Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-11, 22:58   #41
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.776
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

Jeg melder meg inn her. Gubben kjører brøytebil så mor må ut en ettermiddag og lynshoppe. Hater, hater og hater julegavekjøp og det nærmeste JUL jeg er kommet til er å finne et fint bilde av ungene fra i sommer som vi muligens kan bruke som julekort.
Sant kidsa må ikke være utkledd i disse røde luene? Les: Nisseluer.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 22:59   #42
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.776
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

Kjøper kalender. Orker ikke å styre med gavekalender. 24*3.
Regner med at det blir enten Haribo, Lego city eller Barbie. Me får sjao.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 23:03   #43
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Jeg melder meg inn her. Gubben kjører brøytebil så mor må ut en ettermiddag og lynshoppe. Hater, hater og hater julegavekjøp og det nærmeste JUL jeg er kommet til er å finne et fint bilde av ungene fra i sommer som vi muligens kan bruke som julekort.
Sant kidsa må ikke være utkledd i disse røde luene? Les: Nisseluer.

Jeg synes de fineste julekorta er de uten nisselue. Aller helst skal det være et sommerbilde

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 23:06   #44
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg synes de fineste julekorta er de uten nisselue. Aller helst skal det være et sommerbilde

Jeg kan ikke få sagt hvor enig jeg er!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 23:07   #45
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

Jeg synes ikke man er julesinke selv om man ikke begynner å tenke på julen før i desember. Det er da 23 dager i desember før julaften.

Selv om vi, les meg, tar jula på alvor hos oss,stresser vi ikke for å bli ferdige til jul.

Jeg vasker rundt på kjøkken og bad en helg, baker noen kakeslag noen ettermiddager, har ett par julegaveraid en kveld etter jobb, og mannen og jeg tar en helg i Oslo for å handle resten. Det er egentlig bare en unnskyldning for å komme ut å kose oss egentlig, for vi handler sjelden noen gave på de juleturene våre. Med julegaveliste går alt meget kjapt og enkelt for seg, og vi kjøper vel ikke gaver til mer enn ca. 20 stk.

Vi sender ikke julekort, vi har ikke julegaveverksted for nabolagets unger og vi har ikke gløgg og pepperkakekvelder med gud og hvermann.
Men vi lager nå surkål, rull og tyttebærsyltetøy.

Men det jeg har lurt litt på er; alle som begynner med juleforbredelsene i oktober/november for å unngå stress i desember. Hva er stresset? Legger man listen for den perfekte julen forhøyt?

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 23:48   #46
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.866
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

Stresset er alle som er ute for å handle julegaver samtidig. :hater ståk og trengsel:

Kalendergaver er oppskrytt. gaver er på julaften, i kalenderen blir det sjokolade.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 06:14   #47
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

Hvis jeg har tolket signalene riktig, både fra min omgangskrets IRL og på FP, er det det er julegavetrengsel i butikkene.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 06:15   #48
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinker- skal vi forene oss?

Jeg er gjerne med her.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:15   #49
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

Jepp, jepp. Jeg regner med vi kan hjelpe hverandre her når den 22. desember kommer og vi fortsatt mangler 5 julegaver, ja?

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:24   #50
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

Om man skal bestille gaver på nett, og er ei julesinke, så kan det slå litt feil ut.

Ellers er det jo drøssvis med ferdigbakst å få kjøpt.

Ingen ser at du ikke har vasket, siden det er mørketid. ()

Julekort er ikke et must.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:35   #51
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

Enda en julesinke melder seg

Jeg har ingen planer om å bake til jul- tenker å sette tvillingene til å bake pepperkaker med de små av IKEA-deig.
Ellers så tror jeg at jeg kjøper en kransekake, kanskje.
Det er jo forøvrig leeenge igjen

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:51   #52
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

Jeg må seriøst få laget en fotobok i år. Det hadde løst noen problemer. Er det noen som har halv pris på det nå? Foto Knudsen hadde nettopp, men jeg var for treig.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:52   #53
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.876
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

Jeg er heller med i denne tråden enn i den andre...
Jeg tenker litt og planlegger litt i hodet men det blir ikke noe mer. Kommer liksom ikke igang, heller.
Jeg og mannen jobber bedre sammen under stress, vi. Det må bli desember før vi kommer igang uansett.
Det eneste jeg har gjort er å kjøpe Legokalendre og kladde på en ønskeliste for de vi skal kjøpe til så den er så og si klar. Vi vet hva vi skal kjøpe.
På søndag var vi på skogstur og jeg tok en haug med bilder av gutta så om det ikke kommer snø i nærmeste fremtid så blir det de skogsbildene som blir til julekortet.
Vi får julekaker av mamma og fra svigermor. Jeg og gutta lager nok en runde med pepperkaker og gutta får pynte de.
Mulig jeg skal prøve å lage fudge/karameller.

Mamma er pensjonist og har all verdens tid så jeg spurte om hun hadde begynt å kjøpe julegaver men da så hun helt forskrekket på meg og synes det var aaaaltfor tidlig.
Jeg spurte ihvertfall om hun kunne ha gutta en lørdag så vi fikk tatt et gaveraid etterhvert og det var helt greit så da er mye gjort. Det årnèr sæ`.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 09:58   #54
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

Jeg er såpass rutinert at jeg ikke trenger å starte nå for å ha ribbe på bordet om halvannen måned.

Jeg har såvidt kjøpt et par kalendergreier, mesteparten blir vel sjokolade i siste liten.

  Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 10:03   #55
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.886
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

Vi skal feire jul i eget hus i år - for første gang i vårt liv, i en alder av 38-39. Det betyr sikkert mer stress, men på den annen side blir det mulighet for å panikkhandle de siste julegavene på julaften!

(Videre betyr det at det blir hvitløk i medisterkakene! )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 14:29   #56
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.785
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

Dette var stedet for meg, kjenner jeg. Jeg har faktisk kjøpt Lego-kalender til niåringen. Men det var bare flaks. Jeg var på storsenteret i et helt annet ærend, og gikk forbi Toys R Us, og kom plutselig på at slike kalendere blir jo ofte utsolgt. Og, jadda, dette var i midten av oktober, men jeg fikk den SISTE kalenderen. I oktober?

Ellers er ingenting kjøpt inn, verken av gaver, stæsj eller mat. Jeg hadde store planer (som vanlig) om at i ÅR, da skal jeg lage Christmas Cake. Men ble det noe av det? Nei, da. Intet er nytt under solen, med andre ord.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 14:33   #57
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.415
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

Jeg har med vilje oversett den andre tråden, mer eller mindre ubevisst. Her hører jeg hjemme. Det blir jul, noe gjør jeg sjøl noe kjøper vi. Resten får være som det blir.

Det er kos å bake og pakke inn gaver, så lenge det ikke blir stress. Derfor prøver jeg å ikke stresse.

Julekortlista har jeg forresten liggende digitalt fra år til år. Det er vel det eneste lure trikset jeg faktisk bruker. Digital liste med adresser og kryss for hvem som har fått, og mulighet til å føre opp eventuelt andre som dukker opp.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 14:34   #58
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

Jeg kan vel gjerne melde meg inn her. Jeg kjøper kalender, ingen bakst her i huset (det blir likevel ikke spist, så jeg ser på det som rimelig bortkastet!), men skal lage et par sorter med konfekt...kanskje...Egentlig har jeg lyst til å hoppe over hele jula.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 14:34   #59
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

Jeg er med her.

  Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 14:48   #60
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julesinker - skal vi forene oss?

Nå er det like før jeg blir sprø her, leser bare juleskinke over alt, da blir det liksom litt rar lesning.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.

Sist redigert av Vito : 08-11-11 kl 15:02.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no