Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-11, 12:29   #561
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Jeg er nok juleflink, men hverdagssjuskete. Reiste fra et hus som så ut omtrent som vanlig, bare med julepynt i morges. I motsetning til den rene ryddige kjøkkenbenken som har eksistert noen dager.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 12:40   #562
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Ja, det er det som er verst, egentlig. Vi har (eller mannen har, heldigvis) lagt inn alle adressene i et excel-ark. Da husker vi også hvem vi pleier å sende til.

Jul uten Excel står for meg som et mareritt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 15:33   #563
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aktuelle julesinkesjuskespørsmål:

• Hvor lenge etter jul kan man sende julekort der det står "God jul og godt nyttår"?
  • Kan adventstjernen like godt få henge i vinduet til neste år?
  • Blir noen ferdige med Redd Barnajulekalenderen til påske?
  • Når kastes julekakerestene?
  • Vil barna til noen oppdage at noen har spist opp pepperkakehuset?
  • Bør julelys ute fjernes før eller etter vårjevndøgn?
  • Venter broren min med familie som bor på andre siden av kloden fortsatt på julegavene noen skulle sende for litt over to år siden eller har de gitt opp?

Gammel 27-01-12, 15:38   #564
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Adventsjerna i stuevinduet og på pianoet har etter forhandlinger blitt fast, lyslenka i vinduet til elste likeså, lyslenka på altanen er ikke tatt ned , men den er jo julepynt så det begynner å bli på tide. Pepperkakehuset er spist( ble aldri montert) JUledekorasjonen i lysekrona over spisebordet( lyslenker det og) er oppe til forhandling, fuglepynten i gardinene tror jeg er blitt permanent. Julekort tok svigermor seg av i år.

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Vel ikke så mye en julegave som et julekort, fra svigermor. Hun har tatt bilder fra facebook jeg har tatt, sendt dem til fortograf trykket opp julekort med min familie og sendt til alle sine venner og familie uten å spørre....og klippet vekk meg

Gammel 27-01-12, 15:41   #565
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fortsatt arr på fingertuppene etter pepperkakehusmontering.

Gammel 27-01-12, 15:43   #566
era

era sin avatar

era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg er mere effektiv, spiser det før montering...mulig ungene har et og annet arr i sjelen :såntsomskjer:

Gammel 27-01-12, 16:18   #567
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Kan pepperkakehuset, type ferdighus i moduler, ligge i skapet til neste år og brukes da?
Jeg har flyttet den ene stjerna fra vinduet til oppå bokskapet.

Gammel 27-01-12, 16:22   #568
era

era sin avatar

Standard

Mitt kunne, men så ble jeg sulten og det var så mye jobb å lage mat også ble det lizzom bare sånn....det sto mellom pepperkakehus eller sjokoladesaus rett fra flaska til middag, jeg tok ansvar pepperkakehus var tross alt det sunneste valget.

Gammel 27-01-12, 17:08   #569
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Julegardinene (eller -gardinen, jeg liker assymmetri) kan vel nå liksågodt henge til neste jul, eller?

Gammel 27-01-12, 17:37   #570
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Aktuelle julesinkesjuskespørsmål:

• Hvor lenge etter jul kan man sende julekort der det står "God jul og godt nyttår"?
  • Når kastes julekakerestene?
  • Bør julelys ute fjernes før eller etter vårjevndøgn?
  • Venter broren min med familie som bor på andre siden av kloden fortsatt på julegavene noen skulle sende for litt over to år siden eller har de gitt opp?

1. I forrige uke. Særlig om man kan skylde på omgangssyke i jula. For man skulle ta med gavene hjem til jul, men når man var smittefarlig og ikke fikk komme hjem, så ble gaven liggende. Og den ble liggende ganske lenge. Sammen med julekortet.
Og hvis man er teit og ikke har adressen sin på 1881 eller fem ulike varianter, så får man vel sannelig tåle å få julekortet sitt i februar!

2. Julekakerestene kastes når man har irritert seg over at boksene står litt rotete plassert ut over på toppen av kjøkkenskapene, og man får skikkelig lyst til å putte dem oppi hverandre. Dvs. kanskje før 17. mai, eller muligens ikke før man trenger plassen til neste jul.

3. Julelys ute skal henge til mannen får ut fingeren.

4. De har sikkert gitt opp, men blir nok desto mer glade!

Gammel 27-01-12, 17:37   #571
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Er det jul nå igjen?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 17:50   #572
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Er det jul nå igjen?

Jepp - nå begynner de i "den andre tråden" å planlegge julen 2012.
Ingenting å vente på - things to do, places to go, presents to wrap etc!

Gammel 27-01-12, 18:13   #573
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jepp - nå begynner de i "den andre tråden" å planlegge julen 2012.
Ingenting å vente på - things to do, places to go, presents to wrap etc!

Gammel 27-01-12, 19:51   #574
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har landet på at julekortene for 2011 sikkert kan sendes sammen med dem for 2012. Man sparer massevis av konvolutter!

Gammel 27-01-12, 20:20   #575
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Mitt kunne, men så ble jeg sulten og det var så mye jobb å lage mat også ble det lizzom bare sånn....det sto mellom pepperkakehus eller sjokoladesaus rett fra flaska til middag, jeg tok ansvar pepperkakehus var tross alt det sunneste valget.

God Mor TM.

Gammel 27-01-12, 20:21   #576
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg har landet på at julekortene for 2011 sikkert kan sendes sammen med dem for 2012. Man sparer massevis av konvolutter!

Kan jeg ta med de for 2010 også da kanskje?

Gammel 27-01-12, 20:23   #577
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Klabert! Sikkert lurt å sende dem før det blir så tungt at man må ha et ekstra frimerke, men ellers må det da være både billig, kettvint og miljøvennlig å gjøre det sånn. What's not to like?

Gammel 27-01-12, 20:55   #578
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje jeg burde få ned julegardinene i stua og få byttet ut juleplastduken på spisebordet. Er visst julesjuske andre veien også jeg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 21:09   #579
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Orket ikke joine denne tråden før jul, men det er vel ikke for sent, vel? Hvor lenge kan forresten juletrelysene ligge på stuegulvet og lyse?

Gammel 27-01-12, 21:15   #580
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Det billigste er jo å samle noen årganger, for så å sende ut samlet i en smartkonvolutt.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.