Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er greia med Nespresso?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-11, 11:00   #41
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Alle monner drar. Hva hvis man tenkte slikt om alt, "nei, det betyr så lite i den store sammenhengen." Da får man ikke utrettet noe. Det er en skremmende sløv holdning syns jeg.

Neida, det er verken en skremmende eller sløv holdning. Jeg er helt klar i toppen, ikke det minste sløv og du trenger ikke å bli skremt - jeg pleier å være ganske flink til å realitetsorientere. Kapslene har vært oppe til refleksjon og nøye vurdering og kommet ut i den andre enden som akseptabel mengde avfall med tanke på hva den tilfører min hverdag.

Du kjøper også sikkert matvarer med embalasje på hver eneste uke, eller hva? Kjøttpålegg i plastikkembalasje, leverbostei i bokser, kaviar i tuber? Jeg ser kapslene i forhold til all annen embalasje vi må forholde oss til, og de utgjør virkelig forsvinnende lite ( utfra akkurat vårt forbruk) og da å konstatere at det kan vi fint leve med, er en vurdering basert på fornuft. For meg er det viktig å holde tunga rett i munnen når miljøhensyn skal tas og dette skiller hysteri fra fornuft.

Om vi hadde hatt et skyhøyt forbruk av kapsler, hadde min vurdering vært annerledes.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:05   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.485
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Kjøttpålegg i plastikkembalasje, leverbostei i bokser, kaviar i tuber?

Hos oss kan alt det der resirkuleres, bortsett fra kaviaren. Jeg prøver faktisk å kutte ned på emballasje, ved å kjøpe i løsvekt direkte fra slakter. Ikke alltid vi rekker, men det hjelper da litt. Og å velge en dyr maskin, som er miljøuvennlig på flere måter (frakt, umulig å gjenvinne), bare for enkelthetens skyld, kommer virkelig lavt på prioriteringslista. Samt at kaffeconnoisseuren i huset ikke vil ta i en slik med ildtang en gang.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:08   #43
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er greit at kapslene ikke tar særlig stor plass i søpla, men det er unødvendig plass. At annen emballasje også er unødvendig er da ikke et argument. Two wrongs does not make a right. Ikke går det an å gjenvinne dem heller, i motsetning til mye annet materiale.

Nei, men det blir så poengløst for meg å utpeke EN ting som synderen når det finnes så mange syndere. Jeg har et bevisst forhold til embalasje generelt, og jeg tenker at mitt mål er å minimere embalsjen totalt sett sett i forhold til hva som bringer min hverdag glede. Jeg elsker Nespressokaffen min - og den ene kasplelen forbruker jeg på daglig basis og sover godt om natta likevel.

Jeg synes at å henge seg så veldig opp i disse kapslene i en husholdning med svært beskjedent forbruk, bli det samme som å la seg opprøre over folk som kjøper leverpostei i boks, når de kunne dratt til en slakter og kjøpt leverpostei i løs vekt. De KAN jo det, og man KAN jo velge seg ut akkurat det som en fanesak og gå opp i fistel over de sløve miljøsvinene som insisterer på å kjøpe leverposteien sin i boks. Men det å ta tak i en liten flik av bildet og blåse den opp som Selve Løsningen, blir uensiktsmessig for debatten synes jeg.

Jeg slår heller et slag for å oppfordre hverandre til å se det store bildet og holde øynene åpne for å redusere embalasjen totalt i en familie. Og om den ene kutter ut kapslene, den andre leverposteiboksene og den tredje papirbleiene, så har alle på sitt vis redusert embalasjen, uten at det ene er så mye bedre eller "flinkere" eller mindre sløvt enn det andre.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:13   #44
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Jeg har ikke Nespressomaskin fordi jeg boikotter Nestlé litt, dvs jeg velger alltid noe annet fremfor dem om det er praktisk mulig. Og så liker jeg heller ikke den derre kapselgreia, jeg ser at det ikke gjør stor forskjell for de som bruker en kapsel eller to om dagen, men det er nå ennå en ting som skal kjøpes og fraktes og kastes og ja, jeg liker ikke konseptet. Dessuten synes jeg ikke kaffen er bedre enn presskannekaffe. Så jeg har landet på at jeg ikke vil ha det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:13   #45
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Neida, det er verken en skremmende eller sløv holdning. Jeg er helt klar i toppen, ikke det minste sløv og du trenger ikke å bli skremt - jeg pleier å være ganske flink til å realitetsorientere. Kapslene har vært oppe til refleksjon og nøye vurdering og kommet ut i den andre enden som akseptabel mengde avfall med tanke på hva den tilfører min hverdag.
.

Det er det som skurrer for meg: Kan ikke andre, kapselfrie, maskiner tilføre det samme til din hverdag? Det er jo ikke slik at kapselkaffe er uunnværlig, det er vel heller kaffe som er det. Det finnes altså fullgode erstatninger som er like lettvint. Det er derfor jeg ikke har Nespressomaskin.

Jeg har mange ting i hverdagen min som genererer mye mer søppel og emballasje, men det meste er mye vanskeligere å erstatte med mindre søplende alternativer.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:13   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.485
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Jeg er veldig lite i fistel, Zoë.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg slår heller et slag for å oppfordre hverandre tyil å se det store bildet og holde øynene åpne for å redusere embalasjen totalt i en familie. Og om den ene kutter ut kapslene, den andre leverposteiboksene og den tredje papirbleiene, så har alle på sitt vis redusert embalasjen, uten at det ene er så mye bedre eller "flinkere" eller mindre sløvt enn det andre.

Og hvor leste du at det er det vi ikke gjør? Reminder: kjøttpålegg i løsvekt fra slakter, leverposteibokser som kan gjenvinnes ...?

Selvsagt ser jeg kapslene som en del av en helhet. Jeg tror det ikke er en sjel som mener at kutter man kapslene så kan man drite i resten, verden er jo allerede reddet!

Vi setter også nødvendighet opp mot valgene vi tar. Barnet vårt liker ikke så mye pålegg, men spiser kaviar på tube (liker ikke den på glass), ergo velger vi kaviar på tube. Det er kjedelig å sette seg inn i hvordan man lager god kaffe, og vi kan derfor velge en dyr og miljøuvennlig løsning i stedet? Niks. Hadde det ikke eksistert andre måter å lage tilsvarende god og bedre hjemmekaffe, så hadde selvfølgelig utfallet muligens vært anderledes. Men det gjør det altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:15   #47
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Jeg har Nespresso-maskin på jobb (der det er uaktuelt å søle med løs kaffe) og Rancilio Silva hjemme. Jeg lager bedre kaffe med Rancilioen, selv med billig-bønner fra Rema. Med ordentlige bønner fra Dromedar, som koster omtrent det samme som Nespresso-kaffen, lager jeg veldig mye bedre kaffe med Rancilioen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:15   #48
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg slår heller et slag for å oppfordre hverandre til å se det store bildet og holde øynene åpne for å redusere embalasjen totalt i en familie.

Det er vel akkurat det Tally gjør?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:16   #49
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Tallulah - det var ikke deg jeg hadde i tankene når jeg valgte "gå opp i fistel" Jeg har bare litt hang til dramatisk argumentasjonsteknikk - ignore me.

Vi svarte også litt forbi hverandre angående den kjøttpåleggembalasjen - jeg skrev innlegg mens du postet ditt.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:18   #50
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er vel akkurat det Tally gjør?

Jada.

Jeg snakker ikke så mye direkte til Tallulah som generelt.
Poenget mitt er at ingen kan vel argumentere mot at det beste hadde vært å ikke forbruke kapsler? Men at så lenge vi ikke lever i et embalasjefritt samfunn, så får målet være å redusere den totale embalasjen, og her må det være greit at vi tar ulike valg mtp typer embalasje, tenker jeg.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:19   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.485
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Tallulah - det var ikke deg jeg hadde i tankene når jeg valgte "gå opp i fistel" Jeg har bare litt hang til dramatisk argumentasjonsteknikk - ignore me.

Vi svarte også litt forbi hverandre angående den kjøttpåleggembalasjen - jeg skrev innlegg mens du postet ditt.

Ah, all ok. Dramatisk argumentasjonsteknikk er alltid gøy.


__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:20   #52
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi setter også nødvendighet opp mot valgene vi tar. Barnet vårt liker ikke så mye pålegg, men spiser kaviar på tube (liker ikke den på glass), ergo velger vi kaviar på tube. Det er kjedelig å sette seg inn i hvordan man lager god kaffe, og vi kan derfor velge en dyr og miljøuvennlig løsning i stedet? Niks. Hadde det ikke eksistert andre måter å lage tilsvarende god og bedre hjemmekaffe, så hadde selvfølgelig utfallet muligens vært anderledes. Men det gjør det altså.

Ja, men det høres jo veldig fint ut, altså.
Her tar jeg egoistiske hensyn uten skrupler. Jeg har et kjærlighetsforhold til Nespressomaskinen min, og min daglige kaspsel får bli.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:22   #53
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.485
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Det var forresten ganske skremmende å se posen til plast når vi endelig fikk kildesortering. Og matavfall også! :dån:

Det som da er bra er at det vi kaster av greier som ikke kan gjenvinnes eller gå til kompost har blitt forsvinnende liten. Vi kaster kanskje en slik pose annenhver uke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:23   #54
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det er det som skurrer for meg: Kan ikke andre, kapselfrie, maskiner tilføre det samme til din hverdag?

Neeeei! I luvs my Nespressokaffe! Ulike kapsler med ulik kaffe inni! Velge etter humør! Very nice!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:24   #55
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jada.
Poenget mitt er at ingen kan vel argumentere mot at det beste hadde vært å ikke forbruke kapsler? Men at så lenge vi ikke lever i et embalasjefritt samfunn, så får målet være å redusere den totale embalasjen, og her må det være greit at vi tar ulike valg mtp typer embalasje, tenker jeg.

Helheten er det jeg også er opptatt av, og da må man begynne i det små. Kutte ut ting man ikke absolutt trenger, som disse kapslene. Og engangsbleiene, osv. Jeg prøver f.eks. så langt det lar seg gjøre å styre unna engansprodukter. Løs vekt er også et bedre alternativ en enkeltpakker/små pakker. Osv. Selvfølgelig utgjør ikke nødvendigvis disse kapslene alene den helt store forskjellen men summen til sammen blir stor dersom man kutter ut mange nok små ting. Og da kan man ikke tenke om hver enkelt ting at det ikke gjør noen forskjell.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:26   #56
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.098
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Jeg er helt enig i at det finnes mer miljøvennlige alternativer enn Nespresso. Men maskinen lager veldig god kaffe og det er uhyre enkelt å lage melkebaserte kaffedrikker (som jeg drikker forholdsvis ofte). Derfor har jeg valgt å la mine miljøprinsipper vike på akkurat den fronten. Og det synes jeg er en ærlig ting.

Hos oss driver vi ikke med kildesortering heller, selv om jeg gjerne vil.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:30   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.485
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Neeeei! I luvs my Nespressokaffe! Ulike kapsler med ulik kaffe inni! Velge etter humør! Very nice!

Det høres i grunn ut som du får mer enn nok koffein.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hos oss driver vi ikke med kildesortering heller, selv om jeg gjerne vil.

Kildesorteringsgreia i Oslo er temmelig irriterende. Vi har gjort det fra starten, som et prøveprosjekt, men da det skulle utvides var det plutselig for dyrt å bygge et søppelmottak til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:40   #58
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.082
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Jeg er også en Nestléboikotter. Vi har Nespressomaskin på jobb, og jeg innrømmer at jeg i en periode kjøpte kapsler til dem uten å være klar over at det var Nestlé - dette er en stund siden. Når jeg nå først hadde dem, brukte jeg dem jo, men ble i grunnen lei av kaffen ganske fort. Hjemme har vi vanlig trakter, presskanne og espressokanne, og det holder lenge. Forresten har jeg visst litt Nescafé koffeinfritt på kontoret også... noen som vet om koffeinfri pulverkaffe i et annet merke? Jeg prøver på ingen måte å late som om jeg er perfekt/hellig/noeidenstilen, men jeg foretrekker andre produkter før Nestlé så langt mulig.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:42   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.485
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

noen som vet om koffeinfri pulverkaffe i et annet merke?

Jeg mener at jeg fant et i en eller annen økosjappe. Kan det ha vært Røtter på St. Hanshaugen tro? Eller var det den kjempemenyen ved Risløkka? Jeg tror det var Clipper.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 11:48   #60
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med Nespresso?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

. noen som vet om koffeinfri pulverkaffe i et annet merke?

Jepp, jeg kjøpte nettopp en eller annen organisk, koffeinfri pulverkaffe fra Ultra. Et merke jeg kjenner fra England, men jeg husker ikke navnet akkurat nå. Kan sjekke når jeg kommer hjem.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no