Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Har ungene dine cherrox?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Har dine unger cherrox?
Ja, det er obligatorisk 73 45,34%
Ja, men brukes bare litt 30 18,63%
Nei 51 31,68%
Obligatorisk tullesvar 7 4,35%
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-11, 10:12   #41
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.016
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Høres mistenkelig ut som cherrox.


Nehei!
Hvilket merke vi har, husker jeg ikke, men våre er mye mindre egnet som vintersko enn jeg kan huske at Cherrox er. De blir omtrent som vanlig gummistøvler med en tynn ullsokk.

Nå skal det sies at jeg ikke har kikket så nøye på Cherrox siden jeg selv trådte mine egne skeive en gang på åttitallet.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:14   #42
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.407
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Jeg har hatt cherrox til mine, brukt det noe på høsten og våren ved vått og kaldt vær. Vi har brukt vintersko så snart det har vært mulig (ikke for vått).

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:16   #43
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.941
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Problemet er at i Bergen er vinteren stort sett våt. Og da prioriterer jeg at de er tørre på føttene.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:20   #44
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Guttungen har fått Kavat Defender til vinteren, så ja, vi kommer til å kjøpe Viking Thermo for å ha til de våteste dagene.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:21   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.097
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Jeg lurer på hva det er for noe med ungene mine. De har alltid vært tørre på føttene i sine goretex-sko/støvler.

De bruker tidvis gummistøvler med ullsokker i. Kaldere enn det blir det ikke der vi bor.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:22   #46
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Vi bor på vestlandet, og har aldri hatt problemer med at goretex ikke holder.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:23   #47
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Har hatt vanlige cherrox for mange år siden og kommer aldri til å kjøpe igjen. Kalde, klamme og stive.

Har derimot brukt Viking Thermo, som er mykere og varmere. Kan nok også bli litt klamme, men ikke i nærheten av vanlige cherrox.

Thermoene brukes vår og høst når det er veldig vått/sølete og det er for kaldt for vanlige gummistøvler.

I år skal vi prøve Dock Boots, varianten som er vanntette helt opp. Synes de er endel tyngre en Thermoene, men de skal, etter hva jeg har fått med meg, være litt pustende.

Så fort det er kaldt og tørt, brukes goretex vintersko.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:23   #48
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.910
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Nei, men hadde Dockboots i fjor.
I år prøver vi Sorel Super Trooper. Er generelt mye slapsvær her, så greit å ha et alternativ til Ecco goretex som er til tørrere vinterdager.

__________________
09 & 13
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:25   #49
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.097
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Og til orientering; både Viking Thermo og vanlige cherrox går under betegnelsen cherrox i min verden. Jeg skulle visst ha spesifisert "høyere støvel laget i plast med varmt for".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:26   #50
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.955
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg lurer på hva det er for noe med ungene mine. De har alltid vært tørre på føttene i sine goretex-sko/støvler.

De bruker tidvis gummistøvler med ullsokker i. Kaldere enn det blir det ikke der vi bor.

Bor ikke vi samme sted?

(Neida. Når det er ordentlig kaldt bruker vi jo ordentlige vintersko. Det er når det er såvidt plussgrader vi bruker cherrox. Gummistøvler med nok ull inni gjør jo sikkert samme nytten, det blir jo hipp som happ, en smakssak bare.)

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:27   #51
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.736
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Knerten må npok ha seg en form for forede støvler i år. Ikke det, goretex holder fint altså, men barnehagen har ikke troen på det, så de bruker støvler dersom det har vært tre dråper regn på natta. Siden jeg ikke ønsker han skal gå i støvler i slapseføret (selv om de bruler ullsokker inni), blir det en form for forede vinterstøvler, men jeg tror ikke akkurat cherrox da, heller noen av de andre typene.
Har tenkt litt på dockbots eller noe i den duren. Må forske litt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:28   #52
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Men hvorfor? Jeg lurer alltid på sånt. Alle vinterfôrede støvler kalles Cherrox, alle leppepomader er Lypsyl, alle lette plastsko er Crocs?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:29   #53
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.741
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Duck Boots, er ihvertfall ikke noe særlig. Storebror var kald og klam i dem, brukte dem på dager de ikke var så kaldt og selv med lester i så frøs han.
Så de kastet vi.

Været vinterstid kan variere veldig, og da funker rett og slett ikke de vanlige vinterskoene. Men,det kan jo være forskjell på barn, merker det med barna mine.

Storebror gjør seg våt lett som bare det og trenger Viking Thermo skoene, mens lillesøster unngår og bli så våt og kan bruke de vanlige vinterskoene litt mer.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:31   #54
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.741
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men hvorfor? Jeg lurer alltid på sånt. Alle vinterfôrede støvler kalles Cherrox, alle leppepomader er Lypsyl, alle lette plastsko er Crocs?

I mitt hode er Viking Thermo også Cherrox.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:31   #55
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.097
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men hvorfor? Jeg lurer alltid på sånt. Alle vinterfôrede støvler kalles Cherrox, alle leppepomader er Lypsyl, alle lette plastsko er Crocs?

Det er faktisk en helt normal antakelse. I engelsketalende land heter det "to xerox" når man skal kopiere opp noe. Så noen ganger så blir et varemerke laget om til et objekt/verb. For meg fungere det sånn med både cherrox og crocs. Jeg visste faktisk ikke at cherrox var et eget varemerke. Hva er fellesbetegnelsen du bruker for sånt?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:32   #56
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.097
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Bor ikke vi samme sted?

(Neida. Når det er ordentlig kaldt bruker vi jo ordentlige vintersko. Det er når det er såvidt plussgrader vi bruker cherrox. Gummistøvler med nok ull inni gjør jo sikkert samme nytten, det blir jo hipp som happ, en smakssak bare.)

Jeg har tenkt at hvis det er kaldt nok til at de trenger noe mer enn gummistøvler med ullsokk, så holder goretex-skoene helt fint. De har aldri vært kalde eller våte om vinteren. I hvert fall har verken ungene eller barnehagen sagt noe.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:35   #57
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Cherrox er Viking sine. Eurosko har f eks. noen som heter Slusher. Jeg kaller det vel "vinterfôrede gummistøvler"? Jeg synes det blir misvisende å si Cherrox om Viking Thermo, når det visserligen er to forskjellige sko.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:36   #58
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Ja vi bruker cherrox, eneste som holder vannet ute i skikkelig slapsevær.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:37   #59
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.741
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Vi bor i Lofoten, og vintrene her er kjente for å være veldig variende.
Milde, regnfulle, snørike(snø-rike,usikker.), kalde og vindfulle. Så vi klarer ikke oss med bare et par sko.
På de alle kaldeste og tørreste dagene på vinteren er det bare Nesnalobber som holder barna mine varme på føttene.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:38   #60
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.955
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har ungene dine cherrox?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har tenkt at hvis det er kaldt nok til at de trenger noe mer enn gummistøvler med ullsokk, så holder goretex-skoene helt fint. De har aldri vært kalde eller våte om vinteren. I hvert fall har verken ungene eller barnehagen sagt noe.

Det er bare det at jeg ikke har erfart at goretex holder helt fint. Enten fordi det ikke tåler tørkeskapet, eller fordi skoene blir så skitne at membranen blir ødelagt (og dessuten er jeg ei sjuske som ikke klarer å holde dem rene), eller fordi det er produksjonsfeil (noe man tydeligvis må regne med, siden Høyt&Lavt beregner at hun må klage på skoene). Så jeg gidder rett og slett ikke å stole på goretex. Men om man gjør det, så er det jo ikke noe problem.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no