Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye og hva drikker du i julen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-08, 00:12   #41
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.806
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

Jeg kunne godt kjøpt 10 flasker vin, 3 flasker sprit og noe likør. Om jeg skulle ha masse besøk i julen altså.
Men vi kjøpte bare en dunk med rødvin i år, så det var ikke oss du så.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 00:38   #42
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.210
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

1) Kjøper du inn til både jul og nyttår samtidig? Mannen kjøpte et par flasker vin. Ser ut som de blir til romjula... 2) Hva drikker du i løpet av jula? Jeg drikker stort sett brus, juice og vann. 3) Har du selskap i jula hvor du står for drikkevarene? Nei

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 00:39   #43
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

1) Kjøper du inn til både jul og nyttår samtidig?
Ja. Og julegavevin (for foreldrerådet) og bursdagswhiskyen til broren min. Og whisky til et par julegaver også. Og akevitt av tradisjonsårsaker.
2) Hva drikker du i løpet av jula?
Jeg har ikke drukket noe som helst til nå, men håper å få anledning til en halv flaske rødvin og en liten akevitt før året er omme. Å ja, også smake litt på whiskyene som mannen fikk til jul. :dårlig tid:
3) Har du selskap i jula hvor du står for drikkevarene?
Ja, et bekreftet og et par mulige.

Håper ikke alle jeg møtte på polet trodde jeg skulle drikke alt det der på julaften.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.

Sist redigert av Søster : 27-12-08 kl 15:22.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 00:41   #44
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.936
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

Jeg drikker ikke. (Jeg liker ikke noe)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 00:44   #45
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

1) Kjøper du inn til både jul og nyttår samtidig?
Nei, for vi har ingen champagne,yet ...

2) Hva drikker du i løpet av jula?
Det har vært lite sålangt.
Lillejuleaften: En bitteliten cognac
Juleaften: en kvart akke-akke og en juleøl under middagen
1.juledag: ingenting
2.juledag: En øl

Jeg drikker mest øl for øyeblikket, er ikke så gira på rødvin for øyeblikket av en eller annen grunn? Det blir lite sprit. Av og til snuser jeg på cognacen hvis samboer tar seg en.

3) Har du selskap i jula hvor du står for drikkevarene?

Ja, vi hadde selskap på juleaften og hadde handlet inn vin, øl, akevitt og cognac. Vi skal ha minst en gjest på nyttårsaften og står vel for drikkevarene da også.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 00:47   #46
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

1) Kjøper du inn til både jul og nyttår samtidig? Ikke i år - skal en tur på polet i morra. Kjøpte et par konjakk i gave. Har handlet tax free tidligere.

2) Hva drikker du i løpet av jula? Juleøl og en akevitt til julematen, en sherry til kransekaka og isen, og gjerne en GT til slutt + farris. Vin ellers (og noen gode drinker på vennefester).

3) Har du selskap i jula hvor du står for drikkevarene? Ja, 2 stk.

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 07:27   #47
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

1) Jeg handler inn det som ikke er i huset. I år var det vel 2 flasker rød vin og en liten likør som ble kjøpt inn. Den ene flasken med vin var en gave.
Jeg planlegger sjelden en uke frem i tid.

2) I år har jeg vel drukket et lite glass hvitvin til forretten julaften og et lite glass Rødvin.
(Svigermor drakk hvitvin og flasken er ikke tom, mannen tok et glass rødvin og flasken er halvfull, ikke akkurat blindfyll)

3) Jeg står for drikken julaften.

Serverer da vin til maten, svigermors kjæreste vil ha øl og akevitt og får det. Med forbruket så har vi akevitt til 2030 uten å handle.

Serverer også avec til kaffe for dem som vil ha. Selv ønsket jeg meg en likørkaffe, men hadde ikke lyst på.

Nyttårsaften er ikke en kveld jeg bryr meg så mye om. Hadde jeg selskap hadde jeg servert alkohol til maten.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 08:02   #48
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.147
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

Det var mannen som handlet inn for vår del, men jeg antar at jeg kan svare på hans vegne. Det kunne like gjerne vært meg som var på polet før jul.

1) Kjøper du inn til både jul og nyttår samtidig? Nei. Dette skjer i to omganger.

2) Hva drikker du i løpet av jula? Så langt har jeg drukket et par glass rødvin og en juleøl til maten på julaften. De andre voksne komplementerte ølen med en akevitt. I tillegg lagde mannen en cinnamon warmer til meg. Den inneholdt visstnok rom.

3) Har du selskap i jula hvor du står for drikkevarene? Vi kjøpte inn alt som skulle drikkes på julaften. Jeg tror totalt innkjøp på polet før jula var 3 flasker vin og 4 juleøl. Akevitt og rom hadde vi fra før (og det var nok til å vare noen juler til).





Ops. Så kom jeg på at jeg kjøpte vin til de som jobber i barnehagen til ungene. Det var jo 6 flasker. Så det kan jo ha sett ut som om jeg var en stordranker også, men det skulle jeg altså gi videre ........ en flaske til hver person.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 08:15   #49
Fargo
Hogger i stein
 
Fargo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 602
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

1) Kjøper du inn til både jul og nyttår samtidig? Gjør vel det, selv om jeg vanligvis ikke "kjøper inn" til en spesiell anledning. Kjøper til "kjeller".

2) Hva drikker du i løpet av jula? Champagne og rødvin, førstnevnte til frokost.

3) Har du selskap i jula hvor du står for drikkevarene? Alltid.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 09:16   #50
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

1) Kjøper du inn til både jul og nyttår samtidig?
Ja det ville jeg definitivt gjort, alt for mye stress på polet i juletider til at jeg hadde orket å gå dit mer enn en gang.

2) Hva drikker du i løpet av jula?
En øl og en akevitt til julemiddagen, og kanskje et par glass rødvin hvis vi har mat der det passer.

3) Har du selskap i jula hvor du står for drikkevarene?
Vi har ikke selskaper der det "drikkes". Så det naturlige er at vi holder drikke til maten, enten det er øl, vin, brus eller vann.

Innkjøpet i år tror jeg var en 3l vin, 1/2 akevitt og 4 juleøl samt to vinflasker til gave. Hvis dette var juledrikken for oss to alene inntil polet åpner neste gang hadde det selvfølgelig blitt "party", men det er altså for hele julen og et par runder med gjester.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 09:25   #51
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

1) Ja, er jeg først på polet så handler jeg det jeg skal ha for en stund. I år skulle drømmeprinsen få whisky i gave, så da ble det med to rødvin som passer til ribbe også. Hadde rødvin fra før, men de var ikke svinevennlige. Også kjøpte jeg med en Baileys mens jeg var i farta, fordi jeg så flasken og kom på at drømmeprinsen elsker det stoffet. Den er visst ikke rørt ser jeg.

2) Så langt har jeg drukket en flaske vin fordelt på alle kvelder siden julaften, og et lite glass konjakk i går. Det sto igjen konjakk fra førtiårslaget tidligere i år - den smakte godt enda den.

3) Selskap og selskap. Allium kommer og skal få både brus og te og kaffe attpå hvis hun har lyst på - teller det?

Hos oss er det sånn at øl går ut på dato. Rødvinen derimot helles i vasken fordi den blir sur etter noen dager. Etter at jeg lærte meg å sette den i kjøleskapet hender det den holder seg så lenge at den drikkes tom, men ikke alltid.

  Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 09:56   #52
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

1) Kjøper du inn til både jul og nyttår samtidig? Jeg behøver aldri det for det kjøpes aldri inn noe til disse dagene.

2) Hva drikker du i løpet av jula? Her er det totalt rusfritt.

3) Har du selskap i jula hvor du står for drikkevarene? Aldri, dersom vi har folk er disse selskapene også rusfrie.

  Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 09:59   #53
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.129
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

Jeg drikker ikke, så jeg kjøper ikke noe alkohol. Mannen kjøper litt rødvin og øl.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 10:03   #54
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

Nothing.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 11:36   #55
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.879
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

Egentlig omtrent like lite da som i resten av året.

I år har jeg kun kjøpt inn polvarer til jul som gaver. Ellers har jeg kjøpt noen øl, med og uten alkohol. Det ble vel drukket to flasker julaften.

1) Kjøper du inn til både jul og nyttår samtidig? Jeg handlet ikke til noen av dagene.
2) Hva drikker du i løpet av jula? Jeg drakk en øl julaften. Nyttårsaften kommer vi til å drikke champagne.
3) Har du selskap i jula hvor du står for drikkevarene? Både julaften og nyttårsaften, men de fleste av våre gjester kjører.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 11:46   #56
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

Har ikke smakt en dråpe. Har ikke kjøpt noe heller. Jo forresten, jeg drakk et halvt glass rødvin på lille julaften. Hvis det regnes som jul.

  Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 11:51   #57
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

Litt rødvin til noen av middagene, f.eks. til pinnekjøttet vi skal ha i dag, og kanskje et glass portvin eller rødvin om kvelden. Hyggelig med litt god vin i jula, syns jeg.

Vi skal ha middagsgjester både i dag og i morgen, og har vin og øl til dem som ønsker det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 12:00   #58
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hmmm. Ingen som vil stå frem og fortelle at det er de som handler inn 10 flasker rødvin og 3 flasker brennvin og likør? Jeg må innrømme at jeg ble overrasket over at så mange så ut til å handle så mye som jeg så.

Det kunne vaert meg, med unntak av brennevinet. Saa langt har det gått med 6 flasker vin, en champagne og en halv flaske portvin. Vi har hatt middagsgjester hver dag sålangt i julen, og står for alt av drikkevarer. Vi har ytterligere to middagsselskaper før nyttår, og har handlet inn til det. Det blir ikke drukket mye per person, det meste blir drukket etter barna er i seng. I snitt to glass per voksen, kanskje?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 12:12   #59
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.786
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

Julaften serverte vi øl og akevitt til ribba og til kveita første juledag hadde vi hvitvin. Jeg liker ikke øl og akevitt, så det ble farris på meg på julaften. I går spiste vi hjortestek hos svigers og der ble det servert rødvin til maten for de somm ønsket det. Jeg kjørte så det ble et vinglass på mannen istedet.

Ut over det så tar vi av og til et glass rødvin på kvelden når ungene er i seng.

Har vi middagsgjester så serverer vi vin til de som ønsker det

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 12:17   #60
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye og hva drikker du i julen?

Drikker ikke i jul, romjul eller nyttårsaften.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no