Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Tatt i fotoboks med min bil

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-15, 13:25   #41
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.517
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Bare husk å betale før forfall!
Staten jobber aldri så raskt som når det skal kreves inn penger. Her lå purringen i postkassen 2dager etter forfall (glemte hele greia), og gebyr på rundt 500kr om jeg ikke husker feil.

Jeg nevnte min feriebot, som lå i postkassa da jeg kom hjem etter tre ukers bilferie, og med en ukes svarfrist om jeg ikke husker feil. Midt i ferietiden. Godt jeg ikke var kjørt på en fireukerstur, da det blinka i en fotoboks 200 mil hjemmefra.
De siste bompengeregningene derimot, de drøyde et halvår før de kom.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 13:57   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hva f... er det slags holdning? Tror du virkelig at prikkene bare er der for å irritere deg og at det ikke har noe som helst med trafikksikkerhet å gjøre? Hva pokker om dere treffer noen av en eller annen grunn, noen som blir ennå hardere skadd enn nødvendig fordi en av dere holdt høyere fart en hva smart er?

What?

Prikkene hadde så definitivt en preventiv effekt her, i tillegg til at man selvsagt skal kjøre hensynsfullt sånn helt av seg selv, fordi det er det kloke å gjøre. Jeg skal dog være så ærlig å si at jeg er veldig glad det finnes både fotobokser og politi som passer på, for jeg er rett og slett ikke alltid smart nok helt av meg selv i trafikken, og syns det er veldig greit med et ris bak speilet akkurat der.

Jeg ser at det kan høres ut som om vi kjører villmann hele tiden og hele tiden holder oss taktisk innenfor å miste lappen, men det gjør vi altså ikke. Mannen pådro seg (eller meg, siden vi altså ikke gjorde noe med det) to prikker en gang for, tja, 8-10 år siden. Han tok både feil av fartsgrensen (trodde det var 90 i 80-sone) og ga i tillegg på for mye ned en bakke og var på vei til å bremse ned da det blinket. Skikkelig teit, og både han og jeg fikk en lærepenge. Så har han en gang vært så vidt over i en 80-sone, en gang så vidt over i en av de 50-sonene der det er veldig lett å gli litt over (og der boksen dermed er veldig smart og riktig plassert) noe jeg tror de fleste av oss gjør seg skyldig i i blant. Ingen prikker på noen av dem.


Jeg kjørte uten å noen gang pådra meg en anmerkning i etparogtyve år, før jeg smalt til og var komplett idiot i 100-sonen nedover mot sørlandet. Ny bil og dårlig tid og fantastiske kjøreforhol og ren idioti. Bot og tre prikker svei som bare fy det, men verre var skammen, fy så flau jeg var. Jeg var den mest angrende synderen de politifolkene har sett noen gang, tror jeg. Jeg påla meg selv sågar en tilleggsstraff. I stedet for å bare ta boten rett fra lønnskontoen og glemme det så fort som mulig så betalte ejg meg selv tilbake gjennom å forsake ting jeg virkelig liker. Ingen kaffebar eller hudpleie eller voksing av legger eller lignende på et halvår. Det både svei og ble veldig hårete.

Jeg er gjennomgående en hensynsfull og regelfølgende bilist, altså. Jeg klarte bare ikke å se noe egentlig poeng i prikkeflytting den gangen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 14:44   #43
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.016
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Det var da voldsomt til banning?

Nå kan det jo hevdes at prikkene her har hatt den tilsiktede preventive virkningen, da, siden denne familien på grunn av dem bestemte seg for å ikke kjøre slik at det ble flere kollektive prikker.

Jeg bannet da ikke, stoppet jo i tide.

Kan nevne at jeg har sett hva f.eks. fart kan forårsake når ting ikke går som planlagt. Mer enn en gang. Også med uopprettelig resultat. En av mine kjepphester her i livet er at trafikkreglene stort sett er der for å sikre trafikantene, alle trafikantene, en avveining mellom frihet og sikkerhet som fungerer ganske bra. Holdninger av typen "jeg følger bare reglene for det er så dyrt å la være" får jeg frysninger av. Jeg overreagerte kanskje her, men beskrivelsene Polyanna selv la inn fikk det veldig til å se ut som om villmannskjøring var helt dagligdags. Unnskyld Polyanna, burde egentlig skjønt at så gæli er det ikke når det gjelder deg i hvert fall.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 14:49   #44
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Jeg har en venn som helt bevisst (sånn at han legger det inn i cruisecontrollen) alltid ligger like under grensen for å miste lappen, og syns det er verdt det det koster i bøter. En gang han ble stoppet sa politiet noe sånt som at "du skal være glad jeg ikke tok deg baki 70-sonen her, for da hadde du mistet lappen!", og politimannen ble visst ikke veldig imponert da min venn svarte at "herlighet, der bak la jeg jo cruisekontrollen 10 km lavere, jeg er jo ikke dum heller!". Det er sånne du vil banne til, Strå.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 15:13   #45
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.016
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Ja, det kunne jeg nok gladelig ha gjort også Polyanna, han har i hvert fall ikke skjønt det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 15:51   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Det spiller da ingen rolle hvilken grunn folk har til følge reglene, inni seg? Så lenge de følges? Må de følges av en spesiell overbevisning, altså?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 15:56   #47
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.016
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Problemet er at når faren for å bli tatt/straffet er eneste grunnen til at reglene følges, kan vedkommende godt drite i reglene og kveste andre alvorlig, så snart faren for å bli tatt vurderes som minimal eller fraværende. Duh!

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 15:56   #48
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.635
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Fire stk prikker faktisk. En gang i femtisonen her der det er en liten nedoverbakke før det går opp igjen og jeg slakket ikke ned. Det ble en prikk. Og så fikk jeg tre prikker i en svupp etter forbikjøring midt i ingenmannsland. Den svei og det var pinlig.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 16:02   #49
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Problemet er at når faren for å bli tatt/straffet er eneste grunnen til at reglene følges, kan vedkommende godt drite i reglene og kveste andre alvorlig, så snart faren for å bli tatt vurderes som minimal eller fraværende. Duh!

Tror du virkelig det? Det hjelper jo lite at folk holder fartsgrensen så lenge de skriver SMS-er og svinser inn i motgående kjørefelt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 16:11   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Problemet er at når faren for å bli tatt/straffet er eneste grunnen til at reglene følges, kan vedkommende godt drite i reglene og kveste andre alvorlig, så snart faren for å bli tatt vurderes som minimal eller fraværende. Duh!

Duh? Fantastisk argumentasjonsteknikk her, altså? Er faren din sterkere enn min også, kanskje?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 16:16   #51
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.016
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Tror du virkelig det? Det hjelper jo lite at folk holder fartsgrensen så lenge de skriver SMS-er og svinser inn i motgående kjørefelt.

Denne skjønte jeg virkelig ikke. Hva er det du menre jeg tror? Jeg tror at det hjelper på ulykkestallet å overholde trafikkreglene, både de om fart og de om uaktsom adferd og de om bruk av mobiltelefon, uansett om faren for å bli tatt for brudd er til stede eller ikke. Jeg tror også skadene ved ulykker blir mindre om farten er lavere. Å skrive SMSer med den ene hånda er ikke å overholde hverken fornuft eller regler.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Duh? Fantastisk argumentasjonsteknikk her, altså? Er faren din sterkere enn min også, kanskje?

Faren min er død så han er neppe sterkere enn andres levende far. Duh-et var ment som en morsomhet i en alvorlig tråd og var ikke et argument. Det var det setningen foran som var.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 16:28   #52
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Nettopp. Ok.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 17:43   #53
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Denne skjønte jeg virkelig ikke. Hva er det du menre jeg tror? Jeg tror at det hjelper på ulykkestallet å overholde trafikkreglene, både de om fart og de om uaktsom adferd og de om bruk av mobiltelefon, uansett om faren for å bli tatt for brudd er til stede eller ikke. Jeg tror også skadene ved ulykker blir mindre om farten er lavere. Å skrive SMSer med den ene hånda er ikke å overholde hverken fornuft eller regler.

Jeg oppfattet deg som at du bare brydde deg om selve hastigheten.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 18:29   #54
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det spiller da ingen rolle hvilken grunn folk har til følge reglene, inni seg? Så lenge de følges? Må de følges av en spesiell overbevisning, altså?

Om man legger veldig mye mer vekt på "faren for å bli tatt" foran "faren for å skade andre/seg selv" så blir man lett en som
1) kjører gris på steder der alle vet at det aldri, aldri, aldri er kontroll
2) hvis man har god nok økonomi, ikke tillegger faren for bøter som så stor at det er en risiko som betyr mye (hvis man for eksempel kan fakturere kunder et par tusen kroner timen så kan man få noen bøter i året for å spare inn noen timer her og der, for eksempel), og dermed legger cruisekontrollen på "like under farten der man mister lappen"

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 20:40   #55
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.791
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Mannen min kjørte min bil da han ble fotografert. Boten gikk direkte til ham. I følge politiet var det lite sannsynlig at en kvinne hadde såpass mye ansiktshår.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 21:20   #56
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Om man legger veldig mye mer vekt på "faren for å bli tatt" foran "faren for å skade andre/seg selv" så blir man lett en som
1) kjører gris på steder der alle vet at det aldri, aldri, aldri er kontroll
2) hvis man har god nok økonomi, ikke tillegger faren for bøter som så stor at det er en risiko som betyr mye (hvis man for eksempel kan fakturere kunder et par tusen kroner timen så kan man få noen bøter i året for å spare inn noen timer her og der, for eksempel), og dermed legger cruisekontrollen på "like under farten der man mister lappen"

Men da endrer du premissene. Jeg sa "så lenge de følges".

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 21:23   #57
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Jojo. Men trygg trafikkadferd handler jo om andre ting enn bare regler også, så jeg syns jo det er bedre om folk har fokus på hva som er trygt enn på hva som kan gi bøter.


(Men altså ikke bikker over der man får så stor tro på egen vurderingsevne at man tenker at "i denne trygge bilen på denne kliss nye motorveien med fantastiske meg bak rattet så er det selvsagt heeelt trygt at jeg gir på litt!" . Det var den som traff meg... )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 21:34   #58
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.972
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Nå blir jeg veeeeldig nysgjerrig på hvor mye du dro på, Polyanna!

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 21:37   #59
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.218
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Jeg ble tatt for 126 i 100-sonen, Anda. Reell fart var noe høyere. Jeg fikk som fortjent, for å si det sånn. Iddiot!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 21:44   #60
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.972
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Ja, det er jo vanskelig å argumentere annerledes. Men i fint vær og lite trafikk så er det jo ikke hinsides adferd, da. Under sånne forhold ligger nok også jeg noe over 100 innimellom. Veiene er jo bygd for å tåle det. Verre med 70 i 50. Det er virkelig iddiot.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no