Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Nedtelling til Harry Potter #7

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-07, 13:08   #41
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Svipping er en fin ting! Jeg er hjemme helt til mandag morgen, så du kan svippe innom når som helst. Bare vær forberedt på illsint mammaTM og sjefsbøllete unger.

Og hvis du ikke leser på engelsk så har du god tid til å pløye gjennom de første bøkene før oversettelsen kommer.

Nå er det en ørliten mulighet for at vi reiser på hytta i morgen, men det vet man aldri før morgendagen er her.

Roper på deg hvis det skulle bli sånn at jeg vil låne de bøkene.

:fine foreldreportalen: :snille albertine:

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 13:16   #42
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Hytteturer er fine anledninger til å lese HP. Harry Potter altså.

  Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 16:48   #43
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Jeg tror (håper?) Dumbledore kommer tilbake. Det ville jo være litt som i Ringenes Herre. Jeg kan liksom ikke tenke meg at Harry dør, håper egentlig ikke det. Jeg gleder meg ellevillt, håper bare ikke jeg blir utsatt for noen spoilers! Det hadde vært såååå nedtur.

__________________


Sist redigert av Bequita : 19-07-07 kl 17:40.
Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 16:52   #44
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Bequita, du må bruke [spoiler] tags!
Det er ikke sikkert alle vet det du avslørte nå.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 17:27   #45
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Bequita, du må bruke [spoiler] tags!

I denne tråden må det da være greit å anta at innholdet i de seks første bøkene er kjent?

Ben "Sju Pottere på en gang" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 17:41   #46
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Bequita, du må bruke [spoiler] tags!
Det er ikke sikkert alle vet det du avslørte nå.

Ehh! Fiksa.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 17:49   #47
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.202
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvis man ikke har lest noen av bøkene, bare sett filmene, blir det da helt feil å lese den siste boken? Jeg tror ikke jeg orker å begyne å lese bok 1-6 nå...

Det er jo bare fem av bøkene som er filmet enda, så du burde i så fall begynne på bok seks og ikke gå rett på nummer syv. Men jeg ville jo helt klart anbefale å lese alle bøkene, de er mye bedre (og mer innholdsrike) enn filmene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 18:00   #48
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

I denne tråden må det da være greit å anta at innholdet i de seks første bøkene er kjent?

Det synes jeg også.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 18:07   #49
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Jeg har fått vite hvordan det ender (ifølge piratkopien). Flaks for den som sa det at jeg ikke er helt hekta på HP. Men litt skuffet er jeg jo, for jeg skal lese boken selv om jeg ikke har bestilt den på engelsk.

Jeg forstår ikke helt hva som er så festlig med å røpe handlingen i en bok.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 18:29   #50
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Jeg heller mer og mer mot å tro at lekkasjen kommer fra JK&forlaget selv, og er fake. Noen sider tror jeg kan stemme, mens jeg har sett andre som jeg er sikker på at er fake. Hele Epilogue (Slutten) tror jeg er bare tull. Det hadde vært veldig forunderlig om hun lot det slutte sånn.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 18:37   #51
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

I denne tråden må det da være greit å anta at innholdet i de seks første bøkene er kjent?

Jeg synes det er snillere å bruke spoiler tags.
Det er da de som har tenkt å begynne å lese nå, da er det kjipt at noe blir avslørt (det er jo ikke vanskelig å bruke de tagsene).

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 20:16   #52
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Jeg tror også at DD kommer tilbake. Det ligger så i kortene at det ville være rart om han faktisk er død.

  Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 20:17   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Tror dere vi får boka i morgen? Den ble sendt fra Bokkilden i går, ikke så altfor sent.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 20:40   #54
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Jeg gleder meg som en lite unge. Det er snart julaften!!!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 20:47   #55
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Har ikke bok 1-6 nei, men tenkte at det sikkert gikk an å låne dem på biblioteket, for så å kjøpe alle 7 i en slags samlepakke senere?. Jeg leser ikke på engelsk.

Eller kanskje jeg rett og slett skal svippe innom deg en tur en dag? Når har du ferie egentlig? Har vi samtidig?

Fopr det første: Les de andre bøkene først! Det er så mye i de bøkene som ikke kommer frem i filmene, og du går glipp av masse om du ikke leser dem.


Og for det andre: De er HELT FANTASTISK MORSOMME. MYE BEDRE ENN FILMENE!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 20:51   #56
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Fopr det første: Les de andre bøkene først! Det er så mye i de bøkene som ikke kommer frem i filmene, og du går glipp av masse om du ikke leser dem.


Og for det andre: De er HELT FANTASTISK MORSOMME. MYE BEDRE ENN FILMENE!

Jepp! Bruk resten av sommeren til å lese HP. Legg deg på solsenga, les og bli brun

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 20:53   #57
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jepp! Bruk resten av sommeren til å lese HP. Legg deg på solsenga, les og bli brun

Ja, for du har omtrent 6 måneder før syveren kommer på norsk! Les for faèn, LES!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 20:54   #58
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Ja, for du har omtrent 6 måneder før syveren kommer på norsk! Les for faèn, LES!

6 måneder er leeeenge å vente

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 21:00   #59
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg tror også at DD kommer tilbake. Det ligger så i kortene at det ville være rart om han faktisk er død.

Mja... Skeptisk. Min personlige gjentning er at Dumbledore var så skadet at han ville at Snape skulle drepe han, sånn at ikke Harry (som jo av og til kan virke rimelig ustabil) vil ha skyldfølelser. Dumbledore ville ikke tryglet Snape om å la han leve, det kan jeg aldri tenke meg. Og siden begge var gode Occlumens, så tror jeg Dumbledore tryglet Snape om å drepe han. Jeg tror ikke han kommer tilbake.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 22:32   #60
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Nedtelling til Harry Potter #7

Ok, du ber om det, Olympia. Her er mine grunner til å anta det jeg har beskrevet tidligere:


1. Humlesnurr fryser Harry under usynlighetskappen. Han må være vitne til det som skal skje, men uten at han settes i fare.

2. Når Humlesnurr prøver å overtale Draco til å ikke drepe ham sier han følgende:
"He told me to do it or he'll kill me. I've got not choice." "Come over to the right side, Draco, and we can hide you more completely than you can possibly imagine. What is more, I can send members of the Order to your mother tonight to hide her likewise. Your father is safe at the moment in Azkaban...when the time comes we can protect him too...come over to the right side, Draco...you are not a killer..."

Hva er det han foreslår her? Hva er den beste måten å skjule noen på? Å late som de er døde. Er ikke det akkurat det Humlesnurr er i ferd med å gjøre? Slur sier det allerede i den første boka, at han kan brygge en eliksir som kan gjøre noen levende død. Det er nærliggende å tro at Humlesnurr kan ha fått en sånn.
Teksten ovenfor er hentet fra den britiske utgaven. Den amerikanske utgaven har pussig nok med flere setninger, noe som belyser mitt poeng ganske så bra:

He told me to do it or he'll kill me. I've got no choice." "He cannot kill you if you are already dead. Come over to the right side Draco, and we can hide you more completely than you can possibly imagine. What is more, I can send members of the Order to your mother tonight to hide her likewise. Nobody would be surprised that you had died in your attempt to kill me -- forgive me, but Lord Voldemort probably expects it. Nor would the Death Eaters be surprised that we had captured and killed your mother -- it is what they would do themselves, after all. Your father is safe at the moment in Azkaban...When the time comes we can protect him too. Come over to the right side, Draco...you are not a killer..." Malfoy stared at Dumbledore.

3. Fawkes (Føniksen) prøver ikke å redde Humlesnurr. Det gjorde han både med Harry i Mysteriekammeret og med Humlesnurr i Føniksordenen. Vi vet at han var rett utenfor. Hvorfor kom han ikke til unnsetning?

4. Avada Kadavra er en unforgiveable curse, som vi vet. I Ildbegeret sier den falske Galøye Bister at du virkelig må mene det for å klare å gjennomføre det. Han sier jo rett ut at hele klassen kunne ha sagt ordene med tryllestavene rettet mot ham, og alt han pådro seg var litt neseblod. Dette hentyder også Bellatrix DeMons i Føniksordenen. "Du må virkelig mene det, Harry! Du må virkelig ville påføre smerte, nyte den..." Det er derfor fullt mulig at Slur bare såvidt skadet Humlesnurr ved å ytre ordene uten å mene dem.

5. Føniksen Vulcan synger etter at Humlesnurr faller. Det ser ut til å gjøre noe med alle sammen, der de er samlet oppe i sykehusfløyen etter Humlesnurrs fall. Men det har en besnærende virkning på Madame Pomfrit. Hun slår hendene foran munnen og er overrasket. Hvorfor? Hun, av alle, vet best hvordan Vulcans tårer har legende kraft. Hun vet at det er heling på gang.

6. Hvor er tryllestaven til Humlesnurr? Vi vet at den falt, men ikke hvor den ble av. Alle trollmenn blir begravd med sin stav, som er brukket i to. Gygrid og Sneglhorn (Slughorn) synger om nettopp dette like før:
And Odo the hero, they bore him back home,
To the place that he'd known as a lad,
They laid him to rest with his hat inside out
And his wand snapped in two, which was sad.

Kanskje tryllestaven fremdeles er i Humlesnurrs besittelse, fordi han trenger den selv?

7. Hvor er liket? Det siste vi får vite om liket er at Harry kneler ved siden av det ved tårnets fot, og etter det vet vi ingenting. Vi får aldri se at det virkelig er ham som ligger under det flotte teppet på båren.

8. Ved begravelsen går båren opp i flammer, og Harry tror han ser syner: White smoke spiraled into the air and made strange shapes: Harry thought, for one heart-stopping moment, that he saw a phoenix fly joyfully into the blue, but next second the fire had vanished. Høres ikke dette kjent ut? Kan ikke Humlesnurr gjøre som Vulcan? Og selv om han var på båren, er det en smal sak for ham å holde ut flammene. I Fangen fra Azkaban sies dette: Non-magic people (more commonly known as muggles) were particularly afraid of magic in medieval times, but not very good at recognizing it. On the rare occasion that they did catch a real witch or wizard, burning had no effect whatsoever. The witch or wizard would perform a basic Flame Freezing Charm and then pretend to shriek with pain while enjoying a gentle, tickling sensation.

Nei, Humlesnurr er nok ikke ute av dette nei!

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no