Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-11, 23:34   #41
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Noen av medlemmene er kanskje registrert bare for å "reservere" nicket sitt i tilfelle de vil være her? F.eks slik som ble gjort/gjøres på SG, SM og NM.



Jeg er registrert på forum jeg ikke er aktiv på. Noen ganger finner man ut at det ikke var rette forumet, og jeg har aldri gått til steget å gidde å slette meg som bruker.

Noen registrerer seg kanskje her, for så å finne ut at de trives bedre med orddelingsfeil, dårlig kildekritikk, manglende tegnsetting, sms-språk, mulighet til å poste anonymt når man er sinna, digre bildesignaturer, innlegg med neonfarget font, og alt det andre man må klare seg uten her.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 14:24   #42
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?

Opprinnelig lagt inn av Arkana

Noen av medlemmene er kanskje registrert bare for å "reservere" nicket sitt i tilfelle de vil være her

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

mulighet til å poste anonymt når man er sinna,

Jeg har registrert en rekke nick i tilfelle jeg blir dritasur en dag og vil poste "anonymt".

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 14:30   #43
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Skal ikke påstå det er mange som meg (det vet jeg ingenting om). Men jeg sletter en del av innleggene mine etter bruk. Antall poster for min del er litt 2 frem og 1 tilbake, jeg er mer aktiv enn det ser ut som. Sletting av innlegg har forresten sine ulemper i forhold til tilgang visse steder i forumet*, men det har jeg ikke tenkt til å starte noen diskusjon om i denne tråden. Det er jo uansett min egen feil, mitt eget valg. Jeg er glad for muligheten til å slette egne innlegg, ikke alle forum som tillater det.

Som jeg med moderatorhatt har skrevet et annet sted:
Jeg synes det er synd fra et forumperspektiv å slette trådene man starter når man enten har fått de svarene man ønsker seg eller når man ikke får svar i den retningen man hadde sett for seg.

Litt av med poenget med et forum er at trådene skal ha videre bruksverdi, at man skal kunne søke seg frem til lignende tråder senere. Dette gjelder både praktiske spørsmål eller mer prinsipielle/etiske diskusjoner, slik denne tråden er et eksempel på. Det er en uting å slette tråder, bare fordi man som hovedinnlegger har fått svar på spørsmålet man stilte eller ønsker å stanse en diskusjon der man ikke fikk den unisone støtten man så for seg man skulle få. Et forum er et fellesskap og at man har spurt er på en måte hovedinnleggers bidrag til forumet og så er svarene de andres bidrag til både hovedinnlegget og forumet.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 14:34   #44
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?

Så mange brukere og ingen har tatt nicket anonym? Hadde jeg ikke vært så fornøyd med å være noen, skulle jeg ha byttet.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 14:47   #45
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Så mange brukere og ingen har tatt nicket anonym? Hadde jeg ikke vært så fornøyd med å være noen, skulle jeg ha byttet.

Nå er det vel fastslått med ganske stor tydelighet i en annen tråd her at de fleste ønsker å bli sett, og det rimer jo dårlig med å være anonym.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 14:56   #46
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Litt av med poenget med et forum er at trådene skal ha videre bruksverdi, at man skal kunne søke seg frem til lignende tråder senere. Dette gjelder både praktiske spørsmål eller mer prinsipielle/etiske diskusjoner, slik denne tråden er et eksempel på. Det er en uting å slette tråder, bare fordi man som hovedinnlegger har fått svar på spørsmålet man stilte eller ønsker å stanse en diskusjon der man ikke fikk den unisone støtten man så for seg man skulle få.

Jupp, jeg skjønner dette. Det er en fin ting. For min del gjelder det først og fremst innlegg som går på meg og mitt. Min eller mine barns helse, hvordan jeg har det hjemme, den slags type ting. Det er folk her som kjenner min identitet, og for alt jeg vet kommer det flere siden. Jeg kan være litt ukomfortabel med å utlevere meg og barna mine, samtidig som jeg vet at svarene jeg kan få vil kunne være til hjelp derfor gjør jeg det likevel.

Jeg kan selvsagt prøve å formulere meg mer generelt slik at det ikke fremgår så lett hvem det gjelder. Jeg sletter ikke før trådene er for lengst ferdig utdebattert (jeg rydder ikke ukentlig for å si det sånn, ikke månedlig heller). Og det kunne ikke ramle meg inn å starte en diskusjon for så å stoppe den pga negativ respons.

  Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 15:02   #47
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?

Blogg, konsulenten. Blogg.
Jeg skjønner den altså, og meg & mitt-tråder er jo annerledes enn "hvor mange egg i bløtkake?"-tråder som noen sletter når de har fått svar.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 15:06   #48
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?

Ja, blogg, ja. Du sier noe. Kanskje det. Hmmm. Jo.

  Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 15:08   #49
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?

Sant.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 12:54   #50
minimee
Aktiv
 
minimee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
Innlegg: 231
minimee er litt kul
Standard

Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?

Jeg meldte meg inn 01.02.10 og skrev 4 innlegg da :P
Men ha hadde jeg mitt eget forum, nå har jeg fått noen andre til å ta over da jeg ikke orket å drive det lengre og siden jeg ikke skal ha flere barn, ble det ikke "meg" lengre.
Så jeg kom jo tilbake

minimee er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 13:00   #51
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Skal ikke påstå det er mange som meg (det vet jeg ingenting om). Men jeg sletter en del av innleggene mine etter bruk. Antall poster for min del er litt 2 frem og 1 tilbake, jeg er mer aktiv enn det ser ut som. Sletting av innlegg har forresten sine ulemper i forhold til tilgang visse steder i forumet*, men det har jeg ikke tenkt til å starte noen diskusjon om i denne tråden. Det er jo uansett min egen feil, mitt eget valg. Jeg er glad for muligheten til å slette egne innlegg, ikke alle forum som tillater det.

*Er det forresten slik det fungerer? Bare nysgjerrig jeg, altså. Det holdes vel ikke telling med hvor mange innlegg man har postet totalt, kun antall som ikke er slettet (når det skal gis tilgang til markedsplassen osv).

Dette kan du løse enkelt. I stedet for å slette innlegget ditt, kan du redigere innlegget og slette innholdet i stedet. Da vil du beholde antall innlegg, og du har fortsatt fjernet det du ønsket å fjerne.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 13:00   #52
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?

[Slettet]


Sist redigert av Teofelia : 20-07-11 kl 13:00. Årsak: Omtrent slik. :)
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 13:02   #53
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?

Der var det både forklart og demonstrert i praksis, ja. Takk!

  Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 13:09   #54
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.830
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg har registrert en rekke nick i tilfelle jeg blir dritasur en dag og vil poste "anonymt".

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 20:45   #55
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjøres for at passive brukere blir aktive?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ha ha, gleder meg til noen interessante innlegg.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 23:45   #56
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Dette kan du løse enkelt. I stedet for å slette innlegget ditt, kan du redigere innlegget og slette innholdet i stedet. Da vil du beholde antall innlegg, og du har fortsatt fjernet det du ønsket å fjerne.

Men om en sletter hele innholdet i innlegget så blir det riktige å slette det, ikke la det stå [slettet]. [slettet] har ikke nytte for noen utover å blåse opp innleggstelleren til den som sletter. Hvis en ønsker å slette personlig informasjon så sletter eller endrer en de setningene og lar resten av innlegget stå igjen slik at tråden fortsatt har mening.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Som jeg med moderatorhatt har skrevet et annet sted:
Jeg synes det er synd fra et forumperspektiv å slette trådene man starter når man enten har fått de svarene man ønsker seg eller når man ikke får svar i den retningen man hadde sett for seg.

Litt av med poenget med et forum er at trådene skal ha videre bruksverdi, at man skal kunne søke seg frem til lignende tråder senere. Dette gjelder både praktiske spørsmål eller mer prinsipielle/etiske diskusjoner, slik denne tråden er et eksempel på. Det er en uting å slette tråder, bare fordi man som hovedinnlegger har fått svar på spørsmålet man stilte eller ønsker å stanse en diskusjon der man ikke fikk den unisone støtten man så for seg man skulle få. Et forum er et fellesskap og at man har spurt er på en måte hovedinnleggers bidrag til forumet og så er svarene de andres bidrag til både hovedinnlegget og forumet.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no