Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er du for eller mot dødsstraff?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-08, 20:50   #41
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Er du for eller mot dødstraff?

Jeg er prinsippielt imot dødsstraff.

Men noen ganger tenker jeg at det hadde vært billigere.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 20:52   #42
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du for eller mot dødstraff?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hva slags sykdom tenkte du da på? Røde hunder eller noe slikt?

Ja, det var det jeg tenkte. :not:
Tenkte på sånne mennesker som kanskje later som de var sinnsyk i gjerningsøyeblikket, eller lyver på andre måter.

Men må jo påpeke at jeg er mot uansett da. Kom ikke det frem?

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 20:53   #43
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du for eller mot dødstraff?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hva slags sykdom tenkte du da på? Røde hunder eller noe slikt?

( )

Jeg er mot dødstraff, også når det gjelder mennesker proppfull av schizofreni, kusma eller røde hunder.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 20:54   #44
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du for eller mot dødstraff?

Opprinnelig lagt inn av Ingrid-lille, her.

( )

Jeg er mot dødstraff, også når det gjelder mennesker proppfull av schizofreni, kusma eller røde hunder.

Er i utgangspunktet enig, men ikke når det gjelder forkjølelse. De stiller i en litt annen kategori.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 20:57   #45
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Er du for eller mot dødstraff?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Er i utgangspunktet enig, men ikke når det gjelder forkjølelse. De stiller i en litt annen kategori.

Nåja... Dette gjelder vel kun menn? Det er vel stort sett de som ser døden i hvitøyet og gjør ting de ikke kan stå for i ettertid, kun påvirket av en skikkelig omgang forkjølelse og /eller influensa.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 20:57   #46
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.820
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du for eller mot dødstraff?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Er i utgangspunktet enig, men ikke når det gjelder forkjølelse. De stiller i en litt annen kategori.

Jepp - folk som nyser meg opp i ansiktet er kandidater for ei kule ved daggry.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 20:58   #47
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du for eller mot dødstraff?

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Ja, det var det jeg tenkte. :not:
Tenkte på sånne mennesker som kanskje later som de var sinnsyk i gjerningsøyeblikket, eller lyver på andre måter.

Men må jo påpeke at jeg er mot uansett da. Kom ikke det frem?

Mulig det er meg som er naiv her, men jeg lever i troen at dersom du tar livet av andre mennesker og levner beinrester på trappa til foreldrene, så ER du sinnsyk.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 20:59   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du for eller mot dødstraff?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jepp - folk som nyser meg opp i ansiktet er kandidater for ei kule ved daggry.

Jeg synes heller man skal nyse tilbake. :øye for øye:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 21:00   #49
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du for eller mot dødstraff?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Er i utgangspunktet enig, men ikke når det gjelder forkjølelse. De stiller i en litt annen kategori.

Hvertfall hvis snørra henger som en dråpe de ikke later til å fjerne selv.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 21:02   #50
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du for eller mot dødstraff?

Jeg er imot dødsstraff. Ingen forbrytelse kan forsvare å ta liv. Livsvarig fengsel er uansett en bedre straff. Nå er ikke dette en diskusjon om straffeutmålingen i Norge, men den syns jeg er helt bak mål.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 21:02   #51
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du for eller mot dødstraff?

Jeg er i mot.

For det første så er jeg i mot det å ta liv, uansett hva forbryteren må ha gjort. Og så er det dette med å vite 110% sikkert at man har tatt rette personen. Det er alltid en risiko for at det er feil person...

(Og så har jeg en liten djevel i meg som synes at i mange tilfeller så er det for godt til forbryteren å skulle slippe unna med å dø. Enkelte forbrytelser er så grove og stygge at forbryteren burde some lenge og hardt.)

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 21:05   #52
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du for eller mot dødstraff?

Opprinnelig lagt inn av Ingrid-lille, her.

Mulig det er meg som er naiv her, men jeg lever i troen at dersom du tar livet av andre mennesker og levner beinrester på trappa til foreldrene, så ER du sinnsyk.

Eller steingal. Men dødsstraff det synes jeg ikke noe om, han hadde fortjent å leve med det han hadde gjort mener jeg.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 21:06   #53
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du for eller mot dødstraff?

Jeg er mot dødsstraff. En forbrytelse rettferdiggjør ikke en annen.

Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 21:07   #54
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.820
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du for eller mot dødstraff?

Hm... Kommer det noensinne til å dukke opp en som A: er for dødsstraff og B: tør åpne munnen og inrømme det i denne tråden?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 21:10   #55
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du for eller mot dødstraff?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hm... Kommer det noensinne til å dukke opp en som A: er for dødsstraff og B: tør åpne munnen og inrømme det i denne tråden?

Om noen tørr skulle jeg gjerne hørt hvorfor.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 21:10   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du for eller mot dødstraff?

Ikke på FP, nei. Tviler på det. På et annet forum jeg var på var det mange som var for både tortur og dødsstraff. Nei, det var faktisk ikke NM, men jeg tror ikke det hadde vært så veldig annerledes der.

Jeg synes også at det å dø er å "slippe billig unna" (ja det gjør jeg), og at det må være verre å sone bak murene et helt liv og måtte tenke på og leve med det man har gjort.
Lurer på hvordan de som drepte lille James Bulger har det nå (den historien har ødelagt meg, forresten), han ene er jo til og med blitt pappa til en liten gutt selv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 21:11   #57
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Er du for eller mot dødstraff?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Er i utgangspunktet enig, men ikke når det gjelder forkjølelse. De stiller i en litt annen kategori.



Ellers, jeg er prinsipielt imot dødsstraff.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 21:17   #58
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.191
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du for eller mot dødstraff?

Jeg hadde en lang og interessant samtale med Poden for litt siden som begynte med at han spurte - igjen - hva "Galgeberg" egentlig betyr. Jeg forklarte som best jeg kunne, og han var dypt fascinert og stilte de to kanskje mest sentrale spørsmålene om temaet. Først "Hvorfor pleide de før å drepe folk som hadde gjort noe galt?", og så, etter at jeg hadde forsøkt å svare så godt jeg kunne, "Hvorfor gjør vi det ikke nå lenger?". Det er nyttig å bli minnet på at holdningene våre i stor grad er formet av kulturen vi lever i, og at folk neppe var slemmere før i tiden selv om de hengte forbrytere og ga barn juling. (At folk går inn for disse tingene synes jeg derimot er vanskelig å forstå og enda vanskeligere å forsvare.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 21:37   #59
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du for eller mot dødstraff?

Jeg er i mot dødsstraff. Ingen har rett til å drepe et annet menneske.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 21:42   #60
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du for eller mot dødstraff?

Jeg er imot dødsstraff, uansett forbrytelse.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no