Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Skrytetråd III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-10, 18:27   #561
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd III

Endelig ferdig med teppet mitt av restegarn. Det har 88 ruter, 8 x 11, da fikk jeg nok og det er passe stort til sofaen. Kjøpte hvitt superwash på Rema til bunnfarge.

Heklet en kant rundt med staver, og så en kant med "bølger", jeg er ikke så god på å hekle eller forklare.

Er veldig fornøyd!

Gammel 03-10-10, 18:33   #562
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Så flott det ble! Jeg har noen ruter igjen

Gammel 03-10-10, 19:12   #563
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Så fint teppe ble

Gammel 03-10-10, 19:12   #564
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har to til overs. (de dukket opp etter at jeg var ferdig, en i bilen, og en hjemme hos mamma).

Gammel 03-10-10, 19:32   #565
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For et flott teppe. Og for en jobb!

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 03-10-10, 20:59   #566
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nå en superheltkjole i mørk blå dongeristoff.

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 03-10-10, 21:03   #567
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Nice!

Salt er ikke aktiv  
Gammel 03-10-10, 21:05   #568
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Så kul Heiko. Superheltkjole

Gammel 03-10-10, 23:03   #569
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Lekkert Magica Det der er det virkelig mye jobb i.

Kjempetøff superheltkjole Heiko, er den til deg selv?

Gammel 03-10-10, 23:07   #570
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Standard

Ja, den er til meg Karina.

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 03-10-10, 23:10   #571
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Da blir du tøffeste dama i gata, men det er du vel fra før med alle de tøffe kjolene dine

Gammel 03-10-10, 23:39   #572
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Så utrolig flinke og produktive dere er!

Jeg har sydd en fleece bukse i dag jeg Som overhodet ikke ble som tenkt fordi jeg ikke skjønte mønsteret for å sy på "ribbekanten" nederst på bena. Fulgte jo ikke med forklaring til dette mønsteret jeg kjøpte. Får de om jeg orker å prøve meg på genseren ila uka

Gammel 04-10-10, 00:06   #573
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Ribbekant: Ribben skal være ca 2/3 av det stoffets vidde som ribben skal sys på - eller bruk mål (kjipt at ribben er for vid, men den skal ikke sitte stramt heller). Husk at den skal være dobbelt så bred pga bretting. Sy sammen ribben til en tube på langs av stretchen og brett i to på tvers av stretchen. Herlighet, dårlig forklart - se på en bukse eller genser som har slik kant så skjønner du nok hva jeg mener.

Tre ribbtuben utenpå buksebeinet slik at det blir rette mot rette (egentlig ingen rett og vrang på ribben, men ikke vreng buksa). Sett hele herligheten fast med knappenåler: start på en side og sett en tvers overfor. Og finn halvveisen mellom de to nålene på begge sider. Så er det å strekke ribben slik at den blir like "lang" som buksestoffet. Sett nåler underveis. Blir som en liten fin krøll med ørtogførti nåler. Buksestoffet skal være strukket når du syr sammen ribb og bukse, så ribben må følgelig tøyes ganske mye mens du syr. Husk å bruk en nål for stretchstoffer når du syr fast ribben.

Ok, her er det mye skrivefeil og sikkert en ganske kjip forklaring. Det kommer fra et trøtt hode og ble så langt at jeg ikke kan slette det heller

Gammel 09-10-10, 00:53   #574
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Må vel skryte litt igjen jeg også...

Har akkurat avsluttet en bomullsjakke til meg selv. Noe av det verste jeg har strikket...

En ting er at det var et sant H... å felle av for ermer og hals/nakke. Med alle kast, strikke sammen masker etc, så var det ikke enkelt å få maskeantallet til å gå opp. Og når oppskriften i tillegg var meget mangelfull, så ble hele greia en utfordring.

Men jeg er fornøyd med resultatet da.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg jakke1.jpg (135,8 KB, 14 visninger)
Filtype: jpg jakke2.jpg (83,7 KB, 20 visninger)
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 09-10-10, 15:25   #575
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Heiko må være den mest kreative!

Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 10-10-10, 23:02   #576
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Vise litt her jeg også.
Vognpose til datra til en kollega som de skal ha i barnehagen, og en kjole som er julegaven til tanteungen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg pose01.jpg (78,6 KB, 20 visninger)
Filtype: jpg kjol06.jpg (104,8 KB, 16 visninger)
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 10-10-10, 23:49   #577
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bare lurer på om jeg kan skryte litt av teppet som svigermor heklet til meg?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 021.jpg (183,5 KB, 34 visninger)
vimjer er ikke aktiv  
Gammel 11-10-10, 00:14   #578
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Standard

Fint.

Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 11-10-10, 22:25   #579
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Kjempefint, vimjer!

Gammel 12-10-10, 18:44   #580
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Heiko må være den mest kreative!

OG den mest produktive!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.