Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor vanlig er det med slike meninger?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-07, 23:52   #41
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Anbefaler alle til å høre intervjuet.

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/284959

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 23:52   #42
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns nesten det er verre at oldisene skal være ihuga rasister. De burde vite hvordan det er med okkupasjon og frykt.

Med hans definisjon av rasisme så finnes det vel knapt en eneste rasist igjen. Tror neppe en diskusjon med en mann med slike definisjoner og holdninger ville ført til noe annet enn at du skrubbet deg på knærne

  Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 23:56   #43
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.637
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

I tillegg til å være rasist må hun jo være ganske DUM. En bransjepolitiker i dag VET jo at denslags uttalelser ikke er stuerene i Norge. Uansett.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 23:56   #44
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Jeg hørte klippet på tv i går, og jeg ble sittende og måpe et par sekunder ...

Uansett om hun skulle snakke intervjueren etter munnen, så er hun helt aldeles hinsides på viddene, og unnskyldningen som kom i etterkant er jo helt, eh, ja:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 23:57   #45
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.203
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

I tillegg til å være rasist må hun jo være ganske DUM. En bransjepolitiker i dag VET jo at denslags uttalelser ikke er stuerene i Norge. Uansett.

Ikke sant? Det er det jeg blir mest overrasket over. At det finnes politikere med rasistiske meninger og manglende integritet antar jeg jo uten videre.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 23:59   #46
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.525
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Uansett blir det like ille, synes jeg. Om hun bare sier det hun tror folk vil høre i desperat stemmefiske vitner det om en som er totalt blottet for integritet.

Er ikke det karakteristikken på en politiker, da?
Neida, jeg er enig i at det er like ille.

Opprinnelig lagt inn av kie

Jeg tror det er en blanding, jeg. Rasistiske holdninger og en situasjon der de kom frem. Utsagnet i seg selv er jo rasistisk, så da er det vanskelig å forestille seg at hun ikke er rasist.

Er det ikke litt komisk at vi er havnet på hver vår side i en rasist-diskusjon, i og med at forrige gang (i forhold til ambulansesaken) var det du som argumenterte for at det ikke nødvendigvis var rasisme. Jeg tror folk generelt sett har lettere for å "slenge ut av seg" noe enn å faktisk gjøre noe. Jeg regner derfor handlinger som en mye sterkere indikasjon på rasisme enn all verdens utsagn.

Men jeg er litt overrasket over at du mener helt sikkert at hun er rasist. Hva mener du er forskjellen her i forhold til ambulansesaken som gjør at du konkluderer anderledes?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 00:03   #47
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.348
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Nå har jeg hørt det. Joda. Ble ikke akkurat sjarmert av Pensjonistpartiet heller, men ER DET MULIG!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 12:27   #48
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Enig i at hun er dum og uttaler seg i beste fall klønete. Hun hadde ikke fått min stemme.

Sitat:

- Jeg er helt enig med deg, svarte Fiskerstrand. - Det irriterer veldig mange folk. For det første er det mange som er redd for dem, og for det andre snylter de på fellesskapet.

MEN: Det plager meg at vi ikke får høre innledningsspørsmålet i intervjusekvensen med Fiskerstrand. De andre ble jo spurt om "Det er så mange negre her, hva syns dere om det". HVIS (og jeg sier hvis, for jeg vet ikke) hun istedetfor ble spurt om "Det er så mange negre her som snylter på fellesskapet, hva syns dere om det" så kan man, hvis man legger godviljen til samt at hun blir klippet underveis, argumentere for at det er snyltende, trygdesvindlende nye landsmenn hun er mest opptatt av, sekundert at hun nok prøver litt for hardt å overtale en potensiell velger ved å fortelle ham det han vil høre.

:gleder seg til the bigger, longer and uncut version:

(Jeg har bare hørt det som ligger på dagbladTV, fikk bare teknisk feil på NRK)
http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/09/06/511206.html

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 12:58   #49
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

At hun bare jattet med journalisten (som ga seg ut for å være rasist). For all del jeg sier ikke at det er OK, men det er i alle fall en annen innfallsvinkel. (I forhold til Hattifnattens opprinnelige spørsmål).

Ja. Det kan godt tenkes.

Journalisten provoserte. Brukte bevisst "fy-ord" som han / hun visste i seg selv var "krutt" nok til å lage baluba.

Jeg tror at mange ser rødt (eller blått?) bare fordi hun brukte ordet "neger". Bare det ordet alene er nok til at mange vil stemple henne som rasist.

Så sier hun at både hun selv og mange andre irriterer seg over utlendinger som kommer til Norge for å snylte.

Jo, dumt sagt. I hvertfall hvis man vet det kommer på TV. Men er det rasistisk? Er ikke dette egentlig essensen av innvandrerdebattene som har pågått i årtier? Er innvandrerne et pluss for Norge, eller er de snyltere og kriminelle?

Husker ikke helt når det var, et par år siden, kanskje, hvor Oslo-politiet var ute i full storm etter uttalelser om innvandreres plass på kriminal-statistikken. Også da haglet rasisme-anklagene.

Så da blir på en måte spørsmålet; er Fiskerstrand rasist fordi hun sa "neger"? Er hun rasist fordi hun mener at mange innvandrere snylter på staten?

Og helt ærlig: jeg syns journalisten gikk over streken i å fremprovosere uttalelser. Han / hun legger ordene i munnen på Fiskerstrand.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 13:48   #50
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg håper alle som stemmer Høyre stryyyyker henne.

Er det ikke nytt fra i år at man ikke lenger kan stryke? Bare føre på slengere?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 16:12   #51
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Er det ikke nytt fra i år at man ikke lenger kan stryke? Bare føre på slengere?

Det er korrekt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 17:00   #52
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Utrolig. Dette var jo helt ekstremt, men det overrasker meg forsåvidt ikke at politikere snakker folk etter munnen og sier det de tror folk vil høre under valgkampen.

Sønnen min som går på videregående bare himlet med øynene over ungdomspolitikerne de hadde hatt på besøk i forbindelse med skolevalget. Han irriterte seg spesielt over SV, som gikk veldig inn for å "snakke ungdommens eget språk". De talte veldig for 18-årsgrense på utesteder, og ristet overbærende på hodet når et annet parti snakket om alkoholfrie tilbud osv. Godt å se at ungdommen gjennomskuer sånt.


Ja, det fikk lokalpolitikerne i Hammerfest også erfare da de hadde skoledebatt på VGS:
De kjørte på om fri scooterkjøring og billigere brennevin - men ungdommene ville heller snakke om miljøproblematikk, reinplagen, fritidstilbud, skoletilbud og arbeidsmarkedet.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 19:10   #53
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men jeg er litt overrasket over at du mener helt sikkert at hun er rasist. Hva mener du er forskjellen her i forhold til ambulansesaken som gjør at du konkluderer anderledes?

Jeg syns dette er noe helt annet. Her sier jo høna rett ut at hun ikke liker negre og pakistanere.

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men er det rasistisk?

Selvsagt er det rasistisk! Hun uttaler jo at hun ikke liker folk fra en bestemt nasjonalitet, og basert på det alene!

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Og helt ærlig: jeg syns journalisten gikk over streken i å fremprovosere uttalelser. Han / hun legger ordene i munnen på Fiskerstrand.

Det er ingen unnskyldning for at hun vrenger ut av seg det hun gjør. Jeg liker sånn journalistikk. Den viser sannheten.

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Er det ikke nytt fra i år at man ikke lenger kan stryke? Bare føre på slengere?

Det er mulig, jeg har også hørt noe om dette. Synd i så fall.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 19:23   #54
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.525
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns dette er noe helt annet. Her sier jo høna rett ut at hun ikke liker negre og pakistanere.

Ja, jeg legger som sagt ikke like mye vekt på hva folk sier som hva de gjør. Jeg synes handlinger er mye mer talende enn ord, og jeg oppfatter det som sagt mye merkeligere at man tror at det som skjedde i ambulansesaken ikke var rasistisk motivert enn at man ikke er sikker på at dette er rasisme. (I dette tilfellet har man jo til og med en annet motiv, hun som sa dette drev jo med valgfisking. De som kjørte ambulansen, hva hadde de å vinne på å la Ali ligge igjen?)

Jeg er ikke sikker på hva du mener? Er du overbevist om at denne saken avslører rasisme? Og du mener at i ambulansesaken så er det slett ikke sikkert det er rasisme?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 19:25   #55
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Jeg mener at ambulansesaken ikke er like tydelig rasismepreget som dette. Langt derifra. Hun sier jo rett ut at hun ikke LIKER PAKISTANERE? Hvor mye mer tydelig kan det sies?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 19:33   #56
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Ingenting sjokkerer meg lenger. Ikke denne saken heller, desverre.

Trist at det skal være sånn da.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 19:45   #57
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Jeg er GLAD for at folk lar seg sjokkere og opprøre over uttalelser som dette. Ikke under noen omstendigheter må dette bli ting folk kan si uten at omgivelsene leer på et øyebryn. DET samfunnet ønsker jeg meg IKKE!

:streng:

Enig! Lavmål er det! Virkelig lavmål! Ser at hun heldigvis har trukket seg fra alle verv. Kanskje hun burde flytte på seg over i pensjonistpartiet?

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 20:12   #58
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

MEN: Det plager meg at vi ikke får høre innledningsspørsmålet i intervjusekvensen med Fiskerstrand. De andre ble jo spurt om "Det er så mange negre her, hva syns dere om det". HVIS (og jeg sier hvis, for jeg vet ikke) hun istedetfor ble spurt om "Det er så mange negre her som snylter på fellesskapet, hva syns dere om det" så kan man, hvis man legger godviljen til samt at hun blir klippet underveis, argumentere for at det er snyltende, trygdesvindlende nye landsmenn hun er mest opptatt av, sekundert at hun nok prøver litt for hardt å overtale en potensiell velger ved å fortelle ham det han vil høre.

:gleder seg til the bigger, longer and uncut version:

Det er jeg enig med deg i - det hadde vært OK å høre hva som ble sagt FØR hun kom med den uttalelsen. Det KAN være at saken blir litt mer forståelig da, for slik det framkommer nå er det jo helt sjokkerende og uforståelig at en bystyrerepresentat fra Høyre kan lire av seg noe slikt!

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 21:50   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

MEN: Det plager meg at vi ikke får høre innledningsspørsmålet i intervjusekvensen med Fiskerstrand. De andre ble jo spurt om "Det er så mange negre her, hva syns dere om det".

Jeg hørte på et klipp som lå på VG, og så vidt jeg husker var innledningspørsmålet akkurat det samme.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 09:32   #60
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns dette er noe helt annet. Her sier jo høna rett ut at hun ikke liker negre og pakistanere.
Selvsagt er det rasistisk! Hun uttaler jo at hun ikke liker folk fra en bestemt nasjonalitet, og basert på det alene!
Det er ingen unnskyldning for at hun vrenger ut av seg det hun gjør. Jeg liker sånn journalistikk. Den viser sannheten.

Er også Trygve Hegnar rasist?

http://e24.no/makro-og-politikk/article1980477.ece

Det som skiller Hegnars uttalelser fra Fiskerstrands er bruken av ordet "neger", spesifiseringen av pakistanere, samt at Fiskerstrand brukte uttrykk som "Mange som irriterer seg over det".

Men det er ikke alt. Hegnar hadde god tid, og formulerte seg skriftlig. Han fikk tenkt seg om. Og var lur nok til å bruke begrepet "innvandrer". Derfor er han ikke rasist.

Men Fiskerstrand ble forledet av en journalist som bevisst brukte ordet "neger" - vel vitende om at mange mennesker bruker ordet uten å tenke seg spesielt mye om. Det er lett å kopiere ordvalgene til de du snakker med. Jeg syns ikke at denne typen journalistikk er bra. Jeg syns tvert i mot det grenser til manipulasjon. Man går rundt og bruker ordet neger, later som om man er en annen en man er, og går og jakter på en politiker man kan få lurt til å si ordet neger for skjult mikrofon, slik at man kan henge ut vedkommende etterpå. Det var ingen spesiell mistanke om at Fiskerstrand var rasist, og så vidt jeg forsto hadde journalisten testet ut ganske mange politikere. Og så gjorde Fiskerstrand den tabben å bruke ordet neger.

Men er hun en større rasist enn Hegnar bare fordi hun brukte det ordet som journalisten la i munnen på henne?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no