Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hva synes du om badefarsotten på Facebook?
Det er kjempemorsomt, jeg har både badet og utfordret 12 5,29%
Det er morsomt, men jeg kommer ikke til å være med selv 61 26,87%
Uinteressant- bare nok en FB-trend 105 46,26%
Irriterende selvskryt 14 6,17%
Hva? Badetrend? 9 3,96%
Annet 18 7,93%
Raspeball 8 3,52%
Deltakere: 227. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-14, 18:30   #41
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Jeg har ikke badet selv, men sikkert halvparten av alle jeg kjenner har det Synes videoene er morsomme. Det er vel sånn ca 3 plussgrader i sjøen nå, så all ære til dem. Ei jeg kjenner badet i et fiskehull på isen, brr!!! Selvskryt? Nei, her har alle hoppet, alder, kjønn og kroppsfasong er irrelevant.
Også kommer det jo noe positivt ut av det:
http://www.itromso.no/nyheter/article9624095.ece

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 18:35   #42
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Var det i utgangspunktet en "doner penger til kreftforeningen"-greie? Alle på min FB er sånn "om du ikke hopper må du gi meg en flaske vin/tre retters middag/200 kr"...

Jeg vet ikke om dette var utgangspunktet, men ser ikke bort fra det. Har kun denne FB-statusen fra kreftforeningen som "bevis"

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 18:37   #43
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Å nå ser jeg Flubby har lagt ut lenke til hvordan kreftforeningen ble innblandet.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 18:59   #44
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Fin artikkel: Derfor hopper vi i havet

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 19:02   #45
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.819
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Jeg registrerer at opptil flere av mine venner og bekjente har hoppet i havet. Dem om det.

Enn så lenge har ingen nominert meg, heldigvis, jeg kan til nød hoppe i badekaret om det skulle være nødvendig, og i stedet for alkohyler vil jeg gi penger til en eller annen god sak, som Redd Barna, eller liknende.

Jeg syns ikke denne trenden er spesielt artig, men for all del, jeg gidder ikke la den irritere meg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 19:18   #46
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Jeg har ikke hoppet, jeg kommer ikke til å hoppe heller.
Men jeg synes det er en del morsomme klipp jeg, og synes det har kommet noe godt ut av det ift inntekt til god(e) sake(er).

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 19:34   #47
linne@
har gullhår
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 273
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Jeg synes det er en morsom greie! Jeg håper virkelig ikke jeg blir utfordret selv, for større pyse på kaldt vann finnes ikke. Jeg er mektig imponert over hvor sporty folk er, og veldig mange på min venneliste oppfordrer til bidrag til ssykehusklovnene eller kreftforeningen.

linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 19:35   #48
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.816
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Jeg registrerer at mange venner og kjente hopper i havet og syns det er morsomt. Dette var noe vi utfordret hverandre med da jeg vokste opp.
Jeg set også at flere og flere henger seg på donasjoner til en god sak for de som ikke hopper. Supert tenker jeg.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 19:47   #49
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.085
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Jeg har badet. Og jeg er overvektig og imponerer ingen med kroppen min. Men jeg elsker utfordringer, og det å bade i kaldt vann tidlig i mai er i grunn ikke spesielt vanskelig. Gjorde det ikke for å skryte, men for å "være med" på noe som jeg syns var moro.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 20:01   #50
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Det er virkelig mange av mine FB-venner i nordnorge som har badet. Det er jo smått imponerende all den tid ganske mange utførte badingen mens det snødde og blåste noe fryktelig. Det så ut som om de for så vidt hadde det gøy med og bli utfordret og selv utfordre. Det er jo bra. Det så ikke ut som om det var så mange som gjorde det for å vise frem sine veltrente kropper, for mange var ikke veltrente og enda flere hadde ikke tøy på seg som akkurat fremhevet kroppen. Selv har jeg ingen planer om bading i havet før det blir sommer.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 20:07   #51
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.192
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Jeg har ikke hoppet i havet. Jeg er ikke utfordret, og blir jeg det vil jeg virkelig aldri hoppe.
Til å begynne med var jeg litt sånn over hele greia, og tenke at stakkars den jævelen som tagger meg, han skal få klar beskjed om at jeg ikke lar meg rive med at slikt tøys.
Når jeg nå ser hvor enormt det har bredt om seg, med kropper i alle fasonger, hopp i alle kategorier , og at det er gått fra å være en du-skylder-meg-alkohol-greie til at folk oppfordres til ulike veldedige formål synes jeg egentlig det er litt morsom, og ikke minst interessant.
sosiale mediers makt og påvirkningskraft fascinerer og interesserer meg, så det er spennende å se dynamikken i dette.
Jeg har forøvrig, i rent heiagjengmentalitet donert penger til både kreftforening, barn i Syria, Kirkens Bymisjon og LHL i denne forbindelsen, så noe godt har det jo for seg.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 20:13   #52
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg flisespikker litt på denne jeg. Pr.definisjon så er man jo ute etter å "vise seg frem" (seg/noe, whatever...) når man legger ut statuser, bilder og filmer på Facebook, det er vel ikke noe å diskutere en gang?

Hele poenget med Facebook er jo å legge ut statuser, bilder etc. Dele. Jeg skjønner ikke helt at man må påpeke at det må handle om å "vise seg" når det kommer til ting som dette. Høres ut som om folk tenker igjennom hva dette vil gjøre med imaget deres og sitter med en rådgiver på bakrommet. Jeg tror veldig mange ikke tenker på om man virker ditt eller datt om man gjør sånn eller sånn på Facebook. Hva skjedde med å bare ha det litt morsomt liksom?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 20:33   #53
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Fjollete og kjedelig. Det er uansett totalt uaktuelt for meg å hive meg på slike toskete påfunn for massene.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 20:36   #54
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.292
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Aldri i verden om jeg hadde gjort det.
Jeg vurderte å gjøre det - og utfordre sentralstyret i autismeforeningen, men heldigvis rakk ei i Sogn og fjordanene å gjøre det først - så jeg slapp. Hehe.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 20:37   #55
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hele poenget med Facebook er jo å legge ut statuser, bilder etc. Dele. Jeg skjønner ikke helt at man må påpeke at det må handle om å "vise seg" når det kommer til ting som dette. Høres ut som om folk tenker igjennom hva dette vil gjøre med imaget deres og sitter med en rådgiver på bakrommet. Jeg tror veldig mange ikke tenker på om man virker ditt eller datt om man gjør sånn eller sånn på Facebook. Hva skjedde med å bare ha det litt morsomt liksom?

Nei, ja, jeg er jo enig med deg. Facebook (SoMe generelt) handler om å vise seg fram i en eller annen grad, og isbadingen skiller seg ikke særlig ut, synes jeg. Hva som er morsomt eller ikke, varierer jo like mye på Face som det gjør RL, og jeg personlig synes ikke akkurat dette er spesielt morsomt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 20:54   #56
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Ikke f $#@&n....Jeg forhandler ikke med terrorister.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 20:55   #57
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.998
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Jeg kommer ikke til å hoppe. Jeg er immun mot sånne "I dare you". Jeg blir litt sånn sjå kor det bryr meg. Men i morgen skal eldste sønn i vannet.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 21:02   #58
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.018
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Hva? Badetrend?

Treg som jeg er, har jeg akkurat fått det med meg. Kan noen vennligst forklare hva greia er? Jeg har null peiling. Hvis det "bare" er å bade i havet/innsjøen/plaskedammen mens det er 8 plussgrader i lufta og fem i vannet, klarer jeg nok å motstå fristelsen.


Sist redigert av Strå : 06-05-14 kl 21:10.
Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 21:03   #59
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Jeg ble utfordret i helga. Midt i nattevaktshelg må jeg innrømme jeg aldri gadd svare engang. Har ikke havet i umiddelbar nærhet og sov meg gjennom dagene så det var helt uaktuelt. Og den flaska med cognac utfordreren ville ha kan han se langt etter. Men mulig jeg svarer at jeg har donert penger til kreftsaken i stedet, det var en fin vri.

Har ikke sett videoene heller, scroller meg forbi uten å irritere meg. (Jeg bare himler litt med øynene over saueflokkmentaliteten, det må jeg innrømme.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 21:05   #60
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Jeg kommer ikke til å bade i så kaldt vann. Jeg har forbud mot å hoppe i kaldt vann pga. hjerterytmefeil. Jeg lar heller ikke ungene gjøre det.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no