Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #6

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-20, 11:52   #561
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.069
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Føkkings bilpleiesenter som skulle vaske bilen min før salg!! Bestilte «full shine», som skulle innebære full innvendig og utvendig vask, seterens og motorvarianter og ozonering. Så får jeg igjen en bil som var alt annet enn ren, ser ut som om de har spylt den og ellers feid over den med blikket. Flekken på setet er der enda. Og de skulle ha ekstra for ozonering (jeg visste ikke det faktisk var inkludert før jeg gikk inn på mailen etterpå for å sjekke hva som faktisk var inkludert før jeg skrev klage.

Hele poenget med å sette bort jobben var jo å få noen med sikkelig utstyr til å gjøre det skikkelig. Det som er gjort kunne jeg gjort bedre selv.

Svaret var at han kunne se det ikke var gjort skikkelig, så de må få den inn igjen for å gjøre det på nytt. om betyr at jeg må busse og styre og ta fri fra jobb igjen.

Får skikkelig vibber til reklamen med bilen som er blitt bittelittegranne gulnet i vask 😉

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 06-10-20, 12:06   #562
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Får skikkelig vibber til reklamen med bilen som er blitt bittelittegranne gulnet i vask 😉



I wish. Her er det støv og dritt og flekker. Bittelitte gulnet hadde jeg levd fint med.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 06-10-20, 15:34   #563
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.225
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Tilbake på hjemmekontor pga økende smitte i området.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv  
Gammel 06-10-20, 15:36   #564
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.905
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Gruffetråden #6

Jeg satte meg ned i går og gledet meg skikkelig til å se "All creatures great and small", som NRK har annonsert skulle legges ut 5. oktober, men nei, ingenting å finne. Helt borte fra både nettsiden og appen. :møkksur:

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv  
Gammel 06-10-20, 19:51   #565
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.243
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Storesøster hadde en eneste oppgave hun skulle gjøre i dag, hun skulle lage middag. På vei hjem fra trening skjønner jeg at hun ikke har gjort som jeg forventet da jeg fikk spørsmål fra Lillebror om han kunne få igjen penger for middagen han hadde kjøpt til seg selv. Det viser seg at hun har kjøpt sushi til seg selv og venninnen, Lillebror har spist pizza og jeg spiser nå to brødskiver med gulost.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv  
Gammel 09-10-20, 05:01   #566
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.483
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Våken midt på natta! I går sovnet jeg igjen etter et par timer, men jeg har ikke hellet med meg i natt. Skal jeg like gjerne bare skal stå opp? Sukk!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 09-10-20, 12:38   #567
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.024
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Lønn på mandag. Vi får vanligvis lønnslippen ganske tidlig; jeg ventet den egentlig i går. Men akkurat denne måneden, da jeg håper desperat at jeg får etterbetalt oversiden min for hele høsten, kommer den jo aldri!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 09-10-20, 15:12   #568
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.978
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Jeg lurer på om vi noen ganger kommer dit at ungene ikke slenger jakke og sko ned på gulvet rett innenfor døra.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 09-10-20, 16:04   #569
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.024
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Lønn på mandag. Vi får vanligvis lønnslippen ganske tidlig; jeg ventet den egentlig i går. Men akkurat denne måneden, da jeg håper desperat at jeg får etterbetalt oversiden min for hele høsten, kommer den jo aldri!

Enda ikke kommet!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 09-10-20, 18:05   #570
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Burde ha lært at jeg og gelegodteri ikke er noen god kombinasjon. Så tungnem er jeg jo egentlig ikke. Men tydeligvis ER jeg jo det. Blir rent på badet da. Siden jeg stort sett er der...

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 09-10-20, 18:15   #571
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.009
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Feriepenger utbetalt i opptjeningsåret, med tilhørende skattetrekk.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv  
Gammel 09-10-20, 19:10   #572
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.697
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Enda ikke kommet!

Vi får den alltid den dagen den skal komme, aldri før (bortsett fra når den 12. er på helg eller helligdag selvsagt, da er det siste arbeidsdag før), aldri etter. Så her kommer den på mandag. Veldig greit og forutsigbart.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 09-10-20, 20:30   #573
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.024
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Vi får den alltid den dagen den skal komme, aldri før (bortsett fra når den 12. er på helg eller helligdag selvsagt, da er det siste arbeidsdag før), aldri etter. Så her kommer den på mandag. Veldig greit og forutsigbart.

Vi får den senest dagen før, som oftest to dager før. (Den kom kvart over fem, så enten er det en bot som sender ut i puljer, eller så har noen på fylket jobbet overtid i dag. )

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 09-10-20, 21:39   #574
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.392
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Vi får den senest dagen før, som oftest to dager før. (Den kom kvart over fem, så enten er det en bot som sender ut i puljer, eller så har noen på fylket jobbet overtid i dag. )

Jeg har også lønning på mandag og har ikke fått lønnslipp. Lurer på hvor den har blitt av, den kommer alltid noen dager før.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv  
Gammel 09-10-20, 21:41   #575
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Feriepenger utbetalt i opptjeningsåret, med tilhørende skattetrekk.

Feriepenger er jo uansett skattepliktige.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 09-10-20, 23:36   #576
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.069
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Feriepenger er jo uansett skattepliktige.

Sant, og normalt betales de ut ved sluttoppgjør hvis man bytter stilling (som jeg antar at du har gjort). Da må du bare spare dem til neste år når du skal avvikle ulønnet ferie fra ny arbeidsgiver.

Feriepengene er skattefrie i måneden de betales ut påfølgende år, fordi vi skatter MER de andre 11 månedene. Tilsvarende for "halv" skatt i desember.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 09-10-20, 23:37   #577
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.069
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

ETT.FØKKINGS.HÅRSTRÅ på haka, og ingen pinsett

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 10-10-20, 21:53   #578
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.252
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Hvordan i heite kan det være mulig at en rammemadrass som går NED i kjelleren, ikke kan håndteres opp igjen?!?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 10-10-20, 22:50   #579
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.176
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Jækla wifipanelovn som ikke lar seg programmere.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 11-10-20, 10:28   #580
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Fikk servert verdens beste hjemmelaget salsa og guakemole i går til forrett til middag vi var bedt på Så klarer de å servere det med First Price tortillachips.. Mye av First price kan være godt og bruker en del av det i noen ting. Men tortillechipsen er bare pyton.

Fikk den også servert i 50 årslag i sommer til tacosuppe. Når de bruker så mye tid og energi på maten, så velg en chips som er litt kvalitet også. En må ikke ha den dyreste. Eldorado sin til 16 kroner har vi faktisk oppdaget er helt topp. Neste gang skal jeg ha med selv om det er texmex mat noe sted. For meg så ødelegger det fullstendig.

Elisabet er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no