Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Nettverk og inhabilitet

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-08, 14:13   #41
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Som jeg nevnte i en annen tråd synes jeg det er langt mer alvorlig hvis regjeringen har valgt å fjerne Hjermann for å få et barneombud som er mer regjeringsvennlig enn at barneombudet innsettes på grunn av inhabilitet.

Det er jeg enig i.

Jeg mener å ha lest en eller annen plass (finner det ikke igjen nå) at både Hjort Kraby og Ramin-Osmundsen selv sa ifra om de kjente til hverandre i løpet av ansettelses-prosessen, men at det ikke ble ansett som et problem.

For øvrig har denne Kraby jobbet hos Regjeringsadvokaten de siste ørten årene, så det skal vel godt gjøres at hun ikke kjenner noen i møljen der inne.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 14:16   #42
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Jeg var ikke så veldig begeistret for den tidligere barneministeren. Faktisk så har påfunnene hans irritert meg flere ganger.

Jeg synes allikevel at dette virker litt "fishy".

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 14:27   #43
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er jeg enig i.

Jeg mener å ha lest en eller annen plass (finner det ikke igjen nå) at både Hjort Kraby og Ramin-Osmundsen selv sa ifra om de kjente til hverandre i løpet av ansettelses-prosessen, men at det ikke ble ansett som et problem.

For øvrig har denne Kraby jobbet hos Regjeringsadvokaten de siste ørten årene, så det skal vel godt gjøres at hun ikke kjenner noen i møljen der inne.


Det er ikke noe galt i å kjenne hverandre, men da bør man ta konsekvensen av dette og erklære seg seg inhabil. Det er en ærlig sak, og da slipper man i alle fall diskusjoner i ettertid. Jeg synes dette fremfor alt er pinlig amatørskap. Ligger det andre motiver bak, er det veldig alvorlig.

  Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 17:10   #44
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Opprinnelig lagt inn av Kaskis, her.

Hvis man skal ha et så snevert syn på en persons kompetanse blir det ikke rom for mye jobbrotasjon.

Jeg har overhodet ikke snevert syn på kompetanse, og er åpen for at mange ulike profesjoner kan passe som barneombud. Men å vektlegge en persons juridiske kompetanse, når denne er HELT på siden av fagfeltet, blir jo tåpelig. Som å ansette en veiingeniør på en oljeplattform og snakke om vitigheten av ingeniørkompetanse, liksom... Ja, OK, så trenger man en jurist, men da burde man kanskje velge en jurist som kan dette temmelig innviklede fagfeltet?

Opprinnelig lagt inn av Kaskis, her.

Det vet vi ikke nok om, så det blir bare spekulasjoner. Det kan være mange andre grunner til at Hjermann ikke fikk forlenget som vi ikke kjenner til. Og han har selv vært med på å fyre under disse politisk-farlig-og-derfor-skal-han-ut-spekulasjonene.

Hvorfor skulle BLD ansette et mer regjeringsvennlig barneombud? Det er å sparke bein under hele ordningen med å ha et ombud. Har Hjermann vært så plagsom for regjeringen at det har vært et problem? Hvorfor skulle regjeringen/BLD ta risikoen med mye negativ medieomtale ved ikke å forlenge Hjarmanns åremål for å slippe kritisk fokus på regjeringens barnepolitikk? Jeg vil tro vinningen går opp i spinningen. Jeg har ingen svar - bare spørsmål.

BLD har tradisjon for å mislike alt som lukter av opposisjon og krav nedover. Jeg har selv arbeidet i et underliggende fagdirektorat, og kjenner godt til forvaltningsskikken i BLD. Jeg ble ikke imponert, og at de fjerner folk for å slippe negativ medieomtale ville ikke være første gang. Hjermann har tråkket på mange såre tær når det gjelder barnevern, barns rettsikkerhet og hvordan barnevernet får direktiver i fht å håndtere feks overgrepssaker og omsorgsovertakelser. BLD er ansvarlig for disse feltene og gjør ikke alltod jobben sin. At opplæringsloven gir foreldre rettigheter og muligheter for krav i fht mobbesaker, inneklima og lignende er også noe barneombudet har satt på dagsordenen, og ble ikke godt mottatt, for det gir ekstra arbeid utover det ganske land. Bra for ungene, men så slitsomt, da gitt....

Jeg er temmelig sikker på at her ønsket man å få et fredligere barneombud som kunne ordne litt med forvaltning og sånn. Ikke en som slåss for barns rettigheter. Selv når det ikke er PK. Selv når jeg ikke er enig med ham.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 17:44   #45
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg gjentar; Hvor? Ikke det at jeg føler for å kverrulere i dag, men jeg har faktisk ikke sett ordet venninne bli brukt av andre enn Kraby selv.

http://www.nettavisen.no/innenriks/p...cle1598418.ece

"Festvenninner i dekning" er nettavisas hovedoppslag i skrivende stund.

Jeg er enig i at det er noe ullent med prosessen, men irriterer meg likevel over språkbruken.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 19:24   #46
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim

BLD har tradisjon for å mislike alt som lukter av opposisjon og krav nedover. Jeg har selv arbeidet i et underliggende fagdirektorat, og kjenner godt til forvaltningsskikken i BLD. Jeg ble ikke imponert, og at de fjerner folk for å slippe negativ medieomtale ville ikke være første gang. Hjermann har tråkket på mange såre tær når det gjelder barnevern, barns rettsikkerhet og hvordan barnevernet får direktiver i fht å håndtere feks overgrepssaker og omsorgsovertakelser. BLD er ansvarlig for disse feltene og gjør ikke alltod jobben sin. At opplæringsloven gir foreldre rettigheter og muligheter for krav i fht mobbesaker, inneklima og lignende er også noe barneombudet har satt på dagsordenen, og ble ikke godt mottatt, for det gir ekstra arbeid utover det ganske land. Bra for ungene, men så slitsomt, da gitt....

Jeg er temmelig sikker på at her ønsket man å få et fredligere barneombud som kunne ordne litt med forvaltning og sånn. Ikke en som slåss for barns rettigheter. Selv når det ikke er PK. Selv når jeg ikke er enig med ham.

Kanskje kan denne saken være en tankevekker for Stortinget om at det bør jobbes mot en ny organsiering hvor alle ombudene bør utpekes av Stortinget?

Men enn så lenge har BLD kun benyttet seg av en helt legitim mulighet - de har valgt å ikke forlenge et åremål, og de har utpekt en ny person som de etter intervjurunder mm har valgt. Sånn er spillereglene og det bør Hjermann bare akseptere.

Jeg kjøper den at BLD tenkte "nei, nå har vi en mulighet til å bytte ut Hjermann, la oss lyse ut stillingen og håpe på at det kommer mange kompetente søkere som kanskje kan fylle stillingen anderledes", men jeg tror bare ikke at BLD-ministeren tenkte "hm, jeg liker ikke han Hjermann og vil ha inn en av mine venninner. La meg se - hvem er jurist?".

Uansett - det er vel bare å vente å se hvordan Kraby klarer å fylle stillingen. Det kan jo være at det blir veldig bra også?! Hvis ikke er det bare å bytte henne ut om fire år...


Sist redigert av him : 14-02-08 kl 09:15. Årsak: Endret i koden slik at det lettere vises hvem som er sitert la til: [QUOTE=Madam Mim]
  Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 21:39   #47
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å, her og der.

Det er bare det inntrykket jeg har fått etter å ha hørt nyheter og browset aviser. Leser man teksten så ser man presiseringene.

Etter å ha sett dagens VG-forside, heller jeg til å være enig med Polyanna og Ru likevel: jeg tror den ikke saken ville vært vinklet slik om det var snakk om to menn.

I går hadde jeg bare hørt saken via radio, og da fikk jeg inntrykk av at det var reist en hel del spørsmål ved ansettelsen og at en mulig inhabilitet var et av punktene. En representant for departementet forklarte hvilket forhold det var mellom statsråden og det nytilsatte barneombudet, og det hørtes veldig ut som en ikke-sak og journalisten i P2 brukte ikke noe mer tid på det punktet enn på de andre.

Dagens VG-dekning var temmelig håpløs, synes jeg, (Jøss, for en overraskelse!) og jeg tror nå at Polyanna og Ru har rett i sine antagelser likevel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 23:10   #48
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Etter å ha sett dagens VG-forside, heller jeg til å være enig med Polyanna og Ru likevel: jeg tror den ikke saken ville vært vinklet slik om det var snakk om to menn.

Tabloid journalistikk rammer alle maktpersoner som gjør noe dumt. Jeg kjøper ikke argumentene om at mediene kritierer/latterliggjør menn og kvinner forskjellig.

  Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 23:57   #49
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Tabloid journalistikk rammer alle maktpersoner som gjør noe dumt. Jeg kjøper ikke argumentene om at mediene kritierer/latterliggjør menn og kvinner forskjellig.

Neivel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 09:19   #50
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.476
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

http://www.nettavisen.no/innenriks/p...cle1598418.ece

"Festvenninner i dekning" er nettavisas hovedoppslag i skrivende stund.

Jeg er enig i at det er noe ullent med prosessen, men irriterer meg likevel over språkbruken.

Jeg irriterer meg over Ramina Osmundsens egen språkbruk, jeg. Hun omtaler konsekvent Kraby og de andre medlemmene i kvinnenettverket som "jentene". Når en av jusjentene har bursdag, så er det naturlig at bla, bla, bla ...

Først tenkte jeg at nå på mediene slutte å heksejakte Ramina Osmundsen, nå heller jeg mer mot at hun er sjeldent klossete i utførelsen av sitt virke.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 09:33   #51
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.297
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Nå begynner alt sammen å bli pinlig, kjenner jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 13:18   #52
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Det er ikke bare jeg som er usigelig flau etter de siste avsløringene? Usj, så uklokt og rotete.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 13:42   #53
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.875
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det er ikke bare jeg som er usigelig flau etter de siste avsløringene? Usj, så uklokt og rotete.

Nei, dette er pinlig dårlig.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 13:43   #54
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Jeg orker nesten ikke å følge med mer. Håper nesten at noe annet stort skal skje, slik at vi slipper å høre mer om dette.

  Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 13:50   #55
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.801
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Uff. Jeg merker også at jeg syns denne saken er blitt ganske kjip for de involverte parter. Ikke fordi jeg ikke mener at det kan foreligge gode, ikke-politiske, grunner til å ikke forlenge Hjermanns åremål, men fordi det virker som om ikke alle relevante kort er lagt på bordet i ansettelsesprosessen. Og det er utrolig synd siden Hjort Kraby er en drivendes dyktig person, som jeg tror kunne gjort en flott jobb som "vaktbikkje".

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 06:38   #56
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Nå ser det ut til at Ramin-Osmundsen er fredet for denne gangen. Jeg er enig med Stanghelle i at opposisjonen kenskje har gått litt for hardt ut i denne saken. Ved å kreve både hennes og regjeringens avgang før hennes habilitet er avklart eller kontroll- og konstitusjonskomiteen har hatt sitt møte, har de presset Stoltenberg til å velge mellom å stå last og brast ved sin statsråd eller å la seg diktere av en mindretallsopposisjon. Et kjedelig dilemma. Stoltenberg må jo også ta med i vurderingen at det ikke er mer enn et drøyt år til valgkampen settes i gang, og folket ser ikke ut til å være helt på bølgelengde med Stoltenberg i denne saken.

  Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 07:46   #57
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Styret her er vel fordi regjeringen kvitter seg med en kritiker av et barneombud, stikk i strid med tradisjonen. Begrunnelsen er vag og når det så fremkommer at de først er i samme nettverk, og så benektes et personlig kjennskap, men så lekkes det ny info om stadig nærmere kontakt.

Barneombudet skal ikke være regjeringens eller statsrådens nikkedukke. Barneombudet skal være kritisk og tette personlige bånd til statsråden er ikke til barnas beste.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 08:27   #58
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Styret her er vel fordi regjeringen kvitter seg med en kritiker av et barneombud, stikk i strid med tradisjonen. Begrunnelsen er vag og når det så fremkommer at de først er i samme nettverk, og så benektes et personlig kjennskap, men så lekkes det ny info om stadig nærmere kontakt.

Barneombudet skal ikke være regjeringens eller statsrådens nikkedukke. Barneombudet skal være kritisk og tette personlige bånd til statsråden er ikke til barnas beste.


Saken stinker, men hvis det ikke er gjort noe ulovlig og opposisjonen er i mindretall, er det kun opp til Stoltenberg å vurdere hvor tjent han ser seg med å ha en statsråd uten tillit. Det vil være et enorm prestisjetap for Stoltenberg å kvitte seg med Ramin-Osmundsen etter bare 3-4 måneder, så hun har nok en tabbekvote som er større enn de andre statsrådene. Det kan virke som hun sitter trygt inntil videre, men man skal aldri si aldri. Journalistene er ikke ferdig med å grave.

  Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 08:34   #59
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Jeg kjenner at jeg er aller mest gretten pga at barna mister en god vaktbikkje her. Jeg er glad det begynner å bli stemning, også internt i regjeringspartiene, for å la Stortinget oppnevne barneombudet. (SVs May Hansen, feks). denne saken beviser jo at det kan være en god idé.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 08:50   #60
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nettverk og inhabilitet

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg kjenner at jeg er aller mest gretten pga at barna mister en god vaktbikkje her. Jeg er glad det begynner å bli stemning, også internt i regjeringspartiene, for å la Stortinget oppnevne barneombudet. (SVs May Hansen, feks). denne saken beviser jo at det kan være en god idé.


Jeg er spent på hva som skjer med Kraby. Hun har forsåvidt ingen skyld i bråket, men saken svekker også hennes troverdighet.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no