Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-07, 19:06   #41
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Et år fikk min mann(og flere andre ansatte på jobben hans) lammelår som var gått ut på dato. Det stinket, ja ...

Var det også et sparetiltak?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 19:44   #42
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Jeg opplevde ett år at vi ikke fikk noen julegave, men snarere en telefon fra ledelsen om at vi ikke kom til å få julegave på grunn av en budsjettsprekk, og opplysninge om at "dere skulle egentlig fått håndklær altså"... Ja ja, det er jo tanken som teller. Det hører også med til historien at den tidligere nevnte ledelsen fikk flotte glassboller fra hadeland glassverk det samme året. Var det de som stod for busjettsprekken kanskje?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 19:46   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.010
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

(Jepp, jeg er klar over at ikke alle får noe fra arbeidsgiver. Og at man egentlig burde være glad for at man får noe som helst).


Jeg får ikke noe fra arbeidsgiver til jul. Jo, forresten, et år fikk vi et gavekort på 300 i en bokhandel. Det var kjekt! Men utover det har det ikke dryppet så mye på oss lærere, tror jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 19:52   #44
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.084
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Nå jobber jeg i skolen, så vi er ikke akkurat bortskjemte med å FÅ ting, men kommunen jeg jobbet i tidligere ga en liten ting hvert år:
1. år: kopp med kommunevåpen og slagordet "XX -en god kommune å bo i" (vi jobbet der da, men det er kanskje det samme?)
2. år: nøkkelring med kommunevåpen og slagord
3. år: fleecepledd med kommunevåpen og slagord
4. år: hansker og skjerf med.....:TADA kommunevåpen og slagord
5. år: luer med kommunevåpen og slagord

Der jeg jobber nå fikk vi i fjor mus til lap-topene våre....til bruk på jobb og til jobbmaskinene, ja....

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 20:04   #45
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.912
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Jobber i barnehage og det ene året fikk vi en pakke knekkebrød, en tannkremtube, leverposteiboks og en liten sjokolade.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 20:19   #46
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Har jobbet i kommunen, nå i staten og har aldri fått så mye som en kulepenn en gang ... om en ikke da teller med den felles konfekten som blir satt frem til de som jobber på julaften

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 20:45   #47
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.305
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Jeg fikk et år en skikkelig feinschmecker-kokebok med ingredienser jeg aldri hadde hørt om engang. Jeg jobba deltid på Rimi

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 22:26   #48
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.714
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Et glass. Det var av den sorten der man kjøper en eske med 20 for 49.90, og de 19 andre fikk resten av innholdet..

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 23:59   #49
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Det lengste jeg har kommet til julegave som statlig ansatt er et klapp på skuldra og et slapt håndtrykk

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 00:08   #50
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Det lengste jeg har kommet til julegave som statlig ansatt er et klapp på skuldra og et slapt håndtrykk

Slappt håndtrykk...

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 00:15   #51
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Jeg har stort sett fått ok julegaver (noen magre år fikk vi ingenting), men da jeg var ganske ny i min forrige jobb fikk vi hummersett med ordentlig skallknekker og hummergafler...

Vi diskuterte en del da om det ikke burde følge lønnspålegg med så vi kunne ha råd til å bruke det også

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 01:01   #52
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Firmaet jeg jobbet i, ga aldri julegaver til ansatte, men hvert år fikk vi 50% rabatt på varer for opptil 1000 kroner. (klær)

Sambo har fått mye fint fra sin arbeidsgiver. Har blant annet fått krystallglass i alskens typer. Er inngravert bilder av båtene som firmaet har, men det er greit nok.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 01:04   #53
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.572
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Det aller første året jeg jobbet fikk vi en murstein (!) som man kunne åpne, og inni var det to små tinnbeger og ei (tom) lommelerke med firmalogo på. Nesten synd jeg ikke har denne greia enda.

Fikk også e lite skinnetui (med firmalogo) som inneholdt negleklipper og pinsett. Så liksom for meg sjefen sitte og klippe tåneglene til jul...

Der jeg jobber nå får vi to Hadeland-glass hvert år. Kan ikke byttes, da det er firmalogo gravert inn. Sjempefint!

Firmaet der mannen jobber sendte ett år ut julekort til de ansatte om at de kuttet julegavene og skulle heller gi pengene til et godt formål. Greit nok det. Om ettermiddagen lillejulaften ringte det på døra, og der sto et bud med pakke fra firmaet og ønsket god jul. Det var en liten Sally Ann-gave (lysglass), men hva koster det ikke å sende ut bud over hele Norge på lillejulaften, for å dele ut gaver til de ansatte?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 01:35   #54
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Ikke jeg men mannen; en murerspade - med inngravert logo - med seks snapsglass som var festet med magnet.

Jeg ler fremdeles når jeg tenker på det.

Glassene kastet jeg, murerspaden henger i garasjen og er kjekk å bruke når jeg skal plante.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 09:29   #55
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Det var et år vi fikk en kopp, det var det ultimate høydepunktet! De siste par årene har det vært en liten kjedelig kalender med f.eks bilder av trappeganger og auditorier på jobben. Og jeg synes sånne kalendre med store bilder og små datoer er helt ubrukelige, så når de heller ikke er spesielt dekorative...

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 22:41   #56
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.642
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Da jeg jobbet på sykehuset i Drammen fikk vi alle et håndkle i frotté, litt større enn et A4-ark og med innvevd "Buskerud Fylkeskommune" over hele håndkleet. Juhu lissom.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 22:45   #57
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Jeg har ikke fått noe ennå, men er stygt redd for at det blir noe ala eggeglass i serien "påfugl" av Ari Behn.

  Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 23:10   #58
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Hahaha, jobber du også i staten?

Julegave, hva er det?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 23:14   #59
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

I fjor fikk vi en nyyydelig kalender med bilder fra nærmiljøet. Kanskje ikke merkelig, men definitivt kjip. Jobber i dagligvarebutikk (Kiwi), så gavekort, kurv med diverse dill, eller noe hadde vært like lett å få til. Dessuten fikk vi gavekort når jeg jobbet på Rimi.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 23:43   #60
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg fikk et år en skikkelig feinschmecker-kokebok med ingredienser jeg aldri hadde hørt om engang. Jeg jobba deltid på Rimi

Ja det var jo passende.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no