Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du valgt

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-09, 14:44   #41
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Vi har et glasservise fra Hadeland som jeg er møkk lei av og har lyst til å bytte ut. Har vurdert Grand Cru til Rosendahl, men så leste jeg at det var litt dårlig kvalitet og at det gikk lett av skår i oppvaskmaskin og sånt? Har kjøpt en skål og en tallerken for å teste ut og har noen glasskåler - og jeg ser på glasskålene at det har gått av bittesmå skår. (Har Grand Cru-glass og er veldig fornøyd med disse.)

Hilfe?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 14:50   #42
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.190
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Å nei, det må ikke være noe tull med det i tilfelle jeg skal ha det.
Jeg har glassene og de er bra, har også 4 kaffekopper som har blitt brukt i 4 mnd sånn ca flere ganger i uken og de ser bra ut foreløpig.
Litt kjedelig om de er av dårlig kvalitet, men om det er det så er det vel garantier på det, eller?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 14:58   #43
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Jeg har grand cru kaffekrus og middagstallerkner, og er ikke imponert over kvaliteten desverre. Tallerknene får bestikkmerker med en gang nesten, og kaffekrusene er rare i glasuren. Tror ikke de holdt seg i 6 måneder engang. Synd, for jeg synes de er lekre.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 14:59   #44
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.190
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Jeg har grand cru kaffekrus og middagstallerkner, og er ikke imponert over kvaliteten desverre. Tallerknene får bestikkmerker med en gang nesten, og kaffekrusene er rare i glasuren. Tror ikke de holdt seg i 6 måneder engang. Synd, for jeg synes de er lekre.

Nei så kjedelig.

Noen flere med erfaringer?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:14   #45
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.522
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Har disse Marimekko koppene som passer fint til Pilliveuyt og gjør det litt mer artig:

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:36   #46
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.339
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Jeg har Tid fra Porsgrunn som finservise, fikk det til 16 personer til bryllupet. Tidløst og enkelt!



Til hverdags har vi Link fra Porsgrund, fikk også dette til bryllupet og har til 10 personer nå tror jeg. Har ikke sett det så mange steder nå, det er litt tøffere i designet og tåler mye.

Har ikke god erfaring med Rosendal sine grand cru glasskåler iallefal, de har fått mange små skår.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:46   #47
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Om jeg nå skulle begynne å samle på et nytt servise, hadde det blitt dette.
Helt nydelig.
Datteren min sparer på det.

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Vi har fat fra Ikea som vi bruker til hverdags. Finservise har vi fra Villeroy & Boch. Grey Pearl heter det:




Men, jeg har tre middag-og kaffeserviser , så det holder i lange baner.
Et komplett fra Villeroy & Boch, et komplett fra Porsgrunn og et til fra Porsgrunn men kun middag.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:50   #48
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.788
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Jeg har brukt mine Grand Cru middagstallerkener hver dag i ett år nå og de ser helt fine ut. Inger striper eller tegn til krakkelering

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 16:06   #49
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.190
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Selma: TAr du de i oppvaskmaskinen?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 22:27   #50
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.788
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Selma: TAr du de i oppvaskmaskinen?

Jepp - de vaskes nesten daglig i oppvaskmaskin. Jeg er altfor lat til å vaske hverdagskopper for hånd

Min mor (som har jobbet på Til Bords i en mannsalder) sier at det er viktig å ta koppene ut av oppvaskmaskinen så snart den er ferdig, særlig hvis maskinen tørker litt dårlig. Blir koppene stående i fuktig oppvaskmaskin, får de fortere stygge merker. Om det er noe i det vet jeg ikke

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 22:50   #51
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.797
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Fauna fra Porsgrunn
Har til 24, som vi fikk til brylluppet vårt

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 23:00   #52
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 9.050
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Tror jeg hadde gått for dette

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 23:08   #53
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Håper noen sier det gule tacoserviset med chili-gafler og kniver og skjeer fra nittitallet, for jeg vil selge mitt.

Svigerinnen min burde vært her nå. Holdt på å dåne når hun sa at det servicet var fint. Jeg hater det nemlig og kastet mitt for mange år siden.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 10:06   #54
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Vi samler på Con Gusto fra tilbords til hverdagsbruk. Er også på leting etter servise til penbruk, men sliter med å finne noe enkelt som jeg liker. Gløtter litt på Hvit Lilje fra Perfect home, synes det er fint til et servise derifra å være.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 10:10   #55
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.249
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Opprinnelig lagt inn av carmenzita, her.


Middagsservice fra Wedgewood, det heter Nature.

Dette skal jeg begynne å samle på hvis jeg skal samle på et penservise... synes det er utrolig lekkert.

Ellers har vi dette som vi har hatt siden vi giftet oss, veldig greit servise som det aldri går skår i. Men dog ikke noe penservise:


Og så har vi dette kaffeserviset som vi fikk fra ei tante til bryllupet vårt, jeg har vurdert middagsservise i samme type, men det er litt for snirklete for meg egentlig. :


Jeg har også lyst på noen sånne til frokost (6 kopper, skåler og asjetter hadde vært supert egentlig, jeg blir glad av fargene):

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012

Sist redigert av Katta : 12-11-09 kl 10:22.
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 10:16   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Vi fikk dette til bryllupet vårt og jeg syns det er litt artig, jeg. Det brukes dog kun til tacomiddager da, og ungene syns det er stas å spise av fargerikt servise. Til hverdags bruker vi forøvrig det hvite 365-serviset fra Ikea, det er jeg veldig fornøyd med.

Ja det er ganske artig, ungene liker det også. Bruker det jo ikke til "pent", det er jo til den største harrymiddagen av dem alle, Taco. Jeg har nesten komplett servise til 6 personer, masse kult stæsj. Men det blir brukt veldig sjelden og tar opp plass så jeg tror jeg vil selge det. Har lyst på det nye tacoserviset jeg så her en dag, hvitt med noe rosa og lilla stripe-greier.

Til hverdags har vi også Ikea-servise, helt sort. Skåler og tallerkner. Kjøper alt sånt på Ikea, så er det lett og billig å få tak i når ting knuser. :har barn i hus:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 10:33   #57
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.052
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Vi har dette hverdagsservise:
Porsgrunds Cuisine Noir


Jeg er i grunnen ikke så glad i det, så det varer nok ikke for alltid. Vil ha noe enklere uten mønster neste gang.

Dette frokost/kaffeserviset har vi, og det elsker jeg! Iittalas "Ego"

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 11:03   #58
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 9.065
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Har blant annet dette fra Pentik

http://www.pentik.com/no/products/se...ase+Catalog%29

Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 01:01   #59
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Vi har dette:

http://images.google.com/imgres?imgu...rior%26hl%3Dno

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 10:51   #60
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nok en avsporing: Om du du skulle begynne å samle på servise, hvilket hadde du va

Vi har Nostalgi. Tror ikke det selges mer.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Håper noen sier det gule tacoserviset med chili-gafler og kniver og skjeer fra nittitallet, for jeg vil selge mitt.

Det kunne jeg hatt. Men har ikke plass.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no