Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hjelper rynkekremer?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-08, 14:16   #41
Else
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 3
Else har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hjelper rynkekremer?

Rynkekremer kan funke, men man bør satse på produkter som inneholder fruktsyrer som glykolsyre, retinol, tretinoin eller gode antioksidanter. Det er flere gode man kan velge. Jeg bruker produkter fra elixir og exuviance og det fungerer bra for meg.

http://www.exuviance.eu/no/
www.dermatologi.no

Håper det var til noe hjelp for deg. Sats på kvalitetsprodukter fremfor dårlige merker

Else er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 15:41   #42
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelper rynkekremer?

Tror ikke det funker for alle, men det skader vel heller ikke tenker jeg.

Tror mer på sunt kosthold, lite sol og en røykfri tilværelse jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 19:07   #43
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelper rynkekremer?

Jeg er hudterapeut, og da jeg jobbet som det så jeg mange kunder som har brukt mye produkter, og mange som har brukt lite.
Det trenger ikke være så stor forskjell på huden deres faktisk. Det kommer an på hva de bruker. De som hadde vært flinke til å bruke produkter med mye fukt og høy solfaktor syns jeg virker som har en bedre hud enn de som bruker typiske anti-aging produkter. Mindre pigmentforandringer, og mindre av de typiske sol-linjene jeg ofte har sett på kvinner over 40-45 i kinnpartiene. Og rett og slett en fastere hud.

Unntaket er nok de som bruker produkter med syrer som feks MD og Exuviance. Selv holder jeg en knapp på Exuviance.
Syrene i disse produktene var da jeg jobbet som hudterapeut i alle fall de eneste stoffene som beviselig kunne gjøre noe med synlige linjer i huden. Andre produkter kunne bremse aldring ja, men ikke reversere den...

Så mitt råd er rett og slett å bruke en GOD fuktighetskrem tilpasset hudtype og ikke alder. Og i tillegg en høy solfaktor utenpå. Også på vinteren... Muligens en fetere krem på natt, men ikke alle trenger det. Jeg gjør det, men så har jeg veldig tørr hud også...
Og så en god rens da...

Det enkle er ofte det beste.

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 20:44   #44
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelper rynkekremer?

Nå har jeg brukt Dermologica en stund. Huden blir fin av den kremen synes jeg. Men om den er verd prisen vet jeg ikke helt. Jeg skal kjøpe meg en ny krem snart, og jeg skal iallefall gå for en med mye fuktighet og lite oljer i.
Tror min hud trenger fuktighet, selv om jeg drikker bøtter med vann.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 01:25   #45
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelper rynkekremer?

Jeg forstår ikke hvordan man kan bremse eller stoppe en naturlig endring av huden ved hjelp av en krem.
Så nei, jeg har ingen tro på at det hjelper bortsett fra at man tilfører huden fuktighet.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 14:13   #46
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelper rynkekremer?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg forstår ikke hvordan man kan bremse eller stoppe en naturlig endring av huden ved hjelp av en krem.
Så nei, jeg har ingen tro på at det hjelper bortsett fra at man tilfører huden fuktighet.

En krem kan hjelpe om den er fuktighetsrik og har høy solfaktor fordi uansett hvor mye man drikker er huden det siste organet til å motta næring innenifra. Huden er rett og slett ikke prioritert av kroppen fordi den rett og slett ikke er viktig nok..

Ved å tilføre fuktighet bremser man utviklingen ved å hjelpe huden å holde fuktighetsnivået oppe. Det er vannet og fettet i huden som gjør at huden ikke henger. Og når vi blir eldre mister vi mye av underhudsfettet, dette kan man lett se på eldre mennesker med innsunkne kinn osv. og huden blir dårligere til å holde på fuktigheten. Dermed er det fornuftig å pøse på med det man kan

Solfaktoren bremser utviklingen fordi den rett og slett beskytter cellene i huden måt ødeleggelse fra strålingen som vi utsetter oss for hele året så lenge det er lyst ute...

Det ble kanskje ikke så utrolig bra forklart, men det er i alle fall essensen i det.

Jeg er er forholdsvis enig i at det å bruke masse antiaging produkter ikke nødvendigvis trenger å hjelpe. Man må finne rett produkt. Jeg leter fortsatt jeg, jeg har enda ikke funnet en krem jeg elsker...
Det kan ha med å gjøre at huden føles forskjellig fra dag til dag, og særlig gjennom en menssyklus....

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 15:06   #47
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelper rynkekremer?

God fuktighetsbalangse og solfaktor hjelper vel, så cremer er vel kansje nyttig som foregyggende, men er skaden skjedd er skaden skjedd tror jeg, peeling og frisk sunn utseende hud med godt fukt vil jo se mindre rynkete ut.

Fireåringen min er rynkete rund øya i dag hu har litt feber og er tørr etter å ha vært inne i helga og ute i kulden i uka. en runde fuktighetscrem ville nok ha retta ut "rynkene"

For oss gæmlisene er jo sviskehuden litt mere permanent med veldpleid så ser det litt bedre ut tror jeg.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 09:24   #48
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelper rynkekremer?

En ting som hjelper mot rynker/slapp hud er i alle fall å ha litt "bollekinn", men det stemmer jo bra med det Mjau sier om at huden trenger fett. Synes damer som har litt ekstra på kroppen ser yngre ut (her snakker vi om førti-femtiåringer) enn de som er veldig tynne.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 12:54   #49
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelper rynkekremer?

Det hjelper i hvert fall å ta godt vare på huden sin med bra produkter, bra kosthold, nok væske, nok søvn, frisk luft . Uten tvil.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 15:01   #50
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.021
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelper rynkekremer?

Og der var reklamen fjernet!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 15:13   #51
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.950
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelper rynkekremer?

Jeg tror ikke rynkekremer virker. Unntaket er vel sterke A-vitamin-kremer, som ikke fås kjøpt i butikk. Derimot merker jeg at rynkene synes mye bedre når huden er tørr. Derfor kjører jeg på med fuktighetskremer. Akkurat nå bruker jeg Immortelle fra l'Occitane, som liksom skal være anti-rynkekrem (Immortelle er både navnet på en plante, og betyr udødelig. ). Den gir i alle fall mye fukt, og jeg har mye mindre kviser enn jeg pleier! Det er i alle fall noe.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no