Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-09, 18:31   #41
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.973
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Om du virkelig hater stryking, så hadde jeg lett overlatt det til sambo... Så lar du han ta din i samme slengen

Hahahaha for det hadde jo skjedd. Er ikke min som skal strykes det er en til guttungen.

Nei han som har vært i Garden og alt nekter å stryke skjortene sine selv gitt

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 18:42   #42
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.940
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai

Jeg skal stryke skjorter nå i kveld, ellers er det fint lite jeg gidder å fikse her hjemme. Vi skal være hos brodern etter toget.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 18:54   #43
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hahahaha for det hadde jo skjedd. Er ikke min som skal strykes det er en til guttungen.

Nei han som har vært i Garden og alt nekter å stryke skjortene sine selv gitt

Da hadde min mann gått i ustrøkne skjorter. Det gjør han forøvrig alltid.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 19:06   #44
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 17. mai

Jeg prøvde festdraktene på ungene klokka ett i dag, og måtte konkludere med at TurboTrollets drakt definitivt hadde blitt for liten. Siste-øyeblikks-panikkshopping på Obs resulterte i en helt lik drakt som den han hadde vokst fra, men en størrelse større, og fordi det var fjorårsmodellen fikk jeg den til ganske nedsatt pris.

Hva jeg skal ha på meg, har jeg ingen idé om. Jeg har knapt et klesplagg som passer.

  Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 19:10   #45
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai

Jeg har sydd bunad, vasket hagemøbler, strøket en million flagg, 3 skjorter og en kjole. Pusset 5 par sko, bakt bløtkake og laget gele. Jeg har plantet i en haug av potter utenfor døra. 17. mai ballonger er ferdig blåst opp og skal henges ut i morgen tidlig sammen med flaggene. Løv skal jeg straks ut og plukke. Og det må gjøres klart til kaffe og kakebesøk her i morgen etter barnetoget.
Ungene er nå satt igang med å pusse bunadsølv.
Ja, det er mye og gjøre til 17.mai. I alle fall her i huset.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 19:13   #46
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai

Jeg har vært hos frisøren og rettet opp skeiv klipp fra i går. Samtidig fikk jeg kjøpt meg ok kjole til i morgen og nye flagg - de gamle var ikke bare krøllete, men også skitne. Jeg har laget to potetsalater og bakt en kake, og plantet ut noen blomster jeg kjøpte i forgårs, bunadsskjortene til ungene er nå i tørketrommelen på strykeprogram, og ellers er vel alt under kontroll.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 19:20   #47
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Nei han som har vært i Garden og alt nekter å stryke skjortene sine selv gitt

Da hadde han gått i ustrøkne skjorter, hadde det vært min mann og jeg ikke kunne fordra å stryke!

Jeg hadde faktisk ikke kommet på ideen om at det var min jobb en gang – og ikke han heller, kan jeg vel i rettferdighetens navn legge til.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 19:37   #48
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai

Jeg kan virkelig ikke fordra å stryke. Jeg kjøper meg klær som ikke må strykes. Når Juste velger seg skjorter er det selvsagt han oppgave å sørge for at de ser ok ut. Jentens bunadskjorter kan jeg strekke meg til å stryke 1-2 ganger i året.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 19:42   #49
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Da hadde han gått i ustrøkne skjorter, hadde det vært min mann og jeg ikke kunne fordra å stryke!

Jeg hadde faktisk ikke kommet på ideen om at det var min jobb en gang – og ikke han heller, kan jeg vel i rettferdighetens navn legge til.

Jeg er glad Frøy skrev om dette. Det gav meg en fin anledning til å snakke om arbeidsfordeling, kjønnsroller og stryking med 12-åringen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 19:52   #50
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.973
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai

Ustrøkne nei er du gal det kan han ikke.

Ja det er min egen dumsnillhet som gjør at jeg stryker dem for han da, men det er lettere å bare gjøre det uten kamp.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 19:56   #51
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Ustrøkne nei er du gal det kan han ikke.

Ja det er min egen dumsnillhet som gjør at jeg stryker dem for han da, men det er lettere å bare gjøre det uten kamp.

Hvem synes at han ikke kan gå i ustrøkne?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 19:59   #52
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, også var det visst noe med noen flagg.

I hvilken kulør?

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 20:00   #53
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai

Straks i rute og det er tidlig til meg å være. Jeg pleier å panikkstryke sent på kvelden, men nå skal bare ungene dusje og jeg skal stryke et par duker.
Så er det hvitvin og MGP.

Mannen derimot har ikke funnet fram dressen eller skjorte. Og ja, han må pent stryke selv.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 20:59   #54
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.906
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai

Vin, ja, det var kanskje en idé.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 21:00   #55
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.973
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Hvem synes at han ikke kan gå i ustrøkne?

Han selv for det meste, men også jeg en slik dag som 17.mai

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 21:04   #56
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai

For kanskje siste gang ser vi frem til en rolig 17. mai. Førsteklassingen og barnehagegutten gikk i tog fredag, vil holder oss langt unna sentrum, skal spise lunch hos svigers og middag hos søsteren min. Vi ser frem til en rolig morgen, bunadskjortene er strøket, og vi er i rute.
I skrivende stund pines jeg med mgp.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 22:01   #57
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.723
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai

Klokka er nå 2201 og jeg har ikke strøket skjorter enda.

Jaja.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 22:04   #58
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.930
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai

Jeg har ikke prøvd klærne på ungene, men lillebror kan umulig ha vokst så mye siden jul at han ikke får på dressen sin fra da. Jentene skal ha kjole de brukte ca. 1 år siden, men da var de litt store, og jeg målte sånn halvveis mot noe klær de hadde som passet nå, så fant ut det gikk. Buaden min har jeg ikke funnet frem engang ennå. Men moren min har kommet med nystrøket forkle og skjorte (hennes valg). Så noe er klart. Mannen kommer sikkert til å stå å stryke skjorta si etter at ungene er plassert i bilen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 22:08   #59
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai

I år er magen for stor til bunaden, men uansett så har mamma adoptert bunadskjorta mi og gir den god pleie med renseriopphold annethvert år. Snille mamma. Jeg er ganske bra i rute, men utsetter strykingen av en monsterdamaskduk og dekking av border i skrivende stund. Nå må jeg snart lette på rompa og få det gjort.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 22:14   #60
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.930
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai

Oreokake og marengsbunn er straks klart i alle fall, så kake blir det i morgen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no