Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Den nye skrekkelig lange shoppingtråden

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-12, 13:44   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye skrekkelig lange shoppingtråden

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Har sett skjørtet på Ebay.

Jeg trodde det var stjerner på skjørtet, men det viser seg å være blomster, i veldig fine farger (smaragdgrønt, lys turkis og indigo).

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 10-08-12, 03:19   #2
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg har fått forsendelse fra Boden! Det er første gang jeg bestiller der på årevis, og egentlig burde jeg kanskje ha lært (selv om Amalfi og skjørtet var på ordentlig salg, da). Jeg er bittelitt usikker, for begge kjolene blir liksom litt for vide - pussig nok ikke over brystet, men like under, der jeg elsker at ting er ettersittende. Amalfi-kjolen (den ermeløse) har ingen midje heller.

Riviera:

Dette skjørtet var kanskje det mest vellykkede i forsendelsen:

Hvilken størrelse på Riviera kjolen? Jeg planlegger å kjøpe den men i annet mønster men skal gå ned en str til 6 da jeg har hørt at den er litt romslig størrelsesmessig. Det samme ser jeg av garment measurements også. UK8 blir veldig romslig i livet mens UK6 går akkurat.

Gammel 10-08-12, 09:58   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Hvilken størrelse på Riviera kjolen? Jeg planlegger å kjøpe den men i annet mønster men skal gå ned en str til 6 da jeg har hørt at den er litt romslig størrelsesmessig. Det samme ser jeg av garment measurements også. UK8 blir veldig romslig i livet mens UK6 går akkurat.

Jeg har bestilt 8, ja - i petit, som rekker meg like over kneet slik jeg liker det. Den er ikke så verst i livet, og ikke over puppene heller, men blir litt for posete i området mellom navlen og puppene. Det bulker seg når jeg sitter, og det hater jeg. Ifølge plaggmålene skal egentlig 8 være perfekt til meg (jeg er vel 65 i livet), men generelt synes jeg Boden-kjolene er litt slakke i mageområdet. Prøvde noen i butikken da jeg var i London sist, og da var det str. 6 som var nærmest å passe. Tror kanskje jeg kunne hatt 6 i denne også, men jeg får se hva jeg gjør. Antakelig er det ikke vanskelig å sy et par snitt i kjolen for noen som kan det.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 10-08-12, 14:53   #4
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Dette skjørtet var kanskje det mest vellykkede i forsendelsen:

De var fine! Må sjekke om de har flere igjen.

Christa er ikke aktiv  
Gammel 10-08-12, 15:24   #5
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Fikk du tak i skjørtet, Christa?

Gammel 10-08-12, 16:00   #6
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Fikk du tak i skjørtet, Christa?

Nei.

Christa er ikke aktiv  
Gammel 10-08-12, 16:08   #7
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Nei.

Jeg hadde lagt det i kassen, og skulle til å kikke etter noen overdeler, så blir det liksom et grått filter over skjermen, og det neste jeg ser er at det er utsolgt. Jaja, skjebnen som ville si noe jeg innerst inne visste, nemlig at jeg bør bruke pengene på andre ting.

Har sett det tidligere på ebay forresten.

Gammel 09-08-12, 13:15   #8
Krem

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Å, fargen på den amalfi var lekker!!

Krem er ikke aktiv  
Gammel 09-08-12, 20:00   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 10-08-12, 10:18   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk denne strikkekåpen fra Bodensalget i går, i lysegrå. Veldig fornøyd, tung og fin strikk og flotte store knapper.

http://www.bodenusa.com/en-US/Cleara...-Cardigan.html

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 10-08-12, 11:25   #11
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fått denne prikkete kjolen fra Boden i posten nå. Den er kjempefin, men litt for stor (selv om jeg da vitterligen sjekket alle mål på akkurat den kjolen). Jeg lurer litt på om et belte i midja kunne passet sånn at jeg får brukt den likevel!

Primrose er ikke aktiv  
Gammel 10-08-12, 11:56   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Jeg har fått denne prikkete kjolen fra Boden i posten nå. Den er kjempefin, men litt for stor (selv om jeg da vitterligen sjekket alle mål på akkurat den kjolen). Jeg lurer litt på om et belte i midja kunne passet sånn at jeg får brukt den likevel!

Håper du får det til å funke! Nå ser jeg at jeg ikke har sjekket selve plaggmålene på det jeg bestilte. Da skulle det blitt perfekt med en størrelse mindre i begge kjolene, later det til. Det er jo litt pussig at str. 8 står oppført med et midjemål på 64-68, mens f.eks. Amalfi-kjolen måler 79 i livet - er det logisk, da?

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 10-08-12, 16:21   #13
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Håper du får det til å funke! Nå ser jeg at jeg ikke har sjekket selve plaggmålene på det jeg bestilte. Da skulle det blitt perfekt med en størrelse mindre i begge kjolene, later det til. Det er jo litt pussig at str. 8 står oppført med et midjemål på 64-68, mens f.eks. Amalfi-kjolen måler 79 i livet - er det logisk, da?

Nei, det høres helt rart ut, 79 i livet er vel tilnærmet en str 10 eller 12.
Vanligvis velger jeg kun størrelse ut fra garment measurements, men i dette tilfelle virker de jo helt rare, kan ikke være meningen at den kjolen skal være noe særlig innsvinget men henge rett ned som en sekk??

Gammel 10-08-12, 18:41   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Nei, det høres helt rart ut, 79 i livet er vel tilnærmet en str 10 eller 12.
Vanligvis velger jeg kun størrelse ut fra garment measurements, men i dette tilfelle virker de jo helt rare, kan ikke være meningen at den kjolen skal være noe særlig innsvinget men henge rett ned som en sekk??

Det gjør den nesten også, merkelig nok. Må prøve den en gang eller to til, tror jeg; den ble liggende igjen på kontoret.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 10-08-12, 19:11   #15
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gammel 10-08-12, 15:33   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Jeg sjekket også mål, men kjolen er for stor.
Og det irriterer meg litt altså.

Jeg sjekket plaggmålene nå, men det stemmer fortsatt ikke. Jeg ville ut i fra målene der også bestilt str 14, som ble for stort.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 12-08-12, 16:55   #17
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Disse ble med meg hjem i dag (Uggs tøysko med lammeskinn og utrolig deilig såle) :

Liljekonvall er ikke aktiv  
Gammel 15-08-12, 15:36   #18
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Dette til telefonen min:

Gammel 17-08-12, 13:21   #19
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da ble det BLINK bukse på meg! Og den er kjempedeilig å ha på!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg blink.jpg (134,3 KB, 97 visninger)
iben er ikke aktiv  
Gammel 17-08-12, 15:24   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Da ble det BLINK bukse på meg! Og den er kjempedeilig å ha på!

Åh, de var fine, Iben. Noe slik er jeg på jakt etter. HVor får man kjøpt dem?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.