Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

17. mai-klær til gutter

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-14, 23:43   #41
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.653
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutter

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Storebror skal vel ha svart dressbukse, skjort, vest og slips, tror jeg. Kan håpe han dropper dressjakka .
Han har svarte pensko.

Jeg skjønner ikke hvordan man får gutter til å akseptere å iføre seg Miniatureanorakker og Bisgaardsko. Det ville vært ekstremt uaktuelt her, for å si det mildt.

Jeg er ikke sikker på at min ville brukt det heller. Han skal være kul for tiden g er opptatt av hva de andre guttene i bhg sier (men i dag har søsteren tatt på ham sort og gull neglelakk på fingrene siden han fant ut at han har fri fra barnehagen i 10 dager.......Da gikk det an. Men ingen måtte se det!)

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-14, 23:45   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.653
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutter

Komfortabelt er viktig, må være godt å gå med. Det har vært hans krav til nå, men jeg ser han er i ferd med å endre seg der. Det gjelder å være litt kul plutselig, ikke ha noe som er barnslig eller feil.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-14, 00:34   #43
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.868
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutter

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg skjønner ikke hvordan man får gutter til å akseptere å iføre seg Miniatureanorakker og Bisgaardsko. Det ville vært ekstremt uaktuelt her, for å si det mildt.

Min er også sånn, han er ganske bestemt på hva han vil ha på seg og ikke. På 17. mai blir det penbukse, evt. chinos, med skjorte og vest og en jakke som passer til været.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-14, 08:30   #44
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutter

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Høres fint ut, du får si fra når du skal selge den! Hilsen mamma til superslank tiåring.

Det er fullt mulig at den er for liten til jul eller ihvertfall til neste 17. mai, skal huske på det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-14, 08:41   #45
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutter

Min sønn har alltid gått i festdrakt. Blir det i år også selv om han ikke er overbegeistret.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-14, 08:46   #46
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.137
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutter

Vi kjøper dressjakke, bukse og hatt på HM. Eller det har vi i hvert fall pleid å gjøre.

Ungene våre går godt over mila på 17. mai, så de får gå i joggesko til alt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-14, 09:07   #47
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.904
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutter

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Storebror skal vel ha svart dressbukse, skjort, vest og slips, tror jeg. Kan håpe han dropper dressjakka .
Han har svarte pensko.

Jeg skjønner ikke hvordan man får gutter til å akseptere å iføre seg Miniatureanorakker og Bisgaardsko. Det ville vært ekstremt uaktuelt her, for å si det mildt.

Bisgaardsko er det vel ikke noe spesielt med? Er ikke det helt normale sko.
Anorakk hadde nok ikke jeg fått på poden heller.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-14, 09:09   #48
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.904
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutter

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva slags sko bruker han da?

Svarte pensko som er gode å gå i tipper jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-14, 09:11   #49
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.120
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutter

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Bisgaardsko er det vel ikke noe spesielt med? Er ikke det helt normale sko.
Anorakk hadde nok ikke jeg fått på poden heller.

Jeg synes Bisgaard er flotte sko, men storebror går enten m goretexsko, joggesko eller cherrox. Eller svarte pensko. Bisgaard kunne gått gjennom til pent kanskje men de hadde aldri blitt brukt ellers. Da blir det for dyrt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-14, 21:28   #50
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutter

Min nekter miniatureanorakk og bisgasrdsko pga komfort. Takler ikke noe som sitter over hodet. Skoene er for trange over vristen. Jeg kjøper sorte pensko fra ponni eller økonomisko, men akkurat 17. Mai er det komfort som gjelder. Da er det greit med joggesko og regnjakke om det er det som skal til, det er viktigere å ha det bra enn å ta seg ut. De slipper flere km med våte føtter og gnagsår.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-14, 21:32   #51
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.968
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutter

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er fullt mulig at den er for liten til jul eller ihvertfall til neste 17. mai, skal huske på det.



Min gutt skal ha korpsuniform på 17. mai, kom jeg på etter å ha lest i tråden. Da slipper jeg å tenke på det i år. Hva jentungen skal ha på seg er et større mysterium.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-14, 21:49   #52
halaisa
Aktiv
 
halaisa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 161
halaisa er litt kulhalaisa er litt kul
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutter

Gutten min skal ha på seg en converse college jakke og røde chinos. Jeg liker godt nye kule klær i stedet for finklær til 17. Mai.

halaisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-14, 22:18   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.653
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutter

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Min nekter miniatureanorakk og bisgasrdsko pga komfort. Takler ikke noe som sitter over hodet. Skoene er for trange over vristen. Jeg kjøper sorte pensko fra ponni eller økonomisko, men akkurat 17. Mai er det komfort som gjelder. Da er det greit med joggesko og regnjakke om det er det som skal til, det er viktigere å ha det bra enn å ta seg ut. De slipper flere km med våte føtter og gnagsår.

Jeg er også der. Min skal riktignok ikke gå i noe tog i år, men det blir nok nok gåing uansett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-14, 22:19   #54
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.653
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutter

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.



Min gutt skal ha korpsuniform på 17. mai, kom jeg på etter å ha lest i tråden. Da slipper jeg å tenke på det i år. Hva jentungen skal ha på seg er et større mysterium.

Det skal min datter også, første gang i år.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-14, 22:20   #55
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.968
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutter

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det skal min datter også, første gang i år.

Jeg kommer til å sprekke av stolthet. Håper bare han greier å marsjere og spille på en gang...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-14, 22:23   #56
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.653
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutter

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg kommer til å sprekke av stolthet. Håper bare han greier å marsjere og spille på en gang...

Min er kun aspirant, skal dermed ikke spille. Normalt får ikke aspirantene uniform, men siden korpset skal gå i tog i byen i år pga Grunnlovsjubileet skal også aspirantene få uniform.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 00:25   #57
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.715
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutter

Pompen skal for første gang i år ikke ha festdrakt. :snufs:
Han skal ha dress og pensko. Og han gleder seg. Han elsker å pynte seg, og ville gjerne ønsket å brukt dress i alle bursdager.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 10:32   #58
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.455
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutter

I fjor hadde mini (08) festdrakt for første gang. Var så fin! Han bruker nok denne under toget i år også. Resten av dagen, selskap/skole mm kommer han til å ha pen bukse (dressbukse eller annen fin nye bukse), skjorte, slips og blazer

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 10:41   #59
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.787
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutter

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

I fjor hadde mini (08) festdrakt for første gang. Var så fin! Han bruker nok denne under toget i år også. Resten av dagen, selskap/skole mm kommer han til å ha pen bukse (dressbukse eller annen fin nye bukse), skjorte, slips og blazer

Skifter dere etter toget altså? Får jeg spørre hvorfor?

(her sitter alltid bunadene på hele dagen, også gjennom selskap og lek, bortsett fra i fjor, da var det over 20 varmegrader så det ble skiftet til hhv sommerkjoler og kortermet penskjorte og en finere shorts etter at vi kom hjem)

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-14, 10:42   #60
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutter

Mine har ikke pleid å skifte etter toget. Det skjedde vel noen ganger på ungdomsskolen at de skiftet ganske fort til noe mer hverdagslig på eget initiativ.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no