Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Holdninger til overvektige mennesker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-09, 19:40   #41
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Men jeg føler meg likevel ukomfortabel i egen kropp fordi jeg VET hva mange tenker - selv om det ikke blir kommunisert til meg direkte.

Poenget er vel at vi også ofte innbiller oss hva andre tenker? Vi vet ikke?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 19:46   #42
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Poenget er vel at vi også ofte innbiller oss hva andre tenker? Vi vet ikke?

Helt klart. Dersom man har komplekser er man ofte veldig vár overfor hva andre synes om én. Når selvtillitten er lav, er mistenksomheten mot andre desto høyere. Jeg tror rett og slett mange kan bli litt småparanoide.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 20:04   #43
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Opprinnelig lagt inn av Travolta, her.

Helt klart. Dersom man har komplekser er man ofte veldig vár overfor hva andre synes om én. Når selvtillitten er lav, er mistenksomheten mot andre desto høyere. Jeg tror rett og slett mange kan bli litt småparanoide.

Kjenner meg mye igjen i dette.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 20:35   #44
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Poenget er vel at vi også ofte innbiller oss hva andre tenker? Vi vet ikke?

Å ja - absolutt. Det er da nok av folk som ikke bryr seg veldig mye om hvordan andre ser ut.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-09, 13:43   #45
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Er det galt at andre mener en person som har slanket seg er penere?
Synes ikke ofte de som har slanket seg det selv også. Det er vel en del av det de går i gang med, og ikke bare av helseårsaker.
Eller er det negativt å si det, fordi da offentliggjøres en del av det man ellers bare tenker?

Jeg bryr meg som regel lite om hvordan andre ser ut, men jeg legger jo merke til hvordan folk ser ut. Og om noen har slanket seg fra overvektig til normalvektig, ja så ser de som regel penere og piggere ut også. Sånn er det nå bare. Det gjelder jo meg selv også, bevares.

"Så flott du ser ut" - er det da galt å si?

Det er forskjell på å se og konstatere at noen er overvektig, til det å videre å undervurdere eller diskriminere dem av dem grunn. En helt annen sak.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 10:50   #46
Dååris
Aktiv
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 190
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Er det galt at andre mener en person som har slanket seg er penere?
Synes ikke ofte de som har slanket seg det selv også. Det er vel en del av det de går i gang med, og ikke bare av helseårsaker.
Eller er det negativt å si det, fordi da offentliggjøres en del av det man ellers bare tenker?

Jeg bryr meg som regel lite om hvordan andre ser ut, men jeg legger jo merke til hvordan folk ser ut. Og om noen har slanket seg fra overvektig til normalvektig, ja så ser de som regel penere og piggere ut også. Sånn er det nå bare. Det gjelder jo meg selv også, bevares.

"Så flott du ser ut" - er det da galt å si?

Det er forskjell på å se og konstatere at noen er overvektig, til det å videre å undervurdere eller diskriminere dem av dem grunn. En helt annen sak.

Jeg mener generelt at en normalbygd kropp ser sunnere og friskere ut enn en overvektig en, så ja, JEG synes de er penere.

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 11:55   #47
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.

Jeg mener generelt at en normalbygd kropp ser sunnere og friskere ut enn en overvektig en, så ja, JEG synes de er penere.

Jeg for min del synes at Oprah er veldig mye penere enn mange slanke kvinner, så jeg er ikke enig med deg uten videre. :kranglefant i denne tråden:

  Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 12:00   #48
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg for min del synes at Oprah er veldig mye penere enn mange slanke kvinner, så jeg er ikke enig med deg uten videre. :kranglefant i denne tråden:

Nemlig. Pene mennesker er pene nesten uansett hva de veier. Og velstelte mennesker er penere enn ustelte mennesker. De gangene jeg har lagt merke til at folk har blitt tynnere, jeg legger ikke så godt merke til sånt uten at det blir påpekt, er som oftest pga at de stråler mer og er mer fornøyd selv, tar på seg freshere klær og ser rett og slett "godt" ut.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 12:03   #49
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg for min del synes at Oprah er veldig mye penere enn mange slanke kvinner, så jeg er ikke enig med deg uten videre. :kranglefant i denne tråden:

Helt enig.

Det finnes da sannelig nok av usunne, mindre vakre tynne mennesker, så at vekt skal være eneste parameter på penhet vil jeg på det sterkeste bestride!

Jeg har i lange perioder vært godt trent og rund samtidig også - så vekt er heller ikke det eneste parameteret på sunnhet.

At en person kan stråle og framstå som penere etter vektnedgang, er selvfølgelig også sant. Og at folk sier at man ser flott ut, er selvfølgelig bare hyggelig.

Når folk reagerer negativt, så er det val kanskje når mennesker som før ikke har brydd seg nevneverdig om deg og kanskje vært misbilliggende til din overvektige kropp plutselig synes du er så fantastisk når du er tynn. Det er jo rimelig provoserende, to say the least.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 12:05   #50
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Når folk reagerer negativt, så er det val kanskje når mennesker som før ikke har brydd seg nevneverdig om deg og kanskje vært misbilliggende til din overvektige kropp plutselig synes du er så fantastisk når du er tynn. Det er jo rimelig provoserende, to say the least.

Det har jeg hørt flere si at dette er et fenomen så det er jo bare å tro på det, selv om det virker veldig rart. Og jeg skjønner godt at det må være fantastisk provoserende, det blir jo så overflatisk, som om man har en venninne som bare gidder å være høflig de dagene man har på de dyre smykkene.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 12:08   #51
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det har jeg hørt flere si at dette er et fenomen så det er jo bare å tro på det, selv om det virker veldig rart. Og jeg skjønner godt at det må være fantastisk provoserende, det blir jo så overflatisk, som om man har en venninne som bare gidder å være høflig de dagene man har på de dyre smykkene.

Jeg har heller ikke opplevd dette selv, så må også bare tro på det.

Men det er flere som har nevnt det her inne, og det er jo ingen bombe at det vandrer endel overfaltiske mennesker rundt på jorden.

Jo, jeg kjenner forresten én som synes det ikke er bra nok om folk bruker billige sminkemerker! Det må være Diååår, må vite.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 12:10   #52
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Jeg har gått ned femti kilo. Det er ingen tvil om at jeg behandles meget annerledes i dag enn dengang da. Spesielt i forhold til å behandles litt gentleman-aktig. STooor forskjell.

  Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 12:24   #53
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det har jeg hørt flere si at dette er et fenomen så det er jo bare å tro på det, selv om det virker veldig rart. Og jeg skjønner godt at det må være fantastisk provoserende, det blir jo så overflatisk, som om man har en venninne som bare gidder å være høflig de dagene man har på de dyre smykkene.

Jeg fant ut at jeg var sammen med en som var sånn. Var ikke spesielt hyggelig når man ble behandlet anderledes fordi man hadde født en unge og dratt på seg noen kilo ekstra....

Det måtte rett og slett bare bli slutt. Utrolig hvor feil man kan ta av folk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 12:26   #54
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Jeg følte også at enkelte behandlet meg annerledes kanskje, da jeg var tynnere. Men mest av alt var det meg selv som gjorde det. Når jeg tenker på det nå, så er det ingen av mine venner som opptrer annerledes mot meg nå - når jeg har lagt på meg igjen - enn for 35 kg siden.

Men som Esme sier så endrer man seg selv, i form av at man får mer selvtillit, tør bruke litt andre klær, sminker seg mer kanskje, fiffer seg opp - fordi man har et annet forhold til seg selv. Hos meg lå det iallefall mest der.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 12:30   #55
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg for min del synes at Oprah er veldig mye penere enn mange slanke kvinner, så jeg er ikke enig med deg uten videre. :kranglefant i denne tråden:

Jeg er ikke av de som syntes overvektige er mindre pene, men enorme fettmengder er ikke vakkert i seg selv syntes jeg. Kan også syntes folk blir penere med noen kg mindre. Inkl meg selv. Det har med at jeg får mer "karakter" og ser yngre ut.. syntes jeg.

Uansett så omgås man vel ikke mennesker fordi de er tynne eller tykke, men fordi de er den personen de er.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 12:51   #56
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Det med at jeg blir annerledes behandlet er nok mest fremtredende blant de jeg ikke kjenner - det må jeg nok si. Som at menn åpner døra for meg nå - det gjorde de aldri før. Jeg behandles rett og slett mer damete nå.

Men vennene mine er jo glade i meg som før da. Bortsett fra en som ble stressa av at jeg ikke så ut som noe monster mer.

  Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 12:53   #57
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.

Jeg mener generelt at en normalbygd kropp ser sunnere og friskere ut enn en overvektig en, så ja, JEG synes de er penere.

Ja ikke sant. Da snakker man normalvekt sånn ca. rundt anbefalt BMI +/-. Så klart har hvordan man steller, ordner og kler seg noe å si også, men det gjelder jo generelt.

Så kan man selvsagt spørre seg om det skal bety noe? Det viktigste er jo hva man synes selv, og om en evt. partner liker én. Hva ønsker man med liv og kropp?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Uansett så omgås man vel ikke mennesker fordi de er tynne eller tykke, men fordi de er den personen de er.

Ja ikke sant.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det med at jeg blir annerledes behandlet er nok mest fremtredende blant de jeg ikke kjenner - det må jeg nok si. Som at menn åpner døra for meg nå - det gjorde de aldri før. Jeg behandles rett og slett mer damete nå.

Det kan jo bli en slags positiv bivirkning av både det å stelle seg og å være litt mer bevisst seg selv. Da forholder man seg jo til hva andre måtte mene på en måte, og får oppmerksomhet.


Sist redigert av Dronningen : 07-04-09 kl 12:58.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 12:57   #58
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Jeg tror også mange overser overvektige fordi de ikke vet hvordan forholde seg. Mange overvektige sliter veldig psykisk og med selvtilitt, og det er veldig åpenlyst hos noen. Man kan være redd for å tråkke på tær, såre osv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 14:35   #59
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Må legge til at jeg ikke tror at følelsen av å ikke være bra nok kun sitter i eget hode. Langt ifra. Holdninger som går på at det ikke er "tak i en" at man ikke "bryr seg om egen helse" at man er "lat" og slikt eksisterer i fullt monn både hos enkeltmennesker og i samfunnet gerelt.

Det er det jeg sliter mest med. Jeg blir veldig ukomfortabel ved tanken på at andre muligens tillegger meg negative personlige egenskaper kun pga. det de ser og ikke basert på den jeg er.

Det hadde jo vært kjempefint å være helt uavhengig av hva andre mener om en,men jeg er ikke der. Jeg er ikke ekstremt opptatt av hva andre mener, og jeg har et solid selvverd i bunnen, som gjør at jeg meget sjelden lar meg tråkke på eller behandles dårlig. Men jeg er langtifra uberørt av samfunnets holdning til overvekt.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 14:55   #60
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Holdninger til overvektige mennesker

Eg får makk av den Bama/Bendit-reklamen der tjukke, dumme dama har treretters med shakes og spreke, tynne, smarte dama er i skogen og eter banan.

Den er så stigmatiserande at det provoserer meg.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
holdninger, overvekt


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no