Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-15, 15:43   #41
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.609
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Jeg synes ikke dette lyder kjent. Men det handler vel mer om hvor skoen trykker? I min vennekrets har alle full jobb og barn. (Jeg tror jaggu ikke jeg kjenner noen som jobber redusert eller er arbeidsledig. ) Så da blir det liksom ikke noe hot shot over å være busy. Man klager vel helst over det i samme tonefall som man klager over å ha lagt på seg fem kilo (som heller ikke er skryt over at man har råd til å spise sjokolade hver dag. )

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 16:54   #42
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.316
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Point, Ms. Lemon.

Jeg er jo En Sånn En som uten skam i livet både skryter over at jeg har fått tid til å trene og klage over desemberhelvetet. Når man nå først tramper i salaten, kan man jo like godt gjøre det grundig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 17:02   #43
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.727
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Morsom samenligning pl :-) I tidligere kulturer og fattige samfunnslag med matmangel er/var fedme høystatus. I den vestlige verden I dag hvor mye billig mat er fetende er det ikke status å være overvektig

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 17:07   #44
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.925
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Skryt? Om det var noe man med vilje og viten la opp til, så kanskje. Men er man alene med to barn og 100% jobb så er det jo ikke særlig mange alternativ til å ha det travelt heller. Med mindre man lar seg klone, gir bort en unge, går ned i stilling eller forbyr ungene å drive fritidsaktiviteter.

Men hva er å klage da? Å fortelle på fjesboka at man har mye å gjøre? Å takke nei til ting?

Jeg tror egentlig jeg skryter mest når jeg forteller at jeg har anledning til å bare ligge på ryggen og glo på tv eller lese bok en kveld. Det er jo luksus!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 17:08   #45
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Skal du ha noe gjort, må du i hvertfall spørre en som har det travelt, for de får det unna. Det er min erfaring. Det er ikke slik at de med tomme almanakker kommer springende for å ta dugnadsoppgaver, sitte i styrer eller ta ansvar i ulike lag og foreninger. Inte alls.

Folk er skrudd sammen ulikt, da. Jeg er en sånn som får en liten Pling! (tenk pengespillmaskinlyd) over ting jeg får unna. Jeg er ikke spesielt stresset, selv om jeg har mye å gjøre, fordi jeg får denne vanvittige gleden over å krysse ut ting på to-do-listen. Jeg LIKER å ha det travelt. Jeg er glad jeg har det travelt. Jeg får gjort masse, og jeg prioriterer. Akkurat nå prioriterer jeg kunstnerisk utfoldelse og dermed forfaller legemet, men sjelen blir litt penere for hver dag.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 17:16   #46
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.377
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Jeg er litt lei av hvor lett det ofte faller riks- eller privatsynsere å erklære alle mulige helt vanlige ting for "skryt". Hvis man har kapasitet og lyst til å fikse masse og er fornøyd med det, så er man en skrytete fasadebygger, det har jo mange mast om i årevis. Og hvis man ikke har tid/kapasitet til å fikse alt man ønsker seg, så skryter man altså da også? Og, underforstått, det er en dårlig ting å skryte?

Det finnes sikkert folk som fremhever egen travelhet for å understreke at de, i motsetning til dem de snakker med, er v. busy and important people. Men da, tenker jeg, er det ikke travelheten som er "problemet", og heller ikke at man forteller om travelheten - "problemet" er at det finnes mennesker som synes det er viktig å fremheve seg selv på bekostning av andre. Og slike finnes jo såklart, og det beste å gjøre når det gjelder dem, er å prøve å la det prelle av på seg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 17:23   #47
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.637
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Jeg tror det han mente var at det har gått sport i å si at man har såå mye å gjøre og er såå sliten, selv om stresset man opplever er selvpåført. Spesielt foran jul. At man ofte velger selv hvor mye man ønsker å ta på seg, og pofte skyldes stresset at man selv har tatt på seg for mye, men at det liksom skal være sånn... . At selvfølgelig finnes det eneforsørgere som er utslitte, han snakker ikke om dem. Han snakker om SELVPÅFØRT stress. Ikke stress for å overleve. Det er 2 helt forskjellige ting.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 17:24   #48
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.377
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

At det er mye selvpåført stress i førjulstiden er vel neppe en særlig ny eller kontroversiell observasjon.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 17:26   #49
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.637
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Men tror dere mange gjør ting de egentlig ikke må før jul fordi de tror det MÅ være sånn? Og at det liksom har gått sport i å påpeke hvor mye man har å gjøre?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 17:27   #50
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.041
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Dårlig tid er det vel knapt noe å skryte av siden de fleste jeg kjenner har full jobb, 2 til 4 barn og alt som følger med. Det er normalen. Men om man får tid til å bake kake, strikke, trene og har energi til overs. Ja, da bøyer jeg meg for dem.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 18:06   #51
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.481
Blogginnlegg: 1267
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er litt lei av hvor lett det ofte faller riks- eller privatsynsere å erklære alle mulige helt vanlige ting for "skryt". Hvis man har kapasitet og lyst til å fikse masse og er fornøyd med det, så er man en skrytete fasadebygger, det har jo mange mast om i årevis. Og hvis man ikke har tid/kapasitet til å fikse alt man ønsker seg, så skryter man altså da også? Og, underforstått, det er en dårlig ting å skryte?

Det finnes sikkert folk som fremhever egen travelhet for å understreke at de, i motsetning til dem de snakker med, er v. busy and important people. Men da, tenker jeg, er det ikke travelheten som er "problemet", og heller ikke at man forteller om travelheten - "problemet" er at det finnes mennesker som synes det er viktig å fremheve seg selv på bekostning av andre. Og slike finnes jo såklart, og det beste å gjøre når det gjelder dem, er å prøve å la det prelle av på seg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 18:07   #52
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.481
Blogginnlegg: 1267
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Men altså, Finn Schjøll. Han sier jo rare ting hele tiden!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 18:36   #53
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.377
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Men tror dere mange gjør ting de egentlig ikke må før jul fordi de tror det MÅ være sånn?

Ja, det er jeg absolutt, 100 % sikker på. Jeg synes det er synd at så mange gjør det; det er et tema som kommer opp hver eneste jul, og jeg synes helt klart det er verdt å snakke om det. Men jeg skjønte ikke ut fra HI at det var det denne saken dreide seg om.

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Og at det liksom har gått sport i å påpeke hvor mye man har å gjøre?

Sport? Jeg vet ikke. Det er veldig vanlig å snakke om dette og å akke seg over det. Det finnes sikkert folk som bruker juleforberedelser som nok en måte å definere seg selv som vellykket "homemaker" på. Jeg synes, som sagt, ikke det å kritisere dem for det og å kalle det for "skryting" er den beste måten å ta tak i temaet på.

Jeg synes det hadde vært fint hvis flere var litt mer romslige og generøse overfor både seg selv og andre. Slappe litt av når det gjelder førjulsstress som ikke egentlig fører til kos, og ikke være med på å legge mer press på andre. Men å beskylde "stresserne" for å skryte og prøve å hevde seg, det føler jeg ikke er en god måte å fremme den typen romslighet og avslappethet på.

Dessuten er jo ikke dette noe nytt fenomen? Jeg vet ikke hva Finn Schjøll tenker på som "vår tid", men så lenge jeg har vært voksen, har i alle fall dette vært et stadig tilbakevendende tema. Og jeg har ikke den typen überhusmødre i min egen familie, men jeg kjenner mange som forteller at mødrene deres stresset og stresset og stresset frem mot jul, nettopp fordi de "trodde det MÅTTE være sånn", så det er heller ikke noe som bare gjelder min/vår generasjon.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 18:48   #54
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.854
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Dessuten er jo ikke dette noe nytt fenomen? Jeg vet ikke hva Finn Schjøll tenker på som "vår tid", men så lenge jeg har vært voksen, har i alle fall dette vært et stadig tilbakevendende tema. Og jeg har ikke den typen überhusmødre i min egen familie, men jeg kjenner mange som forteller at mødrene deres stresset og stresset og stresset frem mot jul, nettopp fordi de "trodde det MÅTTE være sånn", så det er heller ikke noe som bare gjelder min/vår generasjon.

Ikke sant. Min mormor stresset veldig mye mer enn det jeg gjør med juleforberedelsene, hvis jeg skal dømme etter hva min mor forteller. Jeg har jula temmelig på stell selv - men jeg sitter ikke julaftens formiddag og gråter av utmattelse mens resten av familien går til kirken.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 18:50   #55
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.249
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Mens jeg har vokst opp i et torohjem hvor det var null juletradisjoner og julestress utover enkelte ting som måtte settes frem. Spenningen var stor rundt juletrepyntinga hvert år. Jeg stresser nok vesentlig mer enn mine foreldre. Dvs jeg stresser ikke, men jeg styrer litt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 19:06   #56
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.837
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Etter å ha vært i veggen, blir jeg ikke imponert. Jeg tenker bare "pass deg". Ingenting er verdt å gå i veggen for. Absolutt ingenting.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 19:43   #57
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.854
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Ingenting er verdt å gå i veggen for. Absolutt ingenting.

Jeg vet om mange ting det er vel verdt å gå i veggen for, men det er en annen diskusjon.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 19:53   #58
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.270
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Åh, jeg er så lei av alle skal mene så jævla mye om hva andre sier og gjør, så helt på privaten.

__________________
I'm happy, hope you're happy too

Sist redigert av Nextlife : 23-11-15 kl 20:10.
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 19:54   #59
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.837
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg vet om mange ting det er vel verdt å gå i veggen for, men det er en annen diskusjon.

Ja, jeg kan vel når jeg legger godviljen til komme på et par ting jeg også. Men å ha det travelt og fullt opp å gjøre for å kunne skryte av det og for å få status hører virkelig ikke med på lista.

Syke barn, barn med spesielle behov, syk ektefelle og slike ting er noe helt annet selvsagt.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 20:53   #60
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.083
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å klage over dårlig tid er vår tids skrytemetode

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, enig med Bokormen - etter min erfaring er det mye mer status i å ha tid til å prioritere - juleverksted på skolen, pepperkakebaking i vanlig arbeidstid, rolige søndagsfrokoster og bare være.

Har man dårlig tid, er man bare dårlig organisert.

Åh, jeg elsker det, når folk synes det er så deilig å bare "VÆRE", på FB, Insta eller i en blogg

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no