Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-10, 10:30   #41
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Takk for flere tips! :noterer ivrig:

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 10:42   #42
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.961
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Hmpf... Boss-streik passer veldig dårlig sammen med ønske om reker i kveld...

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 11:23   #43
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.077
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Nevnte jeg at mannen og jeg spiste 1.4 kg reker på søndag?
Jeg syntes ikke det var spesielt mye.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 11:30   #44
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Hmpf... Boss-streik passer veldig dårlig sammen med ønske om reker i kveld...

Vi har satt posen med rekeskall-restene i fryseren når søppelhentingen har vært lenge unna. Da gjelder det bare å huske og ta den ut i søpla før søplehentingen.

Vind er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 11:38   #45
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.961
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Vi har satt posen med rekeskall-restene i fryseren når søppelhentingen har vært lenge unna. Da gjelder det bare å huske og ta den ut i søpla før søplehentingen.

Vi har bare en mikroskopisk fryser, ikke plass til rekeskall der.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 12:28   #46
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.441
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Jeg bruker også å sjokktine reker i kokende saltvann i 1-2 min. Blir veldig bra, så slipper jeg å planlegge i lang tid i forveien om jeg plutselig får lyst på reker

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 12:32   #47
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Jeg bruker også å sjokktine reker i kokende saltvann i 1-2 min. Blir veldig bra, så slipper jeg å planlegge i lang tid i forveien om jeg plutselig får lyst på reker

Frosne reker?! :tsk tsk:

Til damer beregner jeg 400g pr person. Det pleier å være rikelig.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 12:41   #48
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.441
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Frosne reker?! :tsk tsk:

Til damer beregner jeg 400g pr person. Det pleier å være rikelig.

Ikke alltid like lett å få tak i ferske dessverre

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 12:44   #49
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Ikke alltid like lett å få tak i ferske dessverre

Sikkert sant - her i området er vi velsignet med ferske reker året rundt (de varierer bare i pris) høysesongen er jo i januar og februar. Da er rekene knallgode, store og billige!

Frosne reker spiser vi ikke i nøden en gang. :kresen&bortskjemt:

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 12:45   #50
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.077
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Ikke alltid like lett å få tak i ferske dessverre

Jeg synes helt ærlig at så lenge det koster 100 kr kiloen for ferske og 15,90 for frosne som er gode på Rema, er det ganske uaktuelt å kjøpe ferske, men jeg skjønner jo at det er som å banne i kirken for enkelte.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 12:49   #51
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Njei, ikke som å banne. Som å drikke Pepsi Max når alternativet er Cola, kanskje. En vondere nødløsning. (Vi spiser aldri frosne...)

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 13:23   #52
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Jeg kjøper så godt som aldri ferske reker fordi jeg syns de er for dyre, og av tvilsom kvalitet når man ikke kan kjøpe fra båt. Personlig blir det for styrete for meg å dra ned til byen for å kjøpe, derfor kjøper jeg frosne, tiner i kokende saltvann, og nyter skryt av at vi må ha kjøpt ferske for de er så gode.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 13:24   #53
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Njei, ikke som å banne. Som å drikke Pepsi Max når alternativet er Cola, kanskje. En vondere nødløsning. (Vi spiser aldri frosne...)

men den sammenlikningen funker bare hvis ikke colaen koster 10 ganger så mye.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 13:26   #54
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.244
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Og gjett hvem som, inspirert av denne tråden, skal ha reker til middag i dag?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 13:28   #55
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.695
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Jeg kjøper som regel bare ferske, men jeg lurer på om jeg skal prøve meg mer på de frosne. De såkalte "ferske" rekene man får kjøpt her i Lørenskog er ikke i nærheten av det jeg er vant med fra båtene i Stavanger. Overpriset, melete og små er ofte erfaringen. Og her i huset elsker vi reker.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 14:41   #56
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg kjøper som regel bare ferske, men jeg lurer på om jeg skal prøve meg mer på de frosne. De såkalte "ferske" rekene man får kjøpt her i Lørenskog er ikke i nærheten av det jeg er vant med fra båtene i Stavanger. Overpriset, melete og små er ofte erfaringen. Og her i huset elsker vi reker.

Jeg anbefaler igjen kokende saltvann-trikset. Mirakelkur for reker, bare ikke la dem ligge i vannet for lenge.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 14:55   #57
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Man kan vist skylle ned rekeskallet i do.......

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 14:59   #58
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Jeg har kjøpt reker. Ferske reker. Og ekspeditøren lo nesten av halvkilo pr person, det burde være det dobbelte. Så jeg har kjøpt det dobbelte. (Og ser fram til mange gode rekemåltider etter kveldens orgie. )

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 19:18   #59
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye reker bør holde til 7 damer?

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Jeg har kjøpt reker. Ferske reker. Og ekspeditøren lo nesten av halvkilo pr person, det burde være det dobbelte. Så jeg har kjøpt det dobbelte. (Og ser fram til mange gode rekemåltider etter kveldens orgie. )

Mmm... Kos deg!

(En halvkilo per pers er litt knapt når rekene er ferske, ja. )

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no