Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julebord med jobben; med eller uten partner?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Julebord med eller uten partner
Med partnere 33 32,67%
Uten partnere 52 51,49%
Liker ikke julebord 5 4,95%
Annet 11 10,89%
Deltakere: 101. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 08:40   #41
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?

De julebordene jeg har vært på opp igjennom årene har vært med uten samboer/ektefelle.

Jeg er ikke spesielt glad i å gå på julebord, så jeg er bare glad til for at jeg slipper å være med mannen min på julebord. Dessuten tror jeg det er veldig slitsomt å være med mannen på julebord, for han elsker det, og er den som går sist hjem.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 08:41   #42
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?

Uten, jeg orker ikke gå på 2 julebord, det får holde med det med jobben.

På jobben min har vi alltid hatt uten, men mannen har med følge. Men han må dra alene.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 08:46   #43
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?

Med partner.

Det hadde vi de siste årene på min gamle arbeidsplass, det var hyggelig :-) Samboeren min sitt firma har aldri med partner, men jeg tror kanskje at hvis sambo. får viljen sin så er det snart med partnere der også.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 09:06   #44
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?

Jeg liker best julebord uten partnere, men vi blir alltid invitert med følge på min jobb. Det høres sikkert litt fælt ut, men jeg er faktisk ikke så veldig interessert i å "bli kjent" med partnerne. Det blir så høytidelig og jeg syns det er kjipt å bruke en dyrebar førjulshelgekveld på vilt fremmede mennesker.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 09:55   #45
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?

Både mannens og min arbeidsplass arrangerer uten partnere. Jeg synes det er litt slækt, og inviterte heller venner på middag på lørdag, da jeg skulle ha vært på julebord med jobben.
Mye hyggeligere det.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 10:16   #46
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.000
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg foretrekker julebord uten partnere, for jeg synes mye av poenget er å ha det hyggelig og bli bedre kjent med kollegene sine, ikke å tørrprate med ektefellene deres. :hater bordkort og ukjente kavalerer:

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Uten partnere, helt klart. Det er jo kollegene mine jeg har lyst til å være på fest med, ikke ektefellene deres.

Enig og enig.

Jeg har vært med mannen på julebord en gang i den forrige jobben hans, og han var med meg en gang. Det holdt i massevis.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 10:33   #47
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.941
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?

På min jobb, der vi er ganske mange og det er mange man ikke snakker med til dagen så foretrekker jeg absolutt uten partnere. Jeg er på julebord for å være sosial med mine kollegaer, ikke deres ektefeller.

På min manns tidligere jobb var de veldig få og vi kjente hverandre godt. Der ble det arrangert julebord med partnere. Jeg tror at de 4-5 hadde hatt det relativt kjedelig om de skulle hatt julebord alene.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 11:10   #48
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?

Liker både med og uten, jeg Mitt julebrod er uten parner, mannens er med.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 11:30   #49
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?

Vi har uten partner, og det synes jeg er helt greit. Tipper at min mann ikke hadde hatt store lysten til å sitte å tørrprate med mine kollegaer eller deres ektefeller.

Mannens jobb har med, har enda ikke vært med jeg.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 11:45   #50
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.786
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?

Jeg jobber i et veldig mannsdominert miljø (vi er fire damer av totalt 50 ansatte), så da er det trivlig med julebord med partnere, særlig når det er julebord med overnatting på hotell

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:28   #51
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?

Jeg kjenner at jeg er litt muggen for at partnere tydeligvis er bannlyst i alle sammenhenger i min manns firma.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 13:16   #52
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?

Jeg foretrekker julebord med partner, men det kommer sikkert av typen stab jeg jobber i.

Vi er ganske få i staben og vi kjenner hverandre godt. Jeg synes det er morsomt å treffe partnerne til mine kolleger en gang i blant.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 14:58   #53
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?

Med partner. Da er sannsynligheten mindre for at jeg ender opp stupfull under et bord med tunga langt nedi halsen på sykkelbud nr. 4.

  Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 15:30   #54
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Med partner. Da er sannsynligheten mindre for at jeg ender opp stupfull under et bord med tunga langt nedi halsen på sykkelbud nr. 4.

Hvor mye mindre?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 07:30   #55
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Med partner. Da er sannsynligheten mindre for at jeg ender opp stupfull under et bord med tunga langt nedi halsen på sykkelbud nr. 4.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 08:00   #56
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?

Jeg liker begge deler.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 19:43   #57
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

JMen jeg skulle forsåvidt gjerne tatt med mannen min på vanlig julebord også - det er alle de andre ektefellene jeg ikke vil ha med.

Godt sagt!

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 19:46   #58
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?

Julebordet på jobben min er kun for ansatte. Men jeg er gift med en kollega, så der stiller vi som par likevel.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 19:47   #59
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.417
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?

Jeg svarte annet, fordi det kommer veldig an på jobben. Har prøvd begge deler, og begge deler fungerer veldig fint.

Nå er både sambo og jeg oppegående sosialt og trenger ikke ekstra pass om vi er nye i en sosial sammenheng. Skulle gjerne vært med på hans, og hatt med meg han på mitt julebord. Men vi jobber begge steder der sosialbudsjettet er såpass magert at det er knapt med råd til å invitere partnere og fortsatt ha noe særlig fest. Min arbeidsplass er relativt liten, og vi går ofte ut og spiser til hverdags- så sambo kjenner de jeg jobber tettest med. Sambos arbeidsplass er mye større, men noen av de vi har mest til felles med, og de han jobber tettest med blir invitert på fester hjemme hos oss med ujevne mellomrom.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 15:12   #60
Fiffi
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 6
Fiffi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?

Har aldri vært på julebord sammen med gubben.
Men kunne veldig gjerne tenkt meg det!

Min jobb har ikke julebord. Mannens bruker og ha en liten tilstellning for kun ansatte.
Men de har lovet at kanskje neste år slår de på stortrommen med partnere også!!! Så vi får se da...

Fiffi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no