Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sunne og "morsomme" matpakker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-11, 22:32   #561
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Det er matpakken til i morgen.

Det er rester av grove pannekaker med bokhvete, speltmel, sammalt hvete... med bringebær syltetøy uten tilsatt sukker.
Første gang jeg sender med pannekaker i matboksen.

Hm. Grove pannekaker kan jo passere. Det var toern som hylte til at han også ville ha sånn matpakke nemlig. Han er ingen brødfan.

Gammel 30-09-11, 22:33   #562
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på hva slags matbokser Barbarella og Nip har.

Gammel 30-09-11, 22:34   #563
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Barbarella har i allefall samme som jeg har, fra Obs.

Gammel 01-10-11, 20:39   #564
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Neste uke tror jeg Knerten skal få overdose av frukt og grønt i matboksen sin!

Hver dag når jeg har hentet ham og spurt hva han har gjort på i dag har han svart "ikke spist banan". I dag når tredje og siste test var tatt fikk han banan. Veldig fornøyd med seg selv, han var egentlig mett, siden dobesøket var rett etter lunsj, men han var blitt lovet banan om han fikk til (før maten, men da var det ikke noe som kom ut) så banan ville han ha.

Vi laget taco til middag, og han fikk så masse tomat han ville, og nå skal jeg fylle matboksen med tomater, bananer, grønnsaker og frukt, juhu!

(dertil vet jeg at vi leverer minst en positiv prøve til legen, for det var blod på papiret, og synlig på prøven, ene dagen)

Da er dette (lite matvennige) tema endelig tilbakelangt, og vi kan fokusere på gode matpakker.

Eller, først bare masse frukt og grønnsaker og variasjon i pålegget til søndagsfrokosten. Ikke baaaaare brunost!

Gammel 01-10-11, 21:43   #565
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Nip, hvor har du kjøpt matboksen?

Gammel 02-10-11, 14:08   #566
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På nettet, jeg husker ikke helt hvor - men skal sjekke mailen min nå så kasnkje jeg finner det ut

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 22:51   #567
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er matpakken som jentungen fekk i dag
Frukt, bær, nøtter (alltid nøtter i det minste rommet), yogurt, grønsaker og skiver

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 09:00   #568
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Deilig!

Gammel 09-10-11, 19:07   #569
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ramses, hvor har du kjøpt de beholderne til smoothie?

Gammel 09-10-11, 21:09   #570
Epla
Fullverdig medlem

Epla sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Epla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Egget spiser han uansett, men ikke brødet. Og et egg er litt lite synes jeg.

Sleng med flere. :lur:

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

For meg ser det alt annet enn moro ut. Jeg vil gjerne bruke tiden min på annet enn sånt.

Det tar da ikke så mye lenger tid å slenge med noe sunt og artig? Hvor lang tid tar det å trykke ut skiva i en sånn sandwichform tror du?

Jeg gleder meg til å begynne min matpakkekarriere til neste år (nå har vi privatbarnehage med egen kokk, tre måltider hver dag, varm lunsj fire dager i uken). Jeg syns det er velbrukt tid om det er det som skal til for at de koser seg i lunsjen og spiser maten sin. Jeg hatet matpakken da jeg gikk på skolen.

Epla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 21:12   #571
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Ramses, hvor har du kjøpt de beholderne til smoothie?

Jeg bruker den grønne flaska som fulgte med Goodbynmatboksen! Perfekt for smoothie!

Gammel 09-10-11, 21:19   #572
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Her er Pluggens matboks til i morgen. Rester av tacoen fra i dag, 3 brødskiver med gulost og baconost, smoothie, jordbær og druer:

Gammel 10-10-11, 20:40   #573
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Fruktmix til den minste og den største:

Gammel 10-10-11, 21:57   #574
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg gjetter at den med gulrota er til den største?

I dag sendte jeg med en plate grove vafler, hvorav den ene halvparten var med smør og brunost, og den andre med baconost. Så fikk hun en boks fruktmos, to lammekjøttboller og en liten pakke med rosiner og tørket eple. (Rosinpakken hadde forresten Hello Kitty-motiv, kjøpt på Maxi Mat i Sverige (Töcksfors). De hadde med Nysgjerrige Nils også, og jeg fant de ved barnematen. Veldig stas, men tørket eple kunne hun visst greie seg uten.. )

Gammel 10-10-11, 21:58   #575
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Gammel 10-10-11, 22:00   #576
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Poden sin matboks til i morgen:
Minimais og agurk
Eple og pære
Brødskive med Pølse å ei med skinkeost.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 22:02   #577
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Men, agurk i fruktmixen, altså? Jeg fikk agurk i en wok en gang. På restaurant. Du skal få lov å ha den der du altså, men jeg kjenner jeg foretrekker'n på brødskiva.

Gammel 10-10-11, 22:17   #578
elli
Pauset

Medlem siden: Aug 2011
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Matpakken til i morgen (frokost og lunsj)
Omlettmuffins med egg, ost, skinke og purre
2 ritz og 2 rugkjeks (med gulost som er rullet opp ved siden)
danominoyoghurt
3 brødskiver med leverpostei, ost og skinke
knaskegulerot og druer

I tillegg får hun skolefrukt

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 22:58   #579
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Men, agurk i fruktmixen, altså? Jeg fikk agurk i en wok en gang. På restaurant. Du skal få lov å ha den der du altså, men jeg kjenner jeg foretrekker'n på brødskiva.

Det er gulrøtter oppi der også. Jeg kunne jo hatt det i hvert sitt rom i en større matboksen.

Gammel 11-10-11, 17:03   #580
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det mulig å skjære opp epler og bananer uten at det blir brunt og ekkelt?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.