Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Løfter du en finger?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-08, 22:30   #41
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Løfter du en finger?

Jeg presterte å tryne her en dag, gående på gaten i fullt dagslys, helt edru var jeg og. Og mulig litt trøtt, men dog. Og da var det faktisk en dame som gispet og løp til og spurte hvordan det gikk og om jeg trengte hjelp. Midt i Oslo. Jeg ble jo nesten overrasket, veldig snilt da. Men det var så flaut at jeg forsvant fort inn. (Rett utenfor her.)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 15:45   #42
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Løfter du en finger?

Jeg er definitivt en fingerløfter. Det er vel ikke for ingenting at jeg har skaffet meg et hjelpe-yrke!? Men det var det der med altruismens paradoks igjen, da.. Uansett: Jeg har måttet lære meg at jeg ikke kan hjelpe alle, og etterhvert har jeg blitt riktig så flink til å verne om fritiden min. :kjenner mine begrensninger:

  Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 19:54   #43
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.821
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Løfter du en finger?

Jeg løfter ikke alltid umiddelbart fingeren og ser an sitasjonene litt. Dersom andre kommer meg i forkjøpet forblir jeg i bakgrunnen men dobbeltsjekker alltid om det er mer behov for hjelp. Dersom jeg hadde sett en mann som trynet på sykkelen, så hadde jeg nok løpt bort for å undersøke, ja. Samme dersom jeg ser mennesker som ramler og slår seg, barn som ser ut som om de har kommet bort fra foreldrene.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 21:51   #44
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.232
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løfter du en finger?

Jeg er nok mer overgeskjeftig enn undergeskjeftig, tror jeg. Men som Teofelia skyr jeg tilskueransamlinger.

Men jeg har ofte vært i stuss i krokene rundt Oslo S (jobbet i området før). Når noen ligger og hviler seg på en benk, eller akkurat har satt et etterlengtet skudd som de har strevd hele dagen for å få penger til, så er vel det siste de trenger å bli vekket av en geskjeftig dame som lurer på om de har det ok. Men det er jo ikke så lett å se forskjell, alltid.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 21:55   #45
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Løfter du en finger?

Jeg er av dem som kaster av meg jakka og løper til når noe skjer. Etter 8 år med akutt syke ligger det i sykepleierblodet mitt.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 16:06   #46
Mammarit
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Lesja, Oppland
Innlegg: 14
Mammarit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Løfter du en finger?

Blir nesten skremt av å lese denne artikkelen! Så klart jeg hadde løpt til og villig hjulpen den forslåtte. Har kanskje en tendens til å prøve å hjelpe i situasjoner der den forulykkede ikke trenger min hjelp, men dog - heller en gang for mye enn en gang for lite

Mammarit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 22:56   #47
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: Løfter du en finger?

Har hjulpet barn som har kommet bort fra foreldre flere ganger. Sist i sommer da vi var i legoland. Sto en liten jente utenfor hovedutgangen og hyl skrek. Jeg forstår veldig dårlig dansk og spesiellt dårlig dansk av liten jente som hikser og gråter mellom hvert ord. Hun forsto heller ikke hva jeg sa så det var ikke så lett å trøste og hjelpe. Hadde heldigvis vett nok til å følge henne til informasjonsskranken så hjalp folk til videre derfra. Var kanskje litt kjapp med å hjelpe, men kunne jo ikke stå og se på og vente på at andre skulle ta kontakt heller. Mange bare gikk raskt forbi henne.

Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 23:01   #48
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Løfter du en finger?

Jeg spør folk om de trenger hjelp hvis jeg ser at de trenger hjelp, men kan i noen tilfeller drøye litt for å se om noen andre tar tak i det før meg

Men hvis noen allerede får hjelp, blir jeg irritert av folk som står å ser på, eller at folk som kjører forbi ett ulykkessted må stoppe opp for å se hva som har skjedd
Jeg er ikke tilskuer hvis jeg ikke kan hjelpe til

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no