Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-07, 18:54   #41
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.703
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

Jeg var på utdrikkningslag i sommer som havnet på 500kr, egentlig synest jeg det var mye men fikk inni den prisen overnatting på voss, med frokost og picnik på dagen med reker og champange, brus og kos, og så hadde vi grilling på ettermiddagen med full middag. kjempekoselig og det var nok overnattingen som gjorde det dyrt.

men når jeg gifter meg ønsker jeg ikke noe dyrt.. men koselig sammenkomst vil jeg ha

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 20:33   #42
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.713
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

Enig med de fleste her at 1000 kr er for dyrt. Synes ca 500 burde holde i et tradisjonelt utdr.lag.

Skjønner at det kan ta litt av for forloveren, som ofte er den nærmeste venninna, og gjerne vil lage et heidundrandes lag.

I sommer hadde vi forresten et utr.lag for en venninne. Det kom vel på ca 1500-2000 pr person. Men dette var ei som skulle gifte seg utelands, og ikke ville ha utdrlag. Derfor arrangerte vi (de 3 nærmeste venninnene) en jentetur til byen vi alle har studert i for mange år siden. Lånte et hus, shoppet, laget mat og ut på byen. Vi er alle 4 svært nære venninner.

Det var jo dyrt, men alle var enige, og hadde en kjempetur. Vanligvis gjør vi det jo ikke sånn.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 23:01   #43
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg kunne ha betalt så mye for et utdrikningslag dersom det var noe veldig spesielt som stod på tapetet. Feks at alle skulle på SPA (og de som ikke ville være med på det kunne møte opp senere og slippe og betale) eller hoppe i fallskjerm (særlig jeg hadde blitt med på det forresten!) eller noe sånt.

Og jeg kunne også akseptert et par hundrelapper til brude-dill (feks at vi spleiset på aromamassasje eller ansiktsbehandling eller tilsvarende til henne). Men da måtte ikke selve arrangementet være så dyrt.

Ellers synes jeg 300-600 kr er akseptabelt. Bruden skal jo uansett ikke betale noe så noe må det jo koste.

Jeg er enig. Det vil si at jeg personlig kunne blitt med på "hva som helst", og at prisen ikke ville vært avgjørende i forhold til om jeg kunne delta.
Har likevel full forståelse for at det for andre er uaktuelt/ umulig å bruke så mye på et utdrikkingslag. Synes lista legges veldig høyt, ja.
Det er lenge siden jeg var på utdrikkingsag, men de jeg har vært på har kostet under 500.- i alle fall. Jeg har muligens gått ut på dato siden jeg synes 1000.- + høres voldsomt ut.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 20:05   #44
Elin1982
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 6
Elin1982 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

Det var dyrt. I sommer betalte jeg 300 for utdrikningslag til veninna mi, og vi hadde en super dag. mellom 300-600 syns jeg er greit, men 1000,-? Vær nå snill

Elin1982 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 00:17   #45
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

Helt serøst: Jeg tror ikke jeg hadde giddet. Jeg skjønner ikke at det skal være et sånt press på å bruke mest mulig penger på kortest mulig tid.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 09:03   #46
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Helt serøst: Jeg tror ikke jeg hadde giddet. Jeg skjønner ikke at det skal være et sånt press på å bruke mest mulig penger på kortest mulig tid.

Jeg har bestemt meg for å droppe utdrikningslaget. Dagen er lagt til 19. mai, som er en langhelg og vi reiser heller til Trondheim og besøker moren min som har blitt syk.

I ettertid er det ikke prisen på utdrikningslaget jeg reagerer mest på, men at forloverne ikke har vært lydhør for et eneste forslag fra oss andre (det gjelder dato, pris, aktiviteter). De kjører sitt eget løp (et greit opplegg), de drikker henne ut på SIN måte og jeg velger da å ikke følge etter. :sær:

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:47   #47
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

Noe som slår meg, når jeg hører om utdrikkingslag som har vært holdt de siste årene, er at det må SKJE så mye, og det som skal skje må være så KULT og INNOVATIVT. Og da koster det fort penger. Jeg tviler ikke på at det er moro å synge inn sang i proft studio, eller hoppe tandem, eller andre fartsfylte ting,men jeg tror de fleste blivende bruder 1)gruer seg til offentlig utdriting og 2)setter fryktelig stor pris på SAMVÆR med gode venner i utdrikkingslaget.
Ofte treffer man i utdrikkingslaget sitt venner man kanskje ikke ser så ofte, og da er det vel så hyggelig å finne på noe gøy innomhus, som ute på byen en hel dag. PLanlegger man godt på forhånd (som forlover og utdrikkingslagsinvitert, kan man gjøre mye som er hårreisende og artig, men som ikke koster så mye mer enn tid.

Jeg hadde aldri deltatt på noe som kostet 1000.- FØR drikke og tur på byen, det er altfor mye!

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:48   #48
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

:sær:


Enig, du er utrolig sær ! Ginger2 i et nøtteskall

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 20:46   #49
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

Tror mitt kostet rundt 500,- og det var inkl; frokost på hotell, rebus i byen m/øl på div steder, lunsj i byen, ansiktsbehandling, reker og vin/øl hos ei venninne sener på kvelden.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 20:47   #50
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

To utdrikkingslag i sommer.. så de bør bli billige .

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 10:53   #51
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

Utdrikkingslag har en tendens til å bli litt i overkant dyrt ja..... Mitt utdrikkingslag kom på rundt kr. 500 (+mat og drikke) for deltakerne. Jeg synes det var pinlig mye, men de som var med slapp heldigvis å tenke på bryllupspresang i tillegg. Vi var på et keramiskverksted hvor de malte hver sin del til frokostservise til meg (dette var inkludert i beløpet).

I vår skal jeg på et utdrikkingslag som skal komme på ca kr. 600. Litt i overkant i og med at mat og drikke kommer utenom, men mye artig for oss alle inkludert også (Curling, bassengleie på Grand Hotel og Standup-billetter).

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 14:54   #52
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Skytte75, her.

I vår skal jeg på et utdrikkingslag som skal komme på ca kr. 600. Litt i overkant i og med at mat og drikke kommer utenom, men mye artig for oss alle inkludert også (Curling, bassengleie på Grand Hotel og Standup-billetter).

Gosh - så mye dere får ut av de 600,- kronene. Jeg fatter og begriper ikke hvorfor utdrikningslaget jeg er invitert på skal koste så mye når jeg ser hva andre har fått ut av "sine" utdrikningslag.

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 15:19   #53
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

Men dere som sier dere ikke ville deltatt på noe som var så dyrt - hva gjør dere, da? Lar dere være å komme, med begrunnelse "det er for dyrt"? Jeg har selv vært i den situasjonen (opptil flere ganger), men det er ikke så morsomt å bli oppfattet som kjip og gjerrig når man ikke har råd til å spandere drøyt tusenlappen PLUSS det gaven faktisk koster. Og ja, jeg har fått sånne beskyldninger. Nå har jeg heldigvis råd (men ikke videre lyst) til å være med på et dyrt utdrikningslag

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 15:31   #54
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

Nå har jeg stort sett vært delaktig i alle utdrikkingslagene som har vært arrangert i vår vennekrets, og det har alltid vært enighet om å ligge rundt 500 kr + drikke.

Mat har vi ofte ordnet med at alle i utdrikkingslaget tar med seg litt hver, så lager vi koldtbord. (noen setter opp liste). Sist hadde vi taco på hytta vi endte opp på.

Man sparer mye på feks å ikke leie lokale og sånn.

Dessuten. Sist gjorde vi det sånn at de som ville være med på aktiviteter betalte.. så noen var med på både spa, helikoptertur og sånn paintballopplegg, mens andre kun var med på spaet. Så delte alle på det det ville koste for bruden.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 15:32   #55
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

Men ja, hadde jeg blitt invitert til et utdrikkingslag som kostet 1000 kr + mat og drikke, ville jeg fort kunne ha takket nei ja. Synes det blir et dyrt bryllup når man i tillegg gir gave.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 15:38   #56
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men ja, hadde jeg blitt invitert til et utdrikkingslag som kostet 1000 kr + mat og drikke, ville jeg fort kunne ha takket nei ja. Synes det blir et dyrt bryllup når man i tillegg gir gave.

Men det er kjempevanskelig når man er forventet å komme! De jeg har vært i har tatt helt av, med alt mulig luksuriøse greier på kortest mulig tid.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 19:21   #57
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Gosh - så mye dere får ut av de 600,- kronene. Jeg fatter og begriper ikke hvorfor utdrikningslaget jeg er invitert på skal koste så mye når jeg ser hva andre har fått ut av "sine" utdrikningslag.

Ja, det er rimelig mye inkludert (også aromaterapi til bruden), så jeg er litt "åpen" for at prisen plutselig kan øke litt. Det kommer jo selvsagt an på hvor mange som blir med.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 19:30   #58
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.132
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

Hvis ikke noe mat og drikke er inkludert, må du jo gjerne legge på litt, en god del gjerne med mindre man lager all mat selv.
Jeg arrangerte et som kostet 700 og det var det - alt inkludert. Hørtes dyrt ut sammenlignet med mye, men så har jeg vært i mange som er sånn "koster 300" - kjempebillig - og så viser det seg at i tillegg kommer all drikke, all mat, en del taxi og andre løpende utgifter.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 18:01   #59
mammamia
Superaktiv
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 474
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

Det var godt å lese denne tråden, jeg skal nemlig holde et utdrikningslag for en nær venninne, og må jo si jeg kjenner litt på forventningspresset. Det skal skje så mye, og selv om jeg vet at venninna mi er fornøyd med godt samvær og en morsom fest har alle som skal være med en mening om dette.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 19:05   #60
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 9.003
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

Sist jeg var på utdrikningslag betalte vi i underkant av 500 - uten alkohol (var høygravid) og litt mer for de som drakk vin og champagne. Vi hadde full dag der bruden var tamburmajor for en ettermiddag/kveld og nydelig middag laget av kokk hjemme hos forloveren senere på kvelden.

Supert opplegg, masse tid til prat og kos.

1000 kroner høres drøyt ut med mindre det er mulig å velge bort noe (f.eks SPA) og bli med på noe annet og betale mindre.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no