Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Øyenskygge med skimmer til 40-åring?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-10, 09:56   #41
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øyenskygge med skimmer til 40-åring?

Ellers så kan man vel se mer på huden enn på fødselsdatoen når det gjelder hudpleie og sminke. Det er jo veldig stor forskjell på 40-åringer. Noen har hud som om de var 30, og noen mer som 55.

Hvis man får råd hos hudpleier eller parfymeri så ser de jo på hvordan huden faktisk er og ikke på alderen. Jeg blir alltid glad når jeg har tenkt "nei nå er jeg så gammel at jeg må vel bare kjøre på med antirynke heavy duty til 1200 kr", og så sier de at det holder fint med en "for de første aldringstegn og fine linjer".

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:08   #42
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øyenskygge med skimmer til 40-åring?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Benzo: jeg slo sammen et av tipsene du ga og tipset til Mim. Istedenfor kajal brukte jeg en veldig mørk øyenskygge som underlag, og lys skimmerskygge over. Det ble fint.

Ja, det er lettere å få en skygge jevn enn kajal.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:14   #43
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øyenskygge med skimmer til 40-åring?

Jeg bruker også skygge til smokey eyes. En sånn skråbørste er kjempefin hvis man skal legge det som en kajal også. Jeg har nr. 3 fra høyre her:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:21   #44
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.465
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øyenskygge med skimmer til 40-åring?

Scarlett: Sånn har jeg også, i tillegg til nummer to fra høyre. Nummer to bruker jeg til å legge skygge over hele øyenlokket ,også bruker jeg nr. tre til å legge øyenskygge på undersiden av øyet, og for å legge en helt svart, matt skygge oppå kajalen over øyet. På den måten glir det mer over i hverandre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 11:18   #45
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Øyenskygge med skimmer til 40-åring?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg sminkar meg såpass lite at dette kan bli ganske dramatisk hos meg - trur folk på jobben hadde begynt å lure. Men eg har i alle fall begynt med øyenskygge nå da, nokre månader før eg fyller 40

Samme her, bortsett fra at jeg er godt over 40.

Jeg bruker en sånn puddersak fra ID bare minerals i stedet for kajal til vanlig - vil det fungere på samme vis, tro? Jeg tåler dårlig vanlig sminke, men vil veldig gjerne ha øyne som Mim.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 11:23   #46
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øyenskygge med skimmer til 40-åring?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg er 45 og de få gangene jeg bruker øyenskygge er det en med skimmer. Jeg har lite rynker og syns ikke selv at de små linjene ved øynene fremheves av det. Det er vel ikke noen spesiell aldersgrense.

Og jeg er noe eldre og bruker også av og til skimmer. Kommer mye an på huden og personen enn alder.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 11:24   #47
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Øyenskygge med skimmer til 40-åring?

Jeg begynner å nærme meg 40, bruker øyeskygge hver dag m/shimmer..

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 00:31   #48
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Øyenskygge med skimmer til 40-åring?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg synes tvert om at skimmer er bra for litt eldre hud. Matt framhever alle skavanker, og er dessuten gørr kjedelig.

Feil, feil, feil. Skimmer fremhever dersom man f.eks. har mye rynker eller linjer rundt øynene. Man kan bruke skimmer til å forsterke et matt uttrykk slik som Mim forklarer over her, men skimmer alene er nei, nei, nei dersom man ikke har helt rynke og linjefri hud.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 00:40   #49
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Øyenskygge med skimmer til 40-åring?

Hm. Jeg ble førti for to dager siden og får utrolig lyst til å kjøpe skimrende øyenskygger. Dessuten får jeg lyst til å prøve Mim-varianten, jeg lurer bare på hvilken farge jeg skal velge på skimmeret.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 07:32   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.465
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øyenskygge med skimmer til 40-åring?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Feil, feil, feil. Skimmer fremhever dersom man f.eks. har mye rynker eller linjer rundt øynene. Man kan bruke skimmer til å forsterke et matt uttrykk slik som Mim forklarer over her, men skimmer alene er nei, nei, nei dersom man ikke har helt rynke og linjefri hud.

Nei, det er jo helt ulovlig å velge selv! Gud forby at man ... :gisp: ... skulle se at noen har rynker!

Hva er straffen? Bøter fra motepolitiet og bestyrtelse fra flyvertinner som har Fasiten?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 08:23   #51
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øyenskygge med skimmer til 40-åring?

Jeg er 45 og det hender jeg bruker skimmer-øyenskygge. *vill og gal*. Selvsagt har jeg hørt at man ikke "skal", men det går vel på hud og ikke på alder, vil jeg tro.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 08:32   #52
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øyenskygge med skimmer til 40-åring?

Jeg tillater meg gjerne å vekke bestyrtelse blant flyvertinner.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 08:45   #53
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Øyenskygge med skimmer til 40-åring?

I dag har jeg, 44-åringen, kajal og skimmer på øyelokkene. Takk for tipset - det ble kjempefint, selv om eldstegutten mente jeg så ut som en jåle.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 08:47   #54
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.702
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øyenskygge med skimmer til 40-åring?

Jeg forstår ikke helt det med fremhever rynker. Rynkene sitter vel mest på siden av øynene - og der trenger man jo ikke å ha på øyenskygge da...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 08:55   #55
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Øyenskygge med skimmer til 40-åring?

Turban Smukk: Du burde velge noe enten i kalde brungrå toner eller i lilla. Du ser i hvertfall ikke ut som om du nylig har fylt 40!

Ellers synes jeg det er morsomt å konstatere at noen sitter med Fasiten og Sannheten, også når det gjelder øyeskygger.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 09:23   #56
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Øyenskygge med skimmer til 40-åring?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg forstår ikke helt det med fremhever rynker. Rynkene sitter vel mest på siden av øynene - og der trenger man jo ikke å ha på øyenskygge da...

Joda, man kan godt ha rynkete øyelokk. Men jeg heller også mot matt-fremhever-rynker-teorien. Det merker jeg godt hvis jeg tar på pudder under øynene. Kanskje krem-øyenskygge er tingen, da? Dessuten: hvorfor denne skrekken mot litt rynker?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 09:33   #57
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øyenskygge med skimmer til 40-åring?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Joda, man kan godt ha rynkete øyelokk. Men jeg heller også mot matt-fremhever-rynker-teorien. Det merker jeg godt hvis jeg tar på pudder under øynene. Kanskje krem-øyenskygge er tingen, da? Dessuten: hvorfor denne skrekken mot litt rynker?

Pudder har en helt annen konsistens enn øyenskygge, så der kan du ikke sammenligne. Pudder inneholder ofte mye talkum, som trekker fuktigheten ut av huden. Det er ikke snakk om å være redd for rynker, men jeg vil i hvert fall ikke se 10-15 år eldre ut enn det jeg er.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 09:45   #58
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.702
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øyenskygge med skimmer til 40-åring?

Jaja, jeg liker glitter og glam okke som.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 09:54   #59
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.211
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øyenskygge med skimmer til 40-åring?

Jeg har også nylig fylt 40, og bruker glitrende øyenskygger uhemmet. I går fikk jeg forresten en super gave fra en venn, nemlig den smoked eye-paletten fra Chanel, så her skal det helgestases, gitt

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 10:03   #60
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øyenskygge med skimmer til 40-åring?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg har også nylig fylt 40, og bruker glitrende øyenskygger uhemmet. I går fikk jeg forresten en super gave fra en venn, nemlig den smoked eye-paletten fra Chanel, så her skal det helgestases, gitt

Jeg har den, den er fiiin!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no