Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-10, 21:31   #561
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

For litt siden fikk jeg en bunke med brød fra CarbZone i Sverige. Jeg synes de er gode. Brødet er ferdig oppskjært. Fra 2,7 til 4,2 kh per brødskive. Kan f.eks kjøpes på Maxi i Charlottenberg. Pastaen derfra var også god, men med noe høyere karboinnhold enn Dreamfield. Jeg synes Dreamfield sin er bedre, og kommer nok til å holde meg til den videre.

Gammel 02-12-10, 18:12   #562
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har også havnet på karbokjøret igjen, og kroppen min hater meg for det. Vekten er stabil, men jeg føler meg slapp og dvask og uggen, så det er på tide å finne igjen de gode vanene fra i høst. Så: Hei! JEg følger med her for å få gode matideer!

Gammel 02-12-10, 23:30   #563
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg fått intet mindre enn 10 brød fra SDS i hus, så I'm back! Det skal bli så godt!

Salt er ikke aktiv  
Gammel 09-12-10, 14:59   #564
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Drar denne litt opp igjen.

Jeg har vert syk de siste dagene, så ikke så spennende meny, men blomkål/brokkolisuppen i dag var virkelig en høydare. Så enkel, så god!
Kokte en blomkål og en brokkoli i vann med hønsebuljong. Rørte inn ett beger CF, og stavmikset godt. Krydret med salt og pepper. Servert med sprøsteikt bacon og ostechips.
Nok til middag til 4 + lunsj i morgen til meg.

Ellers går det endel i pizza med mandelbunn for tiden. Laget en stor posjon bunnen, og frøs ned i posjonsstørrelser.

Hjertesalat med kremost krydder, skinke, hvitost, paprika og agurk går også igjen.
Også salat med dressing av salsa og rømme.

Mandelbunn? Vil gjerne ha oppskrift!

banana er ikke aktiv  
Gammel 09-12-10, 18:09   #565
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Tata:
http://airamsmat.webblogg.se/2010/march/pizza.html

Gammel 09-12-10, 18:53   #566
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har greid å holde meg lavkarbo. Unner meg en liten julegodis her og der, men ikke store greiene.

I dag:
Frokost: ett Nannah knekkebrød med smør, ost og praprika
Lunsj: 5 hjertesalatblad med kremost krydder, hvitost, skinke, paprika og agurk
Mellom: en bitteliten pepperkake (de bakte i barnehagen)
Middag: marinert svinefilet med blomkål/brokkoli/sellerirot/fetamos og 3 cherrytomat
Kvelds: blir en liten ostekakemuffins

Drikke: 2 kaffe latte med fløte, 3 kopper grønn te og ca 2 liter vann.

Gammel 02-01-11, 22:20   #567
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Drar denne opp igjen, nå MÅ jeg prøve dette igjen, hele kroppen skriker etter en jul så full av karber, at jeg tror det ikke er mulig å få presset mer karber i kroppen om noen satt på meg!!

Lurer på å bake nøttemuffins allerede i kveld, så jeg har til i morgen.

Gammel 02-01-11, 22:43   #568
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Jeg har hatt pause i julen. I morgen er det lavkarbo igjen. Tenkte å prøve å holde meg under 20 k per dag hele januar og se om jeg kommer i ketose. Mistenker at jeg må under 15 k iallfall for å komme med i ketose.

Gammel 02-01-11, 22:45   #569
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sist fikk jeg så vanvittig hodepine, men tok ikke noe ekstra vitaminer eller tillegg, det burde jeg kanskje?

Gammel 02-01-11, 22:46   #570
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Jeg har heller ikke tatt noe ekstra. Burde kanskje det ja?

Gammel 02-01-11, 22:51   #571
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Henger meg på her. Lavkarbo igjen fra i morgen og håper på å komme i ketose i løpet av uken...

Gammel 03-01-11, 00:18   #572
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også snart på lavkarbo igjen, etter noen heller dårlige uker. Har sendt en bestilling til SDS i dag, de har fått en del nye ting der siden jeg bestilte derfra sist.

Gammel 03-01-11, 01:39   #573
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt en elendig desember, og skal starte dagen i morgen med noen EGG. Så skal jeg bake Nannas knekkebrød.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv  
Gammel 03-01-11, 09:48   #574
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fortsetter også lavkarbomatvanene mine i håp om å miste 20 kilo til. (-11.8 siden 22. september 2010).

Señora er ikke aktiv  
Gammel 03-01-11, 21:27   #575
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i gang!

Men i dag har jeg spist så mye nannahknekkebrød og karinbrød at jeg ikke kan spise mer. Og hva skal jeg ha til kvelds? Er sulten og sugen på et eller annet... Har ikke middagsrester og ikke salat.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 03-01-11, 21:33   #576
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Frokost: To knekkebrød med majones, laks og agurk
Lunch: Kyllingsuppe og et knekkebrød
Middag: Kyllingkjøttdeig med lettstekt løk, paprika, tomat og pinjekjerner
Kvelds: Et egg tenker jeg at det blir

Gammel 03-01-11, 22:06   #577
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Frokost - easylife shake
Lunsj - ett kokt egg, et halvt grønt eple
Mellom - ehhh glemte jeg
Middag - kylligsalat
Kvelds - lavkarbobrød med egg

Gammel 04-01-11, 12:58   #578
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

I dag:
Frokost: To nannahknekkebrød med ost og majones.
Lunsj: Smeltet ost/skinke/majones, salat, tomat, agurk, rekesalat.
Middag: Moussakarester
Kvelds: To kokte egg.

Señora er ikke aktiv  
Gammel 04-01-11, 19:09   #579
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er min dag2, så jeg setter veldig stor pris på tilbakemeldinger om hva som høres logisk og/eller feil ut:

Frokost: havregrøt med 2 ss cc, sukrin og kanel. Kaffe Latte laget på ekstra lettmelk.
Mellommåltid: eple
Lunsj: Litt pasta bolognese (uten pasta). Grønn salat med tomat, agurk, spekeskinke og gulost samt litt hvitløksdressing.
Mellommåltid: 2 knekkebrød med 4 skiver kalkunpålegg og 1 skive gulost
Middag: ca 200 g laks med wokede grønnsaker (brokkoli, sopp, sukkererter, bittelitt gulrot) servert med bittelitt sweet chilli saus. Sistnevnte antar jeg at er feil, men det var veldig lite og setter god smak.
Kveldsmat: bringebærskyr (ikke spist enda)

Alle tilbakemeldinger mottas med takk.

Gammel 04-01-11, 19:15   #580
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: Bringebærskyr med valnøtter
Lunsj: To fiberrik med uante mengder pålegg (røbetsalat + ribberull)
Middag: Fiskepinner - Ikke helt supermat, men ungene insisterte. med masse brokolli og blomkål
Eller: Litt kakao laget av 70 % sjokolade og melk + litt flæskesvær. Sistnevnte som følge av at jeg ikke har spist nok idag og kjente at jeg begynte å kjenne lysten på godis.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.