Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dere som har solgt bolig

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-11, 17:47   #41
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Dere som har solgt bolig

OI, høres ut som det har gått rimelig kjapt med de fleste ja!

Vårt har lagt ute i 2 uker nå, første visning for 1 uke siden. Ikke fått noe bud eller fått flere intr ennå.
Kjenner faktisk at jeg blir stressa Både vi og megler var rimelig sikker på at dette skulle gå fort og greit (dog 2 uker er ikke spesielt lenge da ). Men vi skal jo til å bygge og er veldig avhengig av å få solgt.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 18:54   #42
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som har solgt bolig

Vi har hatt fem visninger nå uten salg, leiligheten har vel ligget ute i 5-6 uker nå, husker ikke helt. Så det er ikke bare deres!

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 13:47   #43
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som har solgt bolig

1 visning, solgt dagen etter, 30-40 000 over takst tror jeg. Husker ikke helt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 14:01   #44
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Dere som har solgt bolig

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Vi har hatt fem visninger nå uten salg, leiligheten har vel ligget ute i 5-6 uker nå, husker ikke helt. Så det er ikke bare deres!

Huff så kjipt!
Men hva i all verden gjør man om man ikke får solgt da? Blir boende for evig og alltid ? avventer husbygging ??

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 14:06   #45
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har solgt bolig

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

Huff så kjipt!
Men hva i all verden gjør man om man ikke får solgt da? Blir boende for evig og alltid ? avventer husbygging ??

To uker er ikke lenge, selv om det virker slik. I følge vår megler er det fortsatt normen å ha to eller tre visninger, selv om media skaper et veldig annet bilde. Jeg tror faktisk ikke hun sa det bare for å være snill heller. :skal ha tredje visning neste uke:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 14:11   #46
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har solgt bolig

Vi solgte i fjor sommer. Hadde to vanlige visninger og tre private, vi brukte akkurat 4 uker og fikk akkurat takst.
Søsteren min solgte 3-4 måneder etter oss og fikk 70-000 over takst et par dager etter første visning.

Lykke til!!

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 11:44   #47
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som har solgt bolig

Opprinnelig lagt inn av Curly, her.

Huff så kjipt!
Men hva i all verden gjør man om man ikke får solgt da? Blir boende for evig og alltid ? avventer husbygging ??

Man må jo gå ned i pris da hvis det haster. Spørsmålet er ikke OM man får solgt, men til hvilken pris.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 15:05   #48
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som har solgt bolig

Da kan jeg svare skikkelig her. Vi hadde første visning i går, fikk solgt i dag til 150 000,- mer enn prisantydning, 300 000,- mer enn vårt budsjett. Trenger jeg si at vi er glade i dag?

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 21:05   #49
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som har solgt bolig

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Man må jo gå ned i pris da hvis det haster. Spørsmålet er ikke OM man får solgt, men til hvilken pris.

Vi fikk også solgt vår i forrige uke, til takst, og er fornøyde med det!

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 21:09   #50
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som har solgt bolig

2008: leilighet i 1. etasje, Løkka: 15 visninger, solgt til takst. Ekstremt uheldig med timing i markedet.
2010: enderekkehus i Suburbia: 0 visninger, solgt 150K over takst. Litt heldigere med timing denne gang.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 21:20   #51
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Dere som har solgt bolig

Grattis! Så heldige dere er !!

Intet nytt her. De 2 som var på visning er fortsatt i tenkeboksen så der må vi nok belage oss på noen uker til, det positive er at de iallefall ikke har trekt seg da Mulig ny visning om et par - 3 uker og hvis ingen napp da, så går vi ned i pris.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 14:54   #52
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Dere som har solgt bolig

Gratts til dere som har solgt!

Vi hadde 1. visning i forigårs, og det kom bare en!
2. visning i dag, håper at jeg ikke rydder forgjeves i ettermiddag. Men jeg vet ikke om jeg tør å være optimist, jeg ble så skuffa etter 1. visning.

Vi har jo god tid da, nyhuset vil stå ferdig i løpet av september, så overtakelse vil vi helst ha 1. oktober eller senere.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 18:03   #53
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere som har solgt bolig

Vi fikk forespørsel om å selge før visning, bad om takst i så tilfelle, og fikk det. Vi takket ja, erfaringsmessig går ikke disse leilighetene mye over takst, og vi sparte 60.000 i meglerutgifter. Og best av alt, jeg slapp å shine kåken, bare ryddet som vanlig, og sørget for nyvaskede gulv og ryddige flater.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 18:23   #54
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som har solgt bolig

Vi skal ha visningsrunde nr 2 nå til helgen, forrige var i to ukedager første uken i mai. Vi hadde flere interessenter som skrev seg på forrige gang, men ingen la inn bud. Vi har vært mentalt forberedt på at dette kan ta tid, det er to faktorer ved huset som er litt vanskelige (trafikkert vei og alder på huset=kostnader).

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 11:03   #55
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Dere som har solgt bolig

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Gratts til dere som har solgt!

Vi hadde 1. visning i forigårs, og det kom bare en!
2. visning i dag, håper at jeg ikke rydder forgjeves i ettermiddag. Men jeg vet ikke om jeg tør å være optimist, jeg ble så skuffa etter 1. visning.

Vi har jo god tid da, nyhuset vil stå ferdig i løpet av september, så overtakelse vil vi helst ha 1. oktober eller senere.

Spennende da! Du får oppdatere oss! Lykke til

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 11:33   #56
Miraluca
Aktiv
 
Miraluca sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 218
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Sv: Dere som har solgt bolig

Vi solgte leilighet i november. En visning og solgt til takst. Ca en måned overtagelse er vanlig, men vår ble meget forsinka pga vannlekasje dagen før overtagelse! Snakk om uflaks!

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 11:50   #57
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.248
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som har solgt bolig

Første salg, en visning, ca 300 000 over takst. Tror det var i 2006. Andre salg 2010, en visning, litt under takst tror jeg det var. *har fortrengt det*

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 12:47   #58
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Dere som har solgt bolig

Vi solgte leiligheten vår i juni 2010 etter første visning, 120 000 over prisantydning. Ble faktisk litt skuffet. Leiligheten ligger i et populært område og mange tilsvarende ble solgt for 100 000 mer enn vår på samme tidspunkt. Men alt i alt var vi nok heldige. Prisene var høyere rett rundt påske enn nær sommeren, så timing i forhold til etterspørsel har nok sitt å si.

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 17:03   #59
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Dere som har solgt bolig

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Gratts til dere som har solgt!

Vi hadde 1. visning i forigårs, og det kom bare en!
2. visning i dag, håper at jeg ikke rydder forgjeves i ettermiddag. Men jeg vet ikke om jeg tør å være optimist, jeg ble så skuffa etter 1. visning.

Vi har jo god tid da, nyhuset vil stå ferdig i løpet av september, så overtakelse vil vi helst ha 1. oktober eller senere.

Hvordan gikk det på 2 visning, kom det noen?

Utrolig tregt markedet her altså... har 2 visning denne uka. Gidder ikke legge sjela mi i rydding og shining, regner ikke med at det kommer så mange (bor på et lite sted..).

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 17:51   #60
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Dere som har solgt bolig

Solgte for noen uker siden. Ble solgt dagen etter og fikk litt over takst.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no