Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Å bo sammen noen?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Hva skriver du: sammen (med)?
Jeg bor sammen med barna mine. 195 93,75%
Jeg bor sammen barna mine. 2 0,96%
Jeg veksler mellom de to formene. 0 0%
Jeg kan si "bor sammen", men ikke skrive det. 6 2,88%
Vet ikke/annet/hæ? 5 2,40%
Deltakere: 208. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-10, 19:39   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.692
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bo sammen noen?

Jeg bor sammen med mannen min og sønnen vår.
Vi bor sammen.

Eneste måte å bruke "bor sammen", uten "med" blir slik som i siste forslag.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:47   #42
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bo sammen noen?

Jeg både skriver og sier at jeg bor sammen med, men hører flere dropper med når de snakker.
Jeg vet ikke om jeg har sett det skriftlig?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 20:45   #43
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bo sammen noen?

sammen MED selvfølgelig. det går jo ikke ann å si noe annet?

Vi bor sammen! de går jo ann, men vi bor sammen MED familien vår.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:34   #44
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.805
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å bo sammen noen?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg tror jeg sier: "jæbosjamme" barna mine, men jeg skriver det ikke.


Sånn sier jeg det også, men skriver det selvsagt ikke.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:37   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bo sammen noen?

Det er vel bare en trykkfeil? Eller? Jeg har aldri sett noen skrive det sånn. Selvsagt skrives det MED.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:41   #46
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bo sammen noen?

Sitat:

Er dette en trend altså? I så fall er jeg litt sånn:

Sitat:

Det er jo bare helt feil. Utrolig at noen virkelig skriver det slik

Sitat:

Sammen med selvfølgelig. Jeg blir irritert av å se noe annet, såpass språknerd er jeg.

Sitat:

Herlighet, nei! Det håper jeg da jammen ikke! Det får da være måte på slendrian.

Sitat:

Jeg har også sett det der, ufattelig sært. Og feil!

Sitat:

Det både ser og høres helt riv ruskende galt ut å droppe med.

Sitat:

Man bruker ordet MED... det skingret i hodet mitt når jeg leste uten... :angst:

Dette er er en typisk tråd som knytter FP sammen og som vi trenger av og til.
Vi vet hvordan folk her inne stort sett skriver ting. Men jeg tipper at det er noen som både sier og skriver "Jeg bor sammen barna", men som av årsaker, som mulig er vanskelig å skjønne, ikke velger å si noe om det i denne tråden. Kanskje.

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg tror jeg sier: "jæbosjamme" barna mine, men jeg skriver det ikke.

Den var søt.

Sitat:

sammen MED selvfølgelig. det går jo ikke ann å si noe annet?

.

Denne hører med til de andre quotene.

__________________
~Maybe it's time to heal~

Sist redigert av Kirsebær : 17-11-10 kl 21:51.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:41   #47
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bo sammen noen?

Dette har jeg faktisk aldri sett.
Jeg spurte mannen min siden jeg bor sammen han, og han hadde heller aldri hørt om det.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:47   #48
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.034
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å bo sammen noen?

Nå har jeg lest denne overskriften en del ganger og det klinger såååå feil altså. Var usikker i starten på hva jeg egentlig sier, men det er definitivt MED ja

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:53   #49
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.692
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bo sammen noen?

Dersom jeg kutter noe er det heller "sammen" enn "med".
Jeg bor med mannen min.

Men jeg sier det sikkert litt sammentrukket, "sammeme", eller enkelt og greit "lamme", men skriver da ikke slikt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 23:30   #50
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å bo sammen noen?

Jeg bor med jeg. Ikke sammen med. Uansett, når jeg hører "jeg bor sammen familien min" inni meg, ser jeg for meg datteren min på 2.5. Hun glemmer "med" av og til.

Har aldri hørt eller lest at noen har skrevet/sagt det sånn.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 23:32   #51
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bo sammen noen?

Man skriver da sammen med!
(Men jeg sier gjerne "lamme". )

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 00:02   #52
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bo sammen noen?

MED !!!! Alt annet er uaskseptabelt!

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 00:56   #53
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Å bo sammen noen?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg ser ganske ofte at folk skriver "jeg gjorde det sammen henne", "jeg bor sammen familien min". Den siste uka har jeg sett det to ganger i aviser også, sist i dagens utgave av VG Nett med overskriften:

Nick (67) skal bo sammen 300 edderkopper

Er dette gjengs språkbruk?

Nei.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 07:23   #54
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å bo sammen noen?

Sammen med, kunne ikke kommet på og droppe det, ikke skriftlig eller muntlig.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 09:22   #55
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.100
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bo sammen noen?

Nå prøvde jeg å si "Jeg bor sammen sambo", og det ble helt feil. Det føles som å spille en skala og droppe oktaven. Au, au, au.

På dialekt sier jeg forresten "Ej bur attme sambo".

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 09:29   #56
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å bo sammen noen?

Sier "sam'me" som en sammendragning av "sammen med", men skriver "sammen med". Jeg har riktignok hørt "Jeg gikk sammen Jon til byen", men har ikke lagt merke til at det skrives så ofte.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:32   #57
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å bo sammen noen?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

"Hæ?" var første reaksjonen min, og det sier vel det meste.

Samme reaksjon fikk jeg.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 16:36   #58
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å bo sammen noen?

Jeg sier "jeg bor sammen med barna mine". Eller vi bor sammen.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 20:37   #59
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.576
Blogginnlegg: 808
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å bo sammen noen?

Det mangler et komma i overskriften din, Elinblu.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:44   #60
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.852
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å bo sammen noen?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Når jeg snakker fort, kan det nok høres ut som jeg sier at jeg bor sam'me barna mine, men det kunne ikke ramle meg inn å skrive noe liknende. Jeg bor sammen med både mann, barn og pus.

Jeg gjøre det også slik, men uten pusen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no