Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Mere skrivefeil

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-09, 23:12   #41
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Sjips sier jeg også, synes det er rart å si kjips. .

Er du ikke redd noen skal tro du snakker om båter? Skipsfart og sånn?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 23:31   #42
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.441
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mere skrivefeil

Når jeg var på ferie i fjord. Det er altså snakk om i fjor, ikke i en fjord. Den feilen ser jeg utrolig mye av. Jeg er ikke den som skal snakke om skrivefeil for jeg er absolutt ikke noe sterk i rettskriving selv me mine lese/skrivevansker, men den reagerer til og med jeg på.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 23:35   #43
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere skrivefeil

Jeg får så vondt i øynene når folk skriver "dattera" eller enda verre "dattra".

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 23:44   #44
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Når jeg var på ferie i fjord.

Avvik fra "den gang da, hver gang når" skjærer alltid i øynene mine.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 23:54   #45
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Apropos talefeil: Har dere hørt den nye chipsreklamen som går på TV nå for tiden. Fyren sier "sjips"- flere ganger!!! (Og jeg tror ikke det er tilsiktet.)
Som om det ikke er ille nok at jeg har to barn som sier "sjips" og "sjøtt."

Det heter da sjips? Kjips høres jo helt merkelig ut med mindre man snakker vestlandsk.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 00:05   #46
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mere skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det heter da sjips? Kjips høres jo helt merkelig ut med mindre man snakker vestlandsk.

Det heter da "tsjips"?

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 00:07   #47
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere skrivefeil

Mannen klarer ikke å høre hva jeg sier, men lander på at jeg har nesten engelsk ch eller en skjips-variant. (Jeg klarer ikke å differensiere sj-, skj- og kj- med mindre de er svært overdrevet, så jeg aner ikke hva jeg sier.)

Bill.mrk. Sj-/skj-/kj-underutviklet

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 00:14   #48
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Det heter da "tsjips"?

Jo det går også an. Eller sjips som det ofte sies her. Jeg sier mer tsjips ja *tungegym her*.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 00:16   #49
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere skrivefeil

Overskriften "mere skrivefeil" går vel mer på "Her kommer det enda en tråd om skrivefeil". I så fall bli "mere skrivefeil" riktig. Mere om skrivefeil. (Dette med tanke på at mere er lov)

Jeg tror jeg skriver alldeles. Skal selvsagt slutte med det.

Det er ingen spesielle skrivefeil som irriterer meg mer enn andre, men jeg blir barnslig gald når jeg får påpeke en.

Og det slår meg at det tok ca ingen tid før dysleksikortet ble lagt fram i denne tråden. Det er like festlig hver gang.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 00:40   #50
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mere skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg får så vondt i øynene når folk skriver "dattera" eller enda verre "dattra".

Det er tillatt. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordbok...alle_former=on
For vi snakker om skrivefeil, ikke sant, ikke aversjoner mot tillatte former?

Min "favoritt" er seperasjon. Jeg kan ikke fatte at noen kan skrive det feil, men det er kanskje fordi jeg kan spansk? Hallo, det kommer fra et AR-verb, lissom.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 00:53   #51
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mere skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er du ikke redd noen skal tro du snakker om båter? Skipsfart og sånn?

He he, nei. Man er jo gjerne i en setting som tilsier at det er snakk om mat. Pølse og sjips. Har alltid sagt det, sikkert derfor det høres ok ut i mine ører. Alle i min krets sier det samme. Og det er snakk om voksne folk.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 01:04   #52
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere skrivefeil

Sier vi ikke schips? Skal det være en t-lyd foran?
Tschips?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 07:43   #53
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.399
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mere skrivefeil

Det skal da ikke være kjips iallfall?

Nei, chips har sj-lyd.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 07:46   #54
lalill
Ute av produksjon
 
lalill sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 647
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Sv: Mere skrivefeil

La meg sitera ordrett frå innpakninga på eit laken eg kjøpte i går:

Ren bomull gir den maksimale luksusfølelse i sengetøyet. Naturlig - herlig - mykt å ligge på. Behagelig for din kropp - din hud - og din sjel. Følelsen av denne velværen varer helt til du står opp om morgnenen - deilig utvilt.



Dette sengetøyet var altfor billig.

__________________
des 2007, april 09.
lalill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 08:28   #55
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Mannen klarer ikke å høre hva jeg sier, men lander på at jeg har nesten engelsk ch eller en skjips-variant. (Jeg klarer ikke å differensiere sj-, skj- og kj- med mindre de er svært overdrevet, så jeg aner ikke hva jeg sier.)

Bill.mrk. Sj-/skj-/kj-underutviklet

Samme her. Jeg har ikke den kj-lyden helt inne, men det er blitt meg fortalt at den er i ferd med å forsvinne etterhvert og hører jo at SVÆRT mange her ikke sier den lyden riktig. Men samtidig er det ikke så veldig fremtredende. Jeg synes det er mye mer fremtredende når man sier den lyden veldig riktig, om dere skjønner. Sånn skikkelig tysk ICH. Jeg hadde ikke lagt merke til hvordan noen snakket før jeg ble kjent med ei som sier den lyden ganske kraftig, da begynte jeg å høre etter hvordan andre snakket. Jeg sier den som sagt feil men det er nok ikke så veldig fremtredende. Har aldri blitt korrigert på det heller.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 08:56   #56
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.317
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Sjips sier jeg også, synes det er rart å si kjips. Ellers uttaler jeg kj riktig, men har en sønn som er rå på å si sj i stedet for kj. Og det liker jeg ikke.

Det er da ikke på noen måte riktig å si kjips! På norsk er det helt greit å si schips, selv om man sier tchips på engelsk.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 09:09   #57
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mere skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er da ikke på noen måte riktig å si kjips! På norsk er det helt greit å si schips, selv om man sier tchips på engelsk.

Da sier jeg jo rett, ble nesten litt svett her.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 09:20   #58
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mere skrivefeil

Jeg er skrekkelig fascinert når noen skriver ikek, for det gjør jeg selv ofte. Også synes jeg det er stas med ord delings feil. Fordi jeg selv ikke har naturlig riktig orddeling i fingrene for tiden og merker at jeg stadig er usikker på det.

All interessant bruk av da og når er tøft. (Her jeg bor sier vi nesten ikke da. Vi sier "når jeg var liten".)

Så liker jeg når folk snakker skrivefeilene sine. Som når de bruker og med uttalt g foran infinitiv.

  Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 09:29   #59
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mere skrivefeil

De som skriver ikek er vel et resultat av slurv og ikke feil?

Når det gjelder orddeling, så er det egentlig ganske enkelt. Man hører jo at ordet er sammensatt når man sier det, og da skal man skrive det sammensatt. Jeg fatter ikke at folk skal dele alt, det er nesten vondt å lese.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 09:34   #60
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mere skrivefeil

Ikek har jeg også klart, flere ganger. Men jeg ser alltid over innleggene mine rett før jeg poster dem og etterpå, for å rette opp skrivefeil. Av og til overser jeg jo selvsagt noen, men jeg retter på det jeg ser.

Gjør dere det? Jeg har flere ganger her på forumet (og selvsagt enda flere ganger på andre fora, her kan jo de fleste skrive) sett at folk poster innlegg stappfulle av slurvefeil og ikke retter på det etterpå. Trodde det var vanlig å se over innlegget sitt etter posting for å fjerne leifer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no