Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-13, 12:01   #41
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?

Nei, det kjøper vi ikke. Jeg hater raketter på nært hold, ble truffet av en for mange år siden.
Men vi har kjøpt ett par stjerneskudd til jentene.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 12:02   #42
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.979
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?

Nei, aldri. Stjerneskudd til nød.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 12:05   #43
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?

Nei. Jeg kjøper kanskje noen stjerneskudd, men ellers er jeg fornøyd med å se på det andre sender opp.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 12:06   #44
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.464
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?

Nei,jeg har aldri kjøpt fyrverkeri etter jeg ble alene,det tør jeg ikke tenne på engang. Vi står på balkongen og ser på,det holder for oss.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 12:25   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.584
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Nei, det kjøper vi ikke. Jeg hater raketter på nært hold, ble truffet av en for mange år siden.

Det ble jeg og. Brant "heldigvis" bare hull i min jakke, jeg ble ikke skadet. Guttene som lekte med fyrverkeri måtte pent betale ny jakke til meg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 16:18   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?

Ja, pleier å kjøpe en familiepakke og noen stjerneskudd. Mannen står for opptenninga mens jeg og ungene holder oss på god avstand. Elsker raketter men skjønner problemet med fylla og rakett-oppskytning så hadde det blitt forbudt hadde jeg ikke akkurat blitt snurt.

I år blir det nok lite raketter å se ... Himmelen var et FANTASTISK syn her hos oss i fjor. Vi stod rett utenfor rekkehuset vårt, og jeg har knapt sett flottere fyrverkeri i hele mitt liv. Fantastisk! Overalt! Hele tiden!

Men i år pisseregner og blåser det noe helt vanvittig og det er meldt samme været i morgen også. Veldig leit.
Så vi har ikke giddet å kjøpe raketter i år, siden jeg nekter å sende opp raketter før eller etter nyttår, kan jeg ikke sende det opp ved midnatt på nyttår, så blir det ikke sendt opp. Jeg irriterer meg grenseløst over de som skal fyre opp raketter i dagesvis.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 16:19   #47
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.977
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?

Nei, vi kjøper aldri.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 17:17   #48
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.698
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?

Jeg regner med at vi kjøper noe ja. Ikke allverdens, men litt. Vi feirer sammen med flere andre, og de andre har nok også sitt ja (der er vel en eller to eller muligens alle tre, mennene i disse parene som liker slikt, tror jeg) så det blir nok fint tilsammen.

Jeg liker fyrverkeri, og er vant til at vi har slikt. Nå er jeg også vant til edruelige feiringer og ansvarlig oppskyting da, og ser absolutt problemet med kombinasjonen fyrverkeri og fyll, men slik vi gjør det er det bare fint, så ettersom det er tillatt avstår jeg ikke fra fin feiring for oss fordi noen kommer til å gjøre noe dumt.

Stjerneskudd til ungene er også planen.

Ja, vi snakker "planen", for jeg har overlatt innkjøpet til min mann, siden det er han som kommer til å fyre det opp (trøtte unger klenger heller på mor) og han har ikke vært i form, og ikke handlet enda, så det spørs hva han finner i morgen formiddag.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 17:25   #49
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.035
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?

Har kjøpt et lite batteri ja. Hittil har vi bare hatt sånt småtteri på bakken, men i fjor etterlyste begge litt mer. Så da ble det det. Har stjerneskudd også.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 20:58   #50
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?

Nei. Er motstander av privat fyrverkerioppskyting.

Mannen min er enig, men har to innvendinger:

1. Litt dumt for folk som bor langt fra felles offentlige fyrverkeri
2. Det er ikke det offentliges oppgave å betale for fyrverkeri.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 21:18   #51
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?

Det kunne ikke falt meg inn å bruke penger på fyrverkeri. Mannen har kjøpt noen ganger, men jeg synes det er helt teit.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 21:21   #52
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.884
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?

Ja, vi kjøper to-tre raketter. Poden elsker raketter, han vil derimot ikke holde stjerneskudd så det slipper vi å kjøpe.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 21:47   #53
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?

Mannen gjør. Jeg nekter.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 21:49   #54
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?

Kjøper bare stjerneskudd og er glad for å bo i kommune hvor det er kommunalt fyrverkeri.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 22:20   #55
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 770
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?

Kjøper noe pakker stjerneskudd til minsten. Eldste og mannen pleier å kjøpe en sånn familepakke.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 22:30   #56
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Kjøper bare stjerneskudd og er glad for å bo i kommune hvor det er kommunalt fyrverkeri.

Det er det her også, flere steder, men det foregår enormt mye hos privatfolk likevel.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 22:34   #57
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøper dere raketter til nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Nei, vi kjøper ikke. Er helt i mot privat bruk av raketter, og støtter derfor ikke opp ved å kjøpe.
Vi kjøper stjerneskudd og en pakke heksehyl, og så nyter vi synet av den offentlige oppskytingen her i byen.

Og jeg er også i mot. Flott tiltak at byen vår har satt i gang dette. Virker som om mange har sluttet kjøpe fyrverkeri for før så hørte vi raketter i lang tid før nyttårsaften. Så langt har vi hørt kun et par.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 22:42   #58
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?

Da jeg var liten hørte man fyrverkeri i minst tre-fire dager i forveien. Så langt har jeg bare hørt tre-fire smell i kveld. Det er jo en forbedring.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 23:09   #59
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.584
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?

Her blåser det nå så mye at det ikke går an å sende opp raketter. Blåser det hos deg og, Hyacinth?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 23:15   #60
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.054
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøper dere fyrverkeri til nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Her blåser det nå så mye at det ikke går an å sende opp raketter. Blåser det hos deg og, Hyacinth?

Det gjør i alle fall det her. Tror det kan bli lite i morgen. De har jo en grense på det offentlige også, og det ser spøke ut for det også.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no