|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2022Hvert år tenker jeg på gaveposer. Muligens i tøy. Men, vel. 72 gaver pakket i papir. Vi er klare for desember.
|
|
|
#2 |
|
lettere utlada
|
Sv: Juletråden 2022Her har kalenderen til gutta stått klar noen dager allerede. Det mangler et par gaver, men de kommer.
|
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Juletråden 2022Da var omsider familiekalenderen klar,
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 01-12-22 kl 01:23. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ctrl+z
|
Sv: Juletråden 2022Vi har kjøpt adventskalendere på nett til oss voksne, de er forsinket.
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Juletråden 2022
Jeg også! Eller det vil si, jeg sa til mannen min at han måtte fikse kalender for meg fremover da vi ble sammen, det følger med jobben som min partner.
|
|
|
|
#6 |
|
geskjeftig
|
|
|
|
#7 |
|
koko
|
Sv: Juletråden 2022Jeg vil bare tipse om Sponland Foto (finnes på Facebook) her i byen for en god latter. De har to rampenisser som er på et helt annet nivå enn rampenisser flest. Noe av humoren er lokalt forankret, men artig for andre enn de lokale også.
|
|
|
#8 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Juletråden 2022Pakkekalender til yngste er klar, og de eldste har fått flax og kindersjokoladekalender. I går kom de to eldste med hver sin flaxkalender til gamlingene. Da ble jeg veldig glad! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Juletråden 2022Jeg fikk opp kalenderen og fikk fylt alle lommene før 1. desember. Det pleier jeg aldri å få gjort. Som regel har jeg bare kjøpt inn til de første dagene og må stadig etterfylle.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Juletråden 2022Mangler gave(r) til egne barn, men haster ikke. Mangler også noen smågaver, men tar det i morgen/i løpet av neste uke tenker jeg. Det som skal sendes er nesten klart. Bortsett fra det er lite klart, men det ordner seg.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Juletråden 2022Skal ha meg et raid på søndag, det er medlemsdag på amfi. Det er julekonsert med korpsene først så jeg kommer sent igang, det er åpent 14-19 og jeg er altså på konsert 1430 sikkert til opprydding som tilsier at jeg ikke har mer enn et par timer på shoppingen desverre, men da skal jeg ha i boks hele svigersfamilien i alle fall.
|
|
|
#12 |
|
nju nja njo
|
Sv: Juletråden 2022I år er det like crazy med juleavslutninger som før covid, men jeg har lært. Alt som innebærer mye kjøring og ikke er her vi bor utgår. Det fører gjerne at vi må avspasere litt for å rekke alt og jeg skjønner ikke hvorfor avslutninger ikke kan være lokalt der hvor selve aktiviteten er. Ungene er helt enige og har ingen behov for å kjøre for å opptre for folk de ikke kjenner.
|
|
|
#13 |
|
ctrl+z
|
Sv: Juletråden 2022Jeg har vært så lei meg fordi jeg ikke har hatt et nettverk som det er naturlig å dra i juleselskap med. Da tro like gjerne gårsdagen til med to invitasjoner.
|
|
|
#14 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Den kjenner jeg igjen. Jeg har kjernefamilien min men lite utenom. Har forsøkt invitere vennefamilier i romjula men alle er opptatt med slekt/utvidet familie da. Og invitert noen sted for feks hverdagsmiddag ble vi sist for flere år siden. Vi inviterte flere en stund selv men det er så leit når man skjønner man bare akkurat er interessant nok til å komme til men ikke til å bli invitert på noe andre veien. Så dette skulle man tro var hva har gjort deg glad i dag - tråden; ble veldig glad på dine vegne!
|
|
|
#15 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Juletråden 2022Medisterkakene er klare i fryseren. Og i dag starter sønn med langfri på noe av julekonfekten mens jeg er på jobb, så får vi andre gjøre det ferdig seinere i dag.
|
|
|
#16 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Vil du dele kake- og konfektlisten/-planen din i år også? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Introvert optimist
|
Det kan jeg godt.
|
|
|
#18 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Fri både 9. og 22.?? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Juletråden 2022Det snør her nå, hjelper på julestemningen min ihvertfall.
|
![]() |
|
|