Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stemmer du Venstre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Stemmer du Venstre?
Ja 25 22,73%
Nei, men jeg synes det er et sympatisk parti 53 48,18%
Nei, jeg har ingen sympati med Venstre 32 29,09%
Deltakere: 110. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-06, 19:25   #41
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.095
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stemmer du Venstre?

Ja, jeg stemmer Venstre.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 19:45   #42
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmer du Venstre?

Opprinnelig lagt inn av Nasse Nøff, her.

Ja, jeg stemmer Venstre.

(Og jeg synes det er idiotisk å si at man ikke stemmer Venstre fordi man er redd for å kaste bort stemmen sin. Hvis flere velger å å stemme med det partiet en har sympati for så vil jo Venstre bli sterkere, og klarer dermed å gjennomføre mer av sin politikk. Det er vel ganske logisk ikke sant? Og dessuten hvordan kan man kaste bort sin stemme ved å følge det en tror på? Bare lurer ... )

Selvsagt er det idiotisk! Det er jo det som er så ekstremt frustrerende!

Dobbelt-

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 19:45   #43
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stemmer du Venstre?

Stemmer ikke venstre, og kan ikke tro jeg kommer til å begynne med det. (men det er selvsagt ikke like utenkelig som om jeg skulle stemt FrP, altså)

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:43   #44
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stemmer du Venstre?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Den tror jeg jeg må ta på alle vennen mine ved neste valg.

Jeg også!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 00:59   #45
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmer du Venstre?

Ja, selvsagt stemmer jeg Venstre.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 09:05   #46
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.412
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stemmer du Venstre?

Nei - det gjør jeg slettes ikke. Mange av sakene er jeg likevel enig i, og ved samtlige nett-tester som tilbys før valg for å se hvilket parti man bør stemme på: så ender jeg opp med Venstre. (I forhold til utdanning, alder, interesser og saker som er viktige for meg).

Men så lenge de samarbeider blått og har et ungdomsparti som går sine egne veier så får de være i fred for meg.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 13:24   #47
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stemmer du Venstre?

Nei, jeg stemmer ikke Venstre, og heller ikke SV og RV for den saks skyld.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 14:26   #48
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmer du Venstre?

Nei, jeg kommer ADLRI til å stemme Venstre.
Vil ikke ha noe liberalisme jeg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 22:00   #49
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.819
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmer du Venstre?

Jeg stemmer ikke venstre.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 22:26   #50
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stemmer du Venstre?

Jeg stemmer ikke venstre, og det kommer jeg heller aldri til og gjøre.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 13:20   #51
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmer du Venstre?

Hehe, utrolig festlig resultat!

Ja, jeg stemmer Venstre. Og det gjør EGENTLIG du også, Toffen. Bare vent.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 14:08   #52
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.893
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmer du Venstre?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, jeg stemmer Venstre. Og det gjør EGENTLIG du også, Toffen. Bare vent.

Næsj.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 18:55   #53
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stemmer du Venstre?

Opprinnelig lagt inn av Nasse Nøff, her.


(Og jeg synes det er idiotisk å si at man ikke stemmer Venstre fordi man er redd for å kaste bort stemmen sin. Hvis flere velger å å stemme med det partiet en har sympati for så vil jo Venstre bli sterkere, og klarer dermed å gjennomføre mer av sin politikk. Det er vel ganske logisk ikke sant? Og dessuten hvordan kan man kaste bort sin stemme ved å følge det en tror på? Bare lurer ... )

Der fikk du meg på en tanke; når er det vel sånn for de fleste av oss at vi ikke har det partiet som vi støtter 100%. Maribo-partiet er desverre ikke stiftet
Men hvis vi kunne delt opp stemmene våre i prosenter, så ville Venstre kanskje fått ca 10% av mine 100%, tenker jeg
Kanskje Venstre hadde gjort det bedre ved valg hvis vi kunne gjort det sånn?

(Og for dem som evt lurer; dette er et kødd-forslag, bare en artig tanke fra meg).

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 18:58   #54
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stemmer du Venstre?

Nope.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 19:18   #55
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmer du Venstre?

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Der fikk du meg på en tanke; når er det vel sånn for de fleste av oss at vi ikke har det partiet som vi støtter 100%. Maribo-partiet er desverre ikke stiftet
Men hvis vi kunne delt opp stemmene våre i prosenter, så ville Venstre kanskje fått ca 10% av mine 100%, tenker jeg
Kanskje Venstre hadde gjort det bedre ved valg hvis vi kunne gjort det sånn?

(Og for dem som evt lurer; dette er et kødd-forslag, bare en artig tanke fra meg).

Jeg synes ikke det er noe dårlig forslag, tvert i mot er det vel glimrende demokrati i praksis. Og ja, jeg tror V hadde kommet godt ut.

Tenk at vi er enige i et politisk spørsmål!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:50   #56
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stemmer du Venstre?

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Der fikk du meg på en tanke; når er det vel sånn for de fleste av oss at vi ikke har det partiet som vi støtter 100%. Maribo-partiet er desverre ikke stiftet
Men hvis vi kunne delt opp stemmene våre i prosenter, så ville Venstre kanskje fått ca 10% av mine 100%, tenker jeg
Kanskje Venstre hadde gjort det bedre ved valg hvis vi kunne gjort det sånn?

Jeg gjør det allerede. Venstre får mer enn 10% av stemmene mine på den måten også. Med randomisert stemmegivining kan du også.

Ben "og det er ikke kødd" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 01:05   #57
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stemmer du Venstre?

Jeg skulle gjerne ha gitt min stemme til Venstre da det så absolutt er det partiet jeg føler representerer mine politiske meninger. Jeg må alltid gå flere runder med meg selv før jeg stemmer men jeg har enda ikke fått meg til å stemme Venstre. Grunnen er min forakt og avsky for de grunnleggende menneskeholdinger som noen av vennene deres har.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 05:53   #58
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stemmer du Venstre?

Ja, jeg gjorde det ved 2005-valget.

Opprinnelig lagt inn av Myggstukket

Jeg stemte Venstre for første gang ved forrige stortingsvalg. Vel egentlig gjorde jeg vel ikke det, siden jeg greide å putte en SV-stemmeseddel i urnen ved en feiltagelse (litt distre). Jeg tvang venninnen min, som stemmer SV til å legge en Venste-seddel oppi. Etter en del trusler gikk hun med på det. Og dermed føler jeg at valget ble rett

Genialt!

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 10:19   #59
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmer du Venstre?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg skulle gjerne ha gitt min stemme til Venstre da det så absolutt er det partiet jeg føler representerer mine politiske meninger. Jeg må alltid gå flere runder med meg selv før jeg stemmer men jeg har enda ikke fått meg til å stemme Venstre. Grunnen er min forakt og avsky for de grunnleggende menneskeholdinger som noen av vennene deres har.

Nå føler jeg for å be deg utdype litt om venner og grunnleggende menneskeholdninger?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 10:50   #60
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stemmer du Venstre?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nå føler jeg for å be deg utdype litt om venner og grunnleggende menneskeholdninger?


Med venner mener jeg KrF og FrP. KrF som samarbeidspartner i regjering i flere perioder. Jeg har ikke noe til overs for de grunnleggende holdninger KrF har mot f.eks homofile, kvinner (selvbestemt abort), kanskje verst er hvordan jeg er preget av det jeg har sett og opplevd av såkalt god kristen ”misjon” (les utviklingshjelp i Afrika) osv. La oss bare si det slik at jeg føler ikke det er mye nestekjærlighet i noe av dette og det bryter så fundamentalt med det jeg mener er grunnleggende respekt for alle mennesker at jeg føler totalt ”avsky” for det. Jeg kan ikke stemme på et parti som ”godtar” at dette er holdninger som faktisk er ganske så sentrale i samarbeidspartnerens menneskesyn. Da sover jeg faktisk bedre om natta med SV og Sp som jeg også har svært lite til overs for men klarer å leve med.

Når det gjelder FrP så var forrige regjering avhengi av støtte fra FrP for flertall i Stortinget. Jeg klarer ikke å støtte et parti som indirekte dermed gir FrP så mye makt, særlig med tanke på statsbudsjettet. Hvorfor FrP er uspiselig for meg? Det regner jeg med at jeg ikke trenger utdype nærmere.

Dessverre reiser jeg til London om noen timer og får ikke vært med på debatten videre, men håper jeg klarte å forklare hva jeg mente …..

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no