Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-14, 18:07   #561
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Her har jeg begynt med rydding og vasking, godt å være i gang.
Mamma kommer om to uker, hun skal få med gaver til alle de på vestlandet hjem, greit og slippe porto.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 19:22   #562
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg vært på Panduro og kjøpt masse fint gavepapir i rødt og hvitt, samt ulike bånd og navnelapper i samme farger, så nå har jeg kost meg med å pakke inn noen gaver.
Kjøpte også et spill som skal være til alle barna fra julenissen.

Gammel 09-11-14, 10:01   #563
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Oi, så mye dere får gjort! Jeg har null forventninger og null planer i år, de to siste åra har vi vært sjuke, så om vi får være såpass i form at vi orker middag og gaveåpning, så skal jeg være glad. Vi skal gjøre minst mulig i år. Jeg har kjøpt adventskalendere til gutta. Vi trenger barnevakt en lørdag for å få kjøpt julegavene, og må skrive liste først. Vi skal kjøpe kunstig tre i år () på grunn av allergi, og så må vi handle inn mat og slenge ut noe pynt. Håper å få bakt et par slag, sånn for kosens skyld. Stryking av duker, fancy innpakning, vasking og utprøving av nye ting utgår, med mindre jeg kan få babyen til å sove i seng og ikke bare på fang før det.

Ellers er utfordringa for oss å holde romjula mest mulig åpen - vi har pleid å treffe storfamilie nesten alle dagene, så når nyttår kommer er vi utslitt. Jeg elsker romjula og synes det skal være lange, blanke dager med plass til rusleturer, kaffe og brettspill.

Gammel 09-11-14, 10:25   #564
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Man må selv finne ut hva som er viktig å gjøre til, og i, julen. Jeg gidder f.eks. ikke noen storvask til jul. Har jeg lyst gjør jeg litt ekstra, men føler ingen forpliktelse til å ha nyvaskede skap og vinduer til jul.

Å ha og gå på masse besøk i julen høres slitsomt ut. Jeg kommer fra en liten familie så dette er helt ukjent for meg og jeg kjenner jeg blir stresset bare ved tanken. Jeg liker roen i julen og siden jeg og mannen bor langt fra begges familie ser vi kun de som feirer med oss og trenger ikke dra på besøk til noen som helst. Jeg tror nok familien din forstår, eller i allefall burde forstå, at dere blir slitne av å dra med barn rundt på besøk og at dere har behov for ro i julen.

Gammel 09-11-14, 10:29   #565
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Om vi er hos mamma har vi planer hele jula, det synes jeg i grunn er koselig.
Er vi hjemme her så har vi lite planer, det er kjedelig i grunn men sånn blir det med liten familie rundt her.

Gammel 09-11-14, 10:55   #566
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Mannens familie. Det er vel mer sånn at vi ses sjelden og gjerne vil møte dem sjøl, avtaler dager og så blir litt overraska når vi finner ut at alle dagene plutselig gikk med. Igjen. Familiebesøk bruker opp hele dagen når man også skal sove på skift og alt annet som hører småbarnsåra til. Akkurat nå gleder jeg meg til jul med litt større barn.

Jeg vil helst ordne-fikse-bake-stryke og ha alt på stell, men det lar seg ikke gjøre, så får bare prøve å leve med det.

Gammel 09-11-14, 18:46   #567
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt juletre. Svindyrt kunstig tre som ser ut som det kommer rett ut av en Coca Cola-reklame. //:blakk:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 18:49   #568
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg har kjøpt juletre. Svindyrt kunstig tre som ser ut som det kommer rett ut av en Coca Cola-reklame. //:blakk:

Får vi se?

Gammel 09-11-14, 19:00   #569
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vil gjerne se!

Gammel 09-11-14, 19:12   #570
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke begynt på så mange innkjøp ennå, men har skrevet en liste der jeg vet hva de aller fleste skal få. Så planen er at det skal gå raskt neste gang det kommer penger på konto.

Har kjøpt litt dill på ebay da og har pakket inn 22 små gaver til storesøster sin kalender. Venter bare på et par små pakker i posten, så er den klar. Lillesøster har jeg kjøpt lego friends til, så nå mangler bare gutten sin lego star wars.

Ellers er planen å kjøpe inn litt rødt bomullsgarn til å strikke kluter med hjertermønster på. Og så lurer jeg på om jeg ikke skal begynne å bake litt til fryseren, godt med gjærbakst i jula. Har laget disse julebrødene, men de var så gode at det har nesten forsvunnet.

Ellers må vi vel tenke på å merke juletre i skogen slik at vi får et fint et. Er vel i slutten av november de åpner for det.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 20:08   #571
Chablis
Drømmer

Standard

Kjøpt hvor ?

Gammel 10-11-14, 10:44   #572
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tok litt av på Disneybutikken (), men er i hvert fall ferdig med gaver til Lillesøster. Nesten ferdig til Lillestorebror.

Aner ikke hva vi skal finne på til eldsemann på 13. Spør vi hva han ønsker seg sier han Xbox 1 eller Playstation 4. Vi trenger ikke flere spillkonsoller. Han har visst ingen andre ønsker og besvarer spørsmål med "vet ikke".

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-14, 10:51   #573
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

det likner veldig på dette.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 10-11-14, 10:54   #574
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

det likner veldig på dette.

tror jeg. Jeg husker ikke produsentnavnet, skal sjekke når jeg kommer hjem og legge ut lenke til det jeg kjøpte.

Gammel 10-11-14, 10:54   #575
Chablis
Drømmer

Standard

Jeg fikk plutselig en gave til og kjøpe, hva liker gutter på 3,5 år nå til dags?

Gammel 10-11-14, 11:03   #576
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Biler? Duplo/lego? Bok? Tegnesaker? Play dough?

Gammel 10-11-14, 13:22   #577
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Hvis det er flere som henger her og som ikke har bestilt julekort enda så kan jeg jo tipse om Unicefs julekortaksjon. Støtt en god sak i samme slengen!

Gammel 10-11-14, 14:08   #578
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

I går fikk vi tatt julekortbilder. Og du verden, det var faktisk flere fine å velge mellom! I fjor var det ingen åpenbare julekortbilder hvor alle tre så flotte ut så det var vanskelig å velge, men i år ble det supert. Så jeg har laget og bestilt julekort (på optimalprint.no som vanlig).

Jeg skulle lage kalendere til besteforeldrene også, men JapanPhoto sine sider ville ikke fungere i går så det får vente litt.

Gammel 10-11-14, 14:12   #579
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har prøvd og gitt opp å få ettåringen med på samme bilde som femåringen. Da blir i hvert fall bare halve ungen med.

Gammel 10-11-14, 14:33   #580
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Hehe, vi har de to årene med lillesøster opplevd at det ikke er hun som er problemet med julekortbildene. Hun sitter der pent med verdens fineste og naturligste smil om munnen. Guttene derimot kommer med grimaser og ber jeg dem om å smile litt dukker det opp de største, falskeste og rareste smilene man kan tenke seg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.