Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-16, 08:19   #561
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes det er møkk kjedelig å lage disse bøkene, og det ble derfor en lite spenstig bok.

Helt enig. Jeg og mannen byttet på å lage svigerfar sin for ingen av oss liker å holde på med sånt.

Gammel 12-12-16, 08:22   #562
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg ferdig med både nøttepraliner, Bountykuler og karamellkonfekt og det er det som virkelig tar tid. I tillegg fikk vi bakt pepperkaker i helgen. Så nu går alt så meget bedre!

Alle gaver, med ett unntak, er i hus eller underveis og i dag kjøper jeg den siste. Så da var det bare å få pakket dem inn da.

Julekortene ligger klare til skriving. Jeg har fått avgårde dem som skal lengst vekk og mannen har sendt alle sine, så nå er det de nære og kjære som gjenstår der.

Det kan se ut som om det blir jul i år også.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-16, 08:40   #563
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Hva kjøpte du?

Kjøpte lefser (tynnlefse), som er det eneste jeg egentlig savner som cøliaker. I tillegg hadde hun sandkaker og krumkaker, så da har jeg en liten kakeboks med det. Det er bare jeg som spiser glutenfritt i huset, så det holder med tre krumkaker liksom.

Gammel 12-12-16, 09:24   #564
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg har funne desse nye koselige juleheftene som eg skal gje til litteraturinteresserte venninne. Juhu! Og så skal eg kjøpe eit til meg sjølv fra tante. Streng beskjed om at det skulle ligge pakke under treet for dei pengane.

Gammel 12-12-16, 12:22   #565
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hjelp....

Jeg er så sent ute med det meste, men julekortene haster mest.
Er det noen fotografer med julekortfotografering i butikk, hvor en får printet ut julekort på dagen?

Eller en "bakgrunn" a la halmballer, tømmervegg med godt lys? Prøvde å ta bilder hjemme, men lyset er elendig inne. Jeg kan ta bilder selv, hvis det er satt opp en scene for bilder. I dag rekker jeg ikke å ta bilder ute, og i morgen skal snøen regne bort.

Bor i Trondheim.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-16, 12:39   #566
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Handlet to julegaver i dag og koser meg med te i ny julekopp nå, Taika fra Iittala.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-16, 22:42   #567
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har jeg handlet enda en julegave + en bestilt på nett (krysser fingrene for at den kommer fram i tide), og litt mer innhold til ungenes julestrømper. I kveld har ungene (+ en nabounge) laget risboller og jeg har kokt fløtekarameller. Mannen tok en kveldstur til Obs, og handlet inn mye av julematen. Det kommer seg, det kommer seg ...

Huset er fortsatt temmelig kaotisk da.

Sist redigert av My : 12-12-16 kl 23:21.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-16, 22:43   #568
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Midt opp i alt juleavslutninger, Lucia feriringer, kurs som jeg har 30 dager igjen på for å ferdigstille, julebord med familien og alt det andre blir mannen mest sannsynlig matforgiftet og er ganske så elendig forfatning. Sa jeg at jeg hangler og, med vond hals og verkende kropp, hodepine osv.
Familiejulebord har jeg meldt avbud til pga mulig smitte.
Men Lucia kl. 1530 og juleavslutning kl 1645 imorgen ser jeg ikke frem til.l + alt det andre. Skal visst på jentekveld imorgen, men kjenner litt på den kjenner jeg. Oftest te på tirsdagstreff, men blir sent. Sa jeg at alt det andre havner på meg og når han syk? det her bare passe ikke nå. Dagens syt.

Gammel 12-12-16, 23:10   #569
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Millen, kjipt. Hvis det er noen som helst trøst har vi hatt sånne førjulstider et par år, masse sykdom helt opp til lille julaften og elendighet, og det har på merkelig vis blitt jul likevel. Men gøy er det jo ikke.

Jeg fikk tatt et gaveraid i går, med god liste og tid for meg selv var det egentlig veldig hyggelig. Nå gjenstår å pakke og sende det som skal rundt i landet, og handle noen siste gaver til de som er nærmere. Og en masse andre ting, da. Men det går. Har begynt på litt julekaker og godteri også, koselig å ha litt i hus. Lucia i morgen, og eldste skal gå i tog for første gang (bare de eldste i barnehagen gjør det), så jeg gleder meg og skal ha med lommetørkle. :lettrørt:

Gammel 12-12-16, 23:35   #570
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Så kjedelig Millen. God bedring til dere, det er heldigvis en stund igjen til jul.

Julevask gidder ingen av oss ta, det er liksom ikke i desember vi har lyst til å vaske inni skap og sånt. Vi tar nok en opprydding og vanlig vask til helgen og det er mer enn nok. I morgen tenkte jeg å lage pepperkakedeig (bare deigen da, baker ut et par dager senere tenker jeg) og kanskje lussekatter også. Først er det Luciafrokost i barnehagen, både jeg og mannen skal være med. Alle barna går i tog (men det må de nesten når de er så få), men det er bare førskolebarna som er Lucia og stjernegutter. På skolen er det bare første trinn som går Luciatog og så står de andre trinnene og ser på.

Gammel 12-12-16, 23:52   #571
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det fjerde trinn som går i Luciatog. Det vil si at de to yngste var med i år. De gikk i dag, for i morgen skal de på en utflukt.

Gammel 12-12-16, 23:55   #572
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Fjerde trinn her også, de går rundt på skolen rundt kl 9 tror jeg.

Gammel 13-12-16, 00:35   #573
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Begynner tidlig. Bilder for neste års fotobok er allerede valgt ut.
Så om 1 år sitter jeg sikkert her igjen i siste liten for å gjøre den ferdig.

Her blir det ingen julerundvask altså. Ryddige flater og vaska gølv får duge. Skal jo uansett ikke være noen andre enn meg og gutta her.

Gammel 13-12-16, 07:45   #574
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Julekort utgikk visst i år. Jeg har fått avgårde nesten alle gaver som skal ut av huset. Mangler en gave til min bror, pluss to venninnegaver. Ellers er det bare mann og barn igjen.

Julevask blir en litt skikkelig helgevask. Har bestukket 16-åringen, så 22. desember har vi vaskedate.

Vi har bakt (og spist) en runde pepperkaker. Risboller er i boks og fryseren er fylt med rundstykker. Denne uka skal vi bake kolapinner og julesnickers.

Jeg er usedvanlig lite julestressa. Det blir jul, selv i smårotete hus. I dag er det besøksdag på minstemanns skole, så jeg trenger med å få bunkra opp med julestemning der.

Gammel 13-12-16, 08:44   #575
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Julekort utgikk visst i år. Jeg har fått avgårde nesten alle gaver som skal ut av huset. Mangler en gave til min bror, pluss to venninnegaver. Ellers er det bare mann og barn igjen.

Julevask blir en litt skikkelig helgevask. Har bestukket 16-åringen, så 22. desember har vi vaskedate.

Vi har bakt (og spist) en runde pepperkaker. Risboller er i boks og fryseren er fylt med rundstykker. Denne uka skal vi bake kolapinner og julesnickers.

Jeg er usedvanlig lite julestressa. Det blir jul, selv i smårotete hus. I dag er det besøksdag på minstemanns skole, så jeg trenger med å få bunkra opp med julestemning der.

A propos julesnickers ... Skal peanøtt-delen bli hard eller myk? Her ble den ganske hard og smuldrete. Har jeg hatt i for mye cornflakes da, eller har jeg gjort noe annet galt (som å varme sukkeret for mye)? De smakte himmelsk da.

Gammel 13-12-16, 09:20   #576
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må sette inn støtet på julegavene nå. Jeg starter alltid så sent og kommer på alt det lure for sent. Noen vil vel si det er ekstremt ikke å være ferdig med gavene nå, men der er ikke jeg.

Gammel 13-12-16, 10:52   #577
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er heller ikke ferdig veobra.

Gammel 13-12-16, 14:53   #578
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg må sette inn støtet på julegavene nå. Jeg starter alltid så sent og kommer på alt det lure for sent. Noen vil vel si det er ekstremt ikke å være ferdig med gavene nå, men der er ikke jeg.

Det må være i denne tråden i så fall. Langt fra ferdig, knapt begynt er mer riktig å si..

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-16, 15:07   #579
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Ikke ferdig her heller

Gammel 13-12-16, 16:14   #580
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke kjøpt en eneste julegave!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.