|
![]() |
#1 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden #8Dustegubbe og dustesønn og dustemeg. |
![]() |
![]() |
#2 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Gruffetråden #8
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er ikke den 6kmt regelen for fortau og gågate? Ikke kombinert gang og sykkelvei. |
![]() |
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråden #8Fortau og gangvei, men det er en gråsone for gang- og sykkelvei. Rettspraksis sier at gående skal ha samme rettsvern på gang- og sykkelvei som på fortau, så fåglarna veit. Det er uansett veldig lite hensiktsmessig å blande gående og syklende på den måten.
#5 |
|
Jeg leste det her om dagen og 6 km/t gjelder ikke for kombinerte gang- og sykkelveier.
#6 |
|
Også er det jo masse vimsete folk som går i sykkelveien der også. Men at folk tør å sykle i samme gate som trikken kjører, det fatter jeg virkelig ikke.
Det er akkurat slik det er på sykkel- og gangveien her vi bor. Man kan ikke sykle på en firefelts riksvei. Og det er derfor gang- og sykkelveien ved siden av burde vært en ren sykkelvei, mener jeg.
Det er jo logisk. Jeg prøver å passere i 6 km/h når jeg sykler på gangstiene mellom blokkene her oppe, men det er virkelig helt ufattelig sakte. Nesten så jeg velter.
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråden #8Torggata er visst trang å sykle i, den også, og noen ganger en omvei. Og noen ganger skal man kanskje til et sted i Storgata også?
#8 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Gruffetråden #8Jeg sykler stort sett i gata framfor på fortau, bortsett fra et par steder der jeg ikke tør å sykle i veien. Men de gang- og sykkelstiene som finnes her i byen, ligger langs veier der det er helt uaktuelt å sykle i veien. Det ville vært selvmord.
#9 |
50 & somewhat fab
![]() Sv: Gruffetråden #8Ja, de har skilt dem i de nye anleggene her (der jeg aldri sykler), men de gamle anleggene er felles. Men de er klart skiltet med både gående- og syklistskilt, så de vil vi skal bruke dem.
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Gruffetråden #8HVis det er noen som provoserer meg, så er det syklistenes landsforbund.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#11 |
50 & somewhat fab
Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke er en sånn syklist, der jeg kommer putlende på den mintgrønne retrosykkelen min med 7 gir og bastkurv.
#12 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Siterer denne helhjertet, lurer ofte på hvorfor syklistene tar sånne vanvittige sjangser i rundkjøringer feks, de stopper aldri og satser på at alle bilister stopper uannsett om de har forkjørsrett eller ei.
#13 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Gruffetråden #8Som syklist og bilist langst TdF og tilslutningsløypene har jeg undret meg over at det ikke finnes regulering eller kontroll med trafikken. Selv om det av og til kommer opp et skilt med maks 15 km/t eller vis hensyn.
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg var vitne til at en gammel mann kjørte av sykkelstien ved Frognestranda og veltet - og skadet seg så blodet rant og ble hentet av ambulanse, fordi en fartsgal syklist valgte å kjøre forbi i feil kjørefelt, selv om det altså kom en gammel mann i mot. På Frognerstranda i Oslo er det sykkelsti som er delt i kjøreretninger - med midtlinje. Jeg vet at mange syklister tar hensyn, men den ideen om at når man kombinerer transport fra A til B med trening, så kan man oppføre seg som en hensynsløs bølle, er virkelig merkverdig. Og landsforbundet til syklistene gir ofte uttrykk for at de liksom har rett til å sykle sånn. Den uttalelsen om at det kommer til å bli stygge ulykker i Storgata er jo helt merkelig - bysyklistene er uendelig mer fleksible enn trikken, og jeg fatter ikke hvorfor de skal hevde sin rett til å sykle akkurat der - det er jo veldig mange, helt greie alternativer. OG det er jo syklistene som taper på et møte med trikken.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#15 |
koko
|
![]() Sv: Gruffetråden #8Mann og barn skulle dra på ferie klokka 12. Status nå, 12 på 12, er at en er ute i hagen og trener på fotballfinter, en sitter foran PC og gjør ikke vet jeg og en ligger fremdeles under dyna. Jeg trenger alenetid NÅ!
#16 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gruffetråden #8Jeg skjønner deg godt jeg også Syrinx. Det trenger ikke nødvendigvis være at jeg har så intenst behov for alenetid, men at når jeg vet at de skal bort, så vil jeg bare ikke at prosessen skal drøye så lenge. Jeg vi ha dem UT, og begynne på mine egne planer. Alt står liksom på hold til de har kommet seg ut.
#17 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Gruffetråden #8Haha, My!
![]() |
![]() |
#18 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Jeg stikker heller hodet i et vepsebol enn å snakke til eldstejenta de siste ti minuttene før hun skal på trening.
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråden #8Jeg er veldig enig angående de som tror at fordi de er på treningstur og skal ta et Stravasegment eller noe, så skal alle andre vike.
#20 |
|
Men jeg skjønner ikke hvordan det skulle vært løst uten å droppe trikk?
![]() |
|
|