|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
18-09-14, 12:35 | #42 |
~~~~~~~
|
Sv: Hva tror dere resultatet blir i Skottland?
Det verserer mange tall. Her er de siste fra NTB - hvilket er annerledes enn hva jeg hørte i dag morges...
18-09-14, 13:19 | #43 |
Travelt opptatt
|
Sv: Hva tror dere resultatet blir i Skottland?Jeg er kjempespent. Ikke minst på hva dette vil betyr for øyene i atlanteren. Mange shetlendere hater skotter mer enn de misliker engelskmennene, så de kan finne på å bli værende i Storbritannia. Hvis de ikke gjør alvor av å hoppe av til Norge. Og hvis det blir endringer der, så kan de raskt spre seg til Færøyene. Grønland sitter på gjerdet til Færøyene hopper, osv.
18-09-14, 13:25 | #44 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Hva tror dere resultatet blir i Skottland?Utrolig mange morsomme memes som harselerer med nei-sidens kampanje: |
18-09-14, 13:27 | #45 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
|
Sv: Hva tror dere resultatet blir i Skottland?Denne syns jeg var fin, både ja-siden og nei-siden må tåle litt her : (Kilde: youtube.com) Det er spennende altså. |
18-09-14, 13:28 | #46 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2014
|
Sv: Hva tror dere resultatet blir i Skottland?det vil trolig være et ja |
18-09-14, 13:41 | #47 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
|
Sv: Hva tror dere resultatet blir i Skottland?Jeg tror fortsatt på nei. Og at nei-flertallet vil bli noe høyere en siste måling. Kanskje 55% eller noe deromkring ....
18-09-14, 16:22 | #48 |
Travelt opptatt
|
Sv: Hva tror dere resultatet blir i Skottland?Kl 10 var det 30 % valgdeltakelse i en bydel i Edinburgh; under forrige valg var det totalt 25 % valgdeltakelse der. Så uansett resultat er dette en stor seier for demokratiet.
18-09-14, 22:56 | #51 |
Travelt opptatt
|
Sv: Hva tror dere resultatet blir i Skottland?Omfattende sendinger fra Skottland på færøysk tv. Store deler av frigjøringsbevegelsen har reist til Skottland for å hente inspirasjon. http://kvf.fo/webservice/player/event
18-09-14, 23:27 | #52 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
Sv: Hva tror dere resultatet blir i Skottland?Det blir nok dessverre ikke ja, men hva skal rest-UK kalle seg hvis det skjer? United Kingdom of Small Britain and Northern Ireland? |
19-09-14, 08:00 | #56 |
Bedreviter
|
Sv: Hva tror dere resultatet blir i Skottland?Da ble det, ikke overraskende, nei til løsrivelse. (Endelig resultat foreligger ikke ennå, men de klarer ikke å bikke dette flertallet med de valgkretsene som gjenstår.) De skal visst fortsatt være Great. |
19-09-14, 08:49 | #59 |
Mother of Dragons
|
Sv: Hva tror dere resultatet blir i Skottland?Hm, jeg merket at jeg ble litt skuffet sånn følelsesmessig. Det er nok fordi jeg alltid elsker forandringer, for det er sikkert lurt av dem å fortsette å være i Storbritannia.
19-09-14, 09:08 | #60 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
|
Sv: Hva tror dere resultatet blir i Skottland?Enig, Esme. Solid ekte bevegelse fra grasrota og opp. Nederlag for den gamle arbeiderklassen og unge skotter som ønsker forandring. Jubel og lettelse blant eliten i Edinburgh. Føler jeg heier på feil side men jeg hadde nok vært enda mer lei meg om UK ble oppløst.