|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
01-02-09, 12:14 | #42 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
|
Sv: "Behov" for usunne saker og tomme kalorier?
Tror det i en god morgen yoghurt er ca 10-11 sukkerbiter. Ikke så sunt det heller sånn egentlig...
01-02-09, 12:21 | #43 |
Passiv
|
Et par sjokoladebiter er nok ikke så farlig så det gjør noe. |
01-02-09, 13:15 | #44 |
Ustabil
|
Sv: "Behov" for usunne saker og tomme kalorier?Jeg støtter teorien fullt ut. Litt mer eller mindre jevnt inntak av søtsaker forhinder at jeg "må ha" en 150-grams Stratos. Jeg tror også at desserter som mine besteforeldre alltid hadde, har samme effekt, og motvirker søthunger utover dagen. |
01-02-09, 13:24 | #45 |
Passiv
|
Sv: "Behov" for usunne saker og tomme kalorier?bina - jeg er enig med deg - med ett forbehold. For noen få - som meg - så går det ikke å ha et moderat inntak av sukker. Jeg er med sukker som en alkoholiker er med alkohol. Det går ikke å bruke det med måte. Men med helt sukkerfritt kosthold får jeg fred i sinnet som jeg ellers kort og godt ikke får. |
01-02-09, 13:28 | #46 |
Ustabil
|
Sv: "Behov" for usunne saker og tomme kalorier?Smilefjes: |
01-02-09, 13:34 | #47 |
Passiv
|
Sv: "Behov" for usunne saker og tomme kalorier?Selvsagt er det en kombinasjon av gener og å utløse bomben som ligger i dem. |
01-02-09, 16:24 | #52 |
intro
|
Jeg også. :12 410 days and still counting:
01-02-09, 16:53 | #54 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
|
Sv: "Behov" for usunne saker og tomme kalorier?Hei
01-02-09, 17:17 | #56 |
Kidding, right?
|
Sv: "Behov" for usunne saker og tomme kalorier?Ang HI: Noen er nok mer sensitive for matsammensetning enn andre; spesielt etter et salt måltid vil man føle behov for noe søtt som "punktum", og ikke være fornøyd før dette søte er på plass. (Det kan igjen lede til en ren uvane - at man blir vant til å avslutte med søtsaker hele tiden.) Søtsuget kan avhjelpes med å være nøye på måtidets sammensetning, ved feks å ha noe søtt pålegg på siste brødskiven (syltetøy er feks et godt tips). Eller å rett å slett spise müsli med frukt og syltetøy som måltid. Da vil man sjeldnere ha søtsug umiddelbart etter måltidet.
07-02-09, 08:58 | #57 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
|
Dette høres ut som meg! Jeg må ha noe søtt etter måltid. Og etter frokosten idag spiste jeg noen biter med Smash... og det er veldig veldig vanskelig å bare spise én smash... Men følte meg bra dum da jeg snek meg på boden for å spise noen smash mens jenta satt og så på barnetv Spiser søtt hver dag og suget blir verre. Dersom jeg fokuserer på at jeg ikke skal spise det, så blir suget verre. Rart med det... frukt er jeg ikke glad i. Syns all frukten rundt omkring er dårlig i kvalitet. Eplene er halvråtne under skallet og bananene brune under skallet. . . Appelsinene smaker bare rart og av og til på kanten til råttent...og ikke minst, druene er jo sure...(finner mange unnskyldninger for å spise søte ting)
16-03-09, 13:47 | #58 |
intro
|
Sv: "Behov" for usunne saker og tomme kalorier?Jeg drar fram igjen denne, jeg. Har tenkt litt på det i det siste, og noe av kjerneproblemet er nok at jeg ikke greier å få i meg nok ordentlig mat i løpet av en dag. Det er jo så vanskelig å finne på noe spise! Ikke minst er det tungt og kjedelig å drasse all denne maten hjem fra butikken. Nå når jeg går hjemme og suller i permisjon, bruker jeg store deler av dagen på å stappe inn mat. Likevel er det neppe nok. Nå tror jeg ikke egentlig jeg tar skade av litt søtt ved siden av alt det sunne, men jeg strever litt mentalt med å finne balansen.
16-03-09, 13:58 | #59 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
|
Sv: "Behov" for usunne saker og tomme kalorier?For meg er frukt og lettyoghurt nok for å dempe søtsuget.
16-03-09, 14:00 | #60 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: "Behov" for usunne saker og tomme kalorier?For meg så er det bare aktivitet som demper sug. Frem med symaskinen, Elinblu.