Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I kveld hjalp jeg en rusa mann, men

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 12:58   #41
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, men

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Her står det om saka. I følge dei som fann henne, sa politiet at dei kunne gå.

Det er jo det som er poenget mitt, at vi enkeltmennesker må ta ansvar for våre egne handlinger. Jeg hadde aldri gått fra noen som var kald og forkommen før noen andre kom (og det vet jeg, fordi jeg har opplevd temmelig lik sak og fordi jeg er i helsevesenet så stoler jeg aldri på at ting skjer av seg selv. Det er en yrkesskade) Det er som den dokumentaren om å dra i spaken, jeg startet en tråd om det.

Men dette er jo et enda bedre eksempel:

Hadde du gått fra en dødrukken ungjente i 20 kuldegrader hvor det ikke hadde kommet noen andre og Politiet sier at du kan gå?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:05   #42
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, men

Nei, eg hadde ikkje det.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:10   #43
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, men

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Nei, eg hadde ikkje det.

Sorry, jeg mente det ikke sånn forhør-lys-på-henne-og-rop-med-tordenstemme: SYRIN! Hadde DU gjort det?

Jeg mente litt sånn mer generelt. For jeg synes at trenden i samfunnet at med det samme man er en privatperson så har man liksom ikke noe ansvar. Alt skal være det offentlige. Og vi må tilbake til at man har ansvar selv, selv om man tilkaller en ambulanse eller hva, så har man et eget ansvar bare i kraft av å være voksen og tilregnelig og deltaker i samfunnet.

Og dette er absolutt ikke kritikk til Huldra og broren altså, om alle var som dem så hadde det vært mye bedre her i samfunnet.

Og så er jeg imponert over moren til Perhonen.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:12   #44
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.661
Blogginnlegg: 262
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, men

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Det er vel ikke en helsesak at folk er dritings....

Om dem trenger medisinsk hjelp... Da bør selvsagt også helsevesenet stille opp.

Ehm. Har du hørt om alkoholforgiftning?

Selvfølgelig skal kamerater og festvenninner stille opp dersom noe går av skaftet, men halvfulle venninner er nok ikke like flinke til å telle respirasjonsfrekvens som helsepersonell er.
Det er faktisk mange som blir innlagt med alkoholforgiftning, og hvor det ikke er gitt at de overlevde om de hadde sovnet i en krok på festen.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:14   #45
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.661
Blogginnlegg: 262
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, men

Men om man har ringt politi eller ambulanse, så mener jeg virkelig at vedkommende må vente på stedet til noen faktisk kommer.
Kommunikasjon er tydeligvis vanskelig her i verden, det skjærer seg ofte. Først når noen ER der, vet man at de kommer, liksom.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:15   #46
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, men

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Ehm. Har du hørt om alkoholforgiftning?

Selvfølgelig skal kamerater og festvenninner stille opp dersom noe går av skaftet, men halvfulle venninner er nok ikke like flinke til å telle respirasjonsfrekvens som helsepersonell er.
Det er faktisk mange som blir innlagt med alkoholforgiftning, og hvor det ikke er gitt at de overlevde om de hadde sovnet i en krok på festen.

Det er helt sant. Det er også sant at det ikke er kapasitet nok på de fleste lokalsykehus å ta i mot alle som er svært fulle.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:16   #47
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, men

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Men om man har ringt politi eller ambulanse, så mener jeg virkelig at vedkommende må vente på stedet til noen faktisk kommer.
Kommunikasjon er tydeligvis vanskelig her i verden, det skjærer seg ofte. Først når noen ER der, vet man at de kommer, liksom.

Jepp.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:23   #48
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.661
Blogginnlegg: 262
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, men

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er helt sant. Det er også sant at det ikke er kapasitet nok på de fleste lokalsykehus å ta i mot alle som er svært fulle.

Observasjon på legevakten kan gjør også nytten.
Poenget er at man ikke avviser slike henvendelser som "åja, enda en dritings. Politiet får ta seg av ham om han begynner å slå".

Mange ganger går det nok overraskende bra. Men har man først bedt om hjelp, må noen stå i andre enden av telefonen og forholde seg til det.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:26   #49
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, men

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Observasjon på legevakten kan gjør også nytten.
Poenget er at man ikke avviser slike henvendelser som "åja, enda en dritings. Politiet får ta seg av ham om han begynner å slå".

Mange ganger går det nok overraskende bra. Men har man først bedt om hjelp, må noen stå i andre enden av telefonen og forholde seg til det.

Det er jeg helt enig i. Og med mindre de kan snakke med personen det er snakk om, så bør det jo taes en titt, enten av politi eller AMK.

Poenget mitt er at selv om det offentlige har et ansvar, så betyr ikke det at det fritar oss enkeltmennesker. Og om det offentlige ikke har tid, så står vi fortsatt igjen med ansvaret. Det må man regne med kan skje, fordi det er begrensede ressurser.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:40   #50
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, men

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Sorry, jeg mente det ikke sånn forhør-lys-på-henne-og-rop-med-tordenstemme: SYRIN! Hadde DU gjort det?

Går heilt bra, skulle prikke (grønt), men har tydelgvis gjort det før...

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:54   #51
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, men

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.


Jeg tenker at 113 er riktig instans dersom noen er så påvirket at de ikke kan ta vare på seg selv.
Så får heller noen bli fly forbanna fordi ting ikke var så ille som man trodde eller noe. Heller dét, enn å finne et dødt ungt menneske i grøfta dagen etterpå.

Personer som er oppegående og i følge med andre, men har drukket for mye - er et ordensproblem.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.


Men på den annen side: Om man finner en ungjente som er så kald og som ikke kan ta vare på seg selv og man ringer en ambulanse, man går jo ikke vekk fra den personen før man er sikker på at det har kommet noen som kan ta vare på henne?

Ja, ikke sant? Første jeg tenkte på også. Jeg hadde neimen ikke forlatt denne ungjenta i den tilstanden.

__________________
2003 2007 2009 2011

Sist redigert av Skremmern : 11-01-11 kl 15:12.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 13:58   #52
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, men

For nokre år sidan såg eg ein liten rubrikk i Bergens Tidene. Det var nokre foreldre som ville rette takk til den personen som hadde funne deira tenåringsdotter på ei trapp i ei sidegate. Ho var diabetiker, hadde fått føling, og trong hjelp av helsepersonell. Antagelig trudde "finnaren" at ho var døddrukken, særleg sidan dette var ein sein helgekveld, men tingen var at vedkommande gjekk i alle fall ikkje forbi! Og det meiner eg at ein ikkje skal gjere uansett om personen er sørpe full, har epilepsi eller er i føling. Ein kan jo aldri heilt vite kva som er galt med ein person som ikkje kan gjere greie for seg.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 14:43   #53
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann men

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.


Og det handler jo ikke om "gode mennesker" som var på jobb altså. Herlighet, hva politiet og AMK har for jobbsituasjon, gi litt slækk.

Jeg synes svaret Huldra fikk av politiet var spydig og unødvendig når hun bare prøvde å hjelpe. Hadde de derimot sagt høflig at de ikke hadde tid, hadde det vært noe helt annet. Så jo, jeg tror absolutt det er forskjell på folk i politiet.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 16:57   #54
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.221
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, men

Så klart hver og en av oss et ansvar når vi møter slike situasjoner, men det er likevel offentlige myndigheter sitt ansvar å ivareta mennesker som ikke kan ivareta seg selv. Enten får politi eller ambulanse komme å vurdere situasjonen, og om det er behov for medisinsk behandling, transport til bopel eller ei natt i kasjotten. Man kan ikke forvente at tilfeldig forbipasserende har kompetanse eller evne til å gjøre disse tiltakene.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:03   #55
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, men

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Så klart hver og en av oss et ansvar når vi møter slike situasjoner, men det er likevel offentlige myndigheter sitt ansvar å ivareta mennesker som ikke kan ivareta seg selv. Enten får politi eller ambulanse komme å vurdere situasjonen, og om det er behov for medisinsk behandling, transport til bopel eller ei natt i kasjotten. Man kan ikke forvente at tilfeldig forbipasserende har kompetanse eller evne til å gjøre disse tiltakene.

Man er pliktig til å gjøre så godt man kan. Det er som oftest viljen mer enn evnen det står på.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:36   #56
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.221
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, men

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Man er pliktig til å gjøre så godt man kan. Det er som oftest viljen mer enn evnen det står på.

Joda, er enig i det, men slik som i HI situasjon mener jeg at hun tok ansvar i situasjonen, men hadde lite å bidra med ut over det å kontakte politi/sykehus.
Jeg er en veldig ansvarlig samfunnsborger, men tar ikke fremmede med meg hjem for å se om de kommer seg, eller blir med de hjem for å se an situasjonen.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 18:39   #57
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I kveld hjalp jeg en rusa mann, men

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Joda, er enig i det, men slik som i HI situasjon mener jeg at hun tok ansvar i situasjonen, men hadde lite å bidra med ut over det å kontakte politi/sykehus.
Jeg er en veldig ansvarlig samfunnsborger, men tar ikke fremmede med meg hjem for å se om de kommer seg, eller blir med de hjem for å se an situasjonen.

Jeg synes de ordnet det forbilledlig, de fikk ham ut av kulden og gikk ikke før han var tatt hånd om. Jeg hadde heller ikke tatt med meg denne karen hjem, men om politiet var opptatt og det ikke var kapasitet blant ambulansene så hadde jeg vel drosjet ham til legevakten eller noe.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no