Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bort med barn med downs syndrom (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-07, 17:16   #41
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 7.022
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Bort med downs-barna (VG)

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg elsker sønnen min over alt i verden, og ville ikke vært ham for uten -
men jeg må likevel si at dersom jeg hadde visst hva vi hadde i vente -
både av smerter og sykdom for gutten sin del, og for slit, redsel og hva det må være får vår del -
for psykiske plager og usikkerhet for Storebror sin del...

Hadde jeg visst alt dette før vi fikk gutten vår - hadde vi aldri fått ham.

Jeg elsker ham høyt - akkurat som han er - men det er ikke en dag jeg ikke ønsker for ham at han var frisk og glad.

Man elsker jo mennesket, personen, ikke sant. Og jeg tror at mange ville sagt at hvis de kunne velge om igjen så hadde de valgt annerledes - om mange ting, om mange barn. Det betyr jo ikke at man ønsker barnet bort når det først er her. Jeg tror mange ikke klarer å skille mellom fenomenet barn, og personen barnet er når de sier at "ingen angrer på at de valgte å få barn(et)".

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 17:22   #42
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bort med downs-barna (VG)

Nakkefoldtest i kombinasjon med blodprøve er flott som et utgangspunkt for en beslutning om fostervannsprøve.

Tidligere var det slik her at alle over en gitt alder (37/38?) ble tilbudt fostervannsprøve. En slik prøve har jo i seg selv en abortriskio på minst 1%. Resultatet var mange friske fostere som ble abortert som følge av prøven enn de som ble terminert for kromosonfeil.

Før jeg fikk datteren min ville jeg ikke ha valgt terminasjon, men nå ville jeg nok det. For et søsken med utfordringer som oftest er en belastning for søsken også. En belastning de vil ha med seg nesten hele livet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 17:30   #43
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bort med downs-barna (VG)

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, det hadde jeg. :egoist:

Jeg er 100 % for at foreldre til barn med spesielle behov skal få all den hjelp og oppfølging de har behov for. Men så lenge man må slite så fryktelig for å kunne ha et godt familieliv, for å kunne gi barnet det som det trenger, for å kunnen fortsette i jobb, få alt man har krav på og ikke minst fremdeles ha krefter til søsken, partner og venner, så vil jeg ikke. Jeg akter ikke å velge å bli en frontkjemper i en håpløs kamp mot offentlige kontorer, manglende nattesøvn og hele tiden vaklende på kanten av samlivsbrudd.

Dette er et likestillingsproblem, ettersom det å få barn med spesielle behov fører med seg at mor må slutte i jobben og være hjemme med ungen i årevis. Ingen menn gjør det. Damer blir eksperter på ungenes sykdom, og må fungere som sykepleiere 24/7 for ungene sine uten avlastning. Og samlivet ryker med enorm hyppighet. Dette livet ønsker jeg ikke. :ærlig:

Jeg tar det om det kommer, men jeg VELGER det ikke.

Må bare signere Mim her. Og jeg vet hvordan det er å ha et annerledes barn.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 18:46   #44
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.573
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bort med downs-barna (VG)

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Og hvem skal da bestemme hvem som får lov og hvem som ikke får lov?


Det bør vel hver forelder avgjøre da, eller? Vi ser jo i slike diskusjoner som dette at på langt nær alle ville valgt abort.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 18:50   #45
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.848
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bort med downs-barna (VG)

Jeg tror dessuten at til syvende og sist så er det bare foreldrene som kjenner hvor mye de er i stand til å makte å ta på seg av oppgaver...

En nemd av leger og/eller andre typer helsepersonell/forståsegpåere, vil fint kunne sitte og se på økonomi, nettverk etc og avgjøre at disse menneskene fint kan ta seg av et barn som er fysisk- og eller psykisk utivklingshemmet - uten at disse foreldrene psykisk er i stand til å takle det.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 18:58   #46
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.511
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bort med downs-barna (VG)

Jeg kjenner at jeg skulle ønske at jeg kunne ha svart at jeg ikke ville ha gjort det. Men, når det kommer til stykke så tror jeg at abort hadde vært løsningen for meg. Føler meg kald og egoistisk når jeg sier det.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 20:22   #47
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.999
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bort med downs-barna (VG)

Etter å ha sett hva våre nærmeste naboer sliter med og hva nær familie har å slite med er jeg sikker på at jeg ville ha tatt abort. Det er ikke mye Dissimilis å spore i hverdagen noen av stedene.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 20:22   #48
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bort med downs-barna (VG)

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg kjenner at jeg skulle ønske at jeg kunne ha svart at jeg ikke ville ha gjort det. Men, når det kommer til stykke så tror jeg at abort hadde vært løsningen for meg. Føler meg kald og egoistisk når jeg sier det.

Jeg er ikke enig i at det er kaldt og egoistisk å velge bort et barn man vet ikke er friskt. Vi velger bare forskjellig, rett og slett, og det er jo helt opp til hver enkelt av oss å ta ansvar for eget liv!

Det er jo veldig sterkt å lese alle dere som har barn med helst spesielle behov - deres ord veier tungt på vektskåla når jeg tenker på dette temaet :ydmyk:

Og jeg må jo si at jeg først og fremst i utgangspunktet ikke ville tatt fostervannsdiagnostikk nettopp for å slippe det vanskelige valget. Jeg vet med meg selv at jeg ikke ville klart å velge bort et barn med downs, selv om man ikke kan vite graden av det. Og et barn kan uansett ha helt andre sykdommer som man ikke ville kunne se... Hvis jeg tenker tanken på å få et barn med f.eks multifunksjonshemming eller autisme blir jeg ganske skjelven - dette opplever jeg/har jeg opplevd på nært hold og her har jeg sett virkelig nedkjørte foreldre.

  Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 20:28   #49
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bort med downs-barna (VG)

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg tror dessuten at til syvende og sist så er det bare foreldrene som kjenner hvor mye de er i stand til å makte å ta på seg av oppgaver...

En nemd av leger og/eller andre typer helsepersonell/forståsegpåere, vil fint kunne sitte og se på økonomi, nettverk etc og avgjøre at disse menneskene fint kan ta seg av et barn som er fysisk- og eller psykisk utivklingshemmet - uten at disse foreldrene psykisk er i stand til å takle det.

Dette er viktige ord. Ingen kan dømme andre eller kreve at de skal velge utfra egne idealer. Har inntrykk av at det ofte er de som selv bare har friske barn (eller ingen barn) som fordømmer et valg om å avbryte et svangerskap.

  Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 20:33   #50
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Bort med downs-barna (VG)

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg tror dessuten at til syvende og sist så er det bare foreldrene som kjenner hvor mye de er i stand til å makte å ta på seg av oppgaver...

En nemd av leger og/eller andre typer helsepersonell/forståsegpåere, vil fint kunne sitte og se på økonomi, nettverk etc og avgjøre at disse menneskene fint kan ta seg av et barn som er fysisk- og eller psykisk utivklingshemmet - uten at disse foreldrene psykisk er i stand til å takle det.


You must spread some reputation around before giving it to Inagh again.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 21:44   #51
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Bort med downs-barna (VG)

Jeg vet ærlig talt ikke hva vi hadde gjort. I og med at vi har en liten engel, tror jeg at valget ville blitt særdeles vanskelig.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 22:37   #52
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bort med downs-barna (VG)

Veldig vanskelig, og jeg mener det er umulig å si helt sikkert før man er i den situasjonen. Men vi hadde vurdert abort. Hvordan barnet ville fått det, mht smerter og vanskeligheter hadde veid tungt, samt krefter, ressurser og økonomi til å takle dette.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 23:11   #53
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.327
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bort med downs-barna (VG)

Jeg hadde tatt abort. Det har jeg stått fast ved siden jeg begynte å tenke på at jeg kom til å få egne barn en gang.

Jeg har ikke vokst opp med en bror med Downs, men jeg har vokst opp med en multifunksjonshemmet bror. Det var til tider tøft å være søsken, og jeg kan ikke forestille meg hvor tøft det var å være mor - og etterhvert stefar; himmel, for en tøff mann han i grunnen er. All respekt til mine foreldre.

Å få et funksjonhemmet barn er en ting. Det greier man nok. Men samtidig som man føder det barnet, så går starten på en årelang kamp mot all verdens byråkrati for å få det man har krav på av hjelpemidler og støtte.

Jeg synes Madam Mim sa det veldig bra i det første svaret her.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 23:39   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.750
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bort med downs-barna (VG)

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Skal vi sortere ut alle barn som tilsynelatende blir mer krevende enn "normalen"? Hva med hjertebarna? (Jeg er selv ett av dem), celebral parese, ryggmarksbrokk etc etc... Listen er uendelig.

Men det er jo ikke snakk om "vi", det er ikke snakk om samfunnet som helhet, det er snakk om individuelle valg. Jeg er helt for at man skal kjempe for at støtteapparatet blir bedre for dem som har barn med spesielle behov og dem som får det, men jeg syns også at det må være opp til hver enkelt forelder å vurdere om man orker det.

Jeg er ganske sikker på at jeg hadde tatt abort. Hadde det vært mitt første barn er jeg ikke sikker, men nå tar sambo og jeg ikke lenger valg bare for oss selv, vi tar også valg for sønnen vår og hvordan hans liv skal være, også etter vi er borte. Jeg vet ikke om jeg hadde ønsket å gi ham et slikt ansvar.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 00:33   #55
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.482
Blogginnlegg: 1267
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bort med downs-barna (VG)

Uten å ha vært i situasjonen kan jeg selvfølgelig ikke si hva jeg hadde gjort, men det virker veldig utenkelig for meg at jeg noensinne skulle ta abort på noe som helst grunnlag.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 07:48   #56
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bort med downs-barna (VG)

Har heldigvis aldri vært i en situasjon der jeg har vært nødt til å vurdere abort, uansett grunnlag. Men jeg var faktisk glad for at jeg var under fostervannsprøvealderen (såvidt) da jeg var gravid, så jeg slapp å få tilbud om det. :struts:

Om jeg hadde fått vite at jeg ventet et barn med downs syndrom, så føler jeg meg ganske sikker på at jeg ville beholdt det. Jeg er klar over at det ikke er bare solskinnshistorier når det gjelder downs, men det er det da jammen ikke alltid med "friske" barn heller.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 10:53   #57
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bort med downs-barna (VG)

Ja, jeg ville tatt abort dersom jeg ventet et barn som hadde downs.

  Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 11:22   #58
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.247
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bort med downs-barna (VG)

Jeg vet ikke hva vi ville gjort om vi fikk vite at vi ventet et barn med Dawns syndrom. Mannen er ganske klar på at han ville valgt abort, jeg vet ikke.

Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 11:28   #59
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.402
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bort med downs-barna (VG)

Jeg hadde tatt abort.

Jeg var gravid i et land der UL av nakkefolden og blodprove i uke 12 var standard prosedyre, og siden de testene viste at det var hoy risiko for downs tok jeg også en fostervannsprove. Vi fikk mye tid til å snakke om problemstillingen mens dette pågikk, men var begge enige om at for oss ville det riktige valget vært å ta abort dersom det skulle vist seg at det var en genetisk feil.

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 11:29   #60
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bort med downs-barna (VG)

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg tror dessuten at til syvende og sist så er det bare foreldrene som kjenner hvor mye de er i stand til å makte å ta på seg av oppgaver...

En nemd av leger og/eller andre typer helsepersonell/forståsegpåere, vil fint kunne sitte og se på økonomi, nettverk etc og avgjøre at disse menneskene fint kan ta seg av et barn som er fysisk- og eller psykisk utivklingshemmet - uten at disse foreldrene psykisk er i stand til å takle det.

Dette er også mitt fremste argument for å ha selvbestemt abort. Dette må hver enkelt familie og hver enkelt kvinne bestemme selv. Ikke en en nemnd.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no