Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-11, 19:46   #561
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Ooooh eller som snacks sammen med fetaost, spekemat, oliven, marinerte hvitløk og litt ost.

Gammel 18-03-11, 08:01   #562
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guatemole.

Jeg hadde deilig grønnsakspizza i går, i dag blir det nok kanskje taco, siden det er freddan.

Gammel 18-03-11, 08:44   #563
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lasagnerester fra i går med salat og baguett til.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 18-03-11, 10:02   #564
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal ha kyllingwraps i dag

Tror jeg skal lage guacamole og salsa til, med tortillachips laget på blå mais? fra helsekosten + skjære litt andre grønnsaksstenger

Nip er ikke aktiv  
Gammel 18-03-11, 13:11   #565
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal ha kyllingwraps i dag. Også har jeg laget bønnesalsa, lage guacamole etterpå med blå mais tortilla chips til

Skjære opp litt agurkstaver og gulrotstaver også, så har vi det til middag og senere kveldskos. Skal poppe øko-popcorn og ha kosekveld

Nip er ikke aktiv  
Gammel 18-03-11, 13:39   #566
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Røsti og marinerte kalkunfileter, pluss salat og saus.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 18-03-11, 13:43   #567
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

BBQ marinerte koteletter med potetstapp.

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 18-03-11, 14:54   #568
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Avokado kan du med fordel bruke i smoothies. Det gir en mild og kremete konsistens og er veldig sunt.

Bruker ikke lage sånt. For jeg og turbo tåler ikke fruktose, jeg har det mildere en han.

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Mos en sammen med litt rømme/creme fraiche, salt, pepper og ha på skiver sammen med feks skinke eller spekemat eller laks eller reker.
Jeg bruker alltid avokadokrem til feks reker, det er knallgodt.
Eller bruk det som jevning på suppe, ha i smoothie, eller i en salat.
Husk bare at om du jevner med avokado blir suppen brunlig etter hvert, det gjør ingenting, men ser ikke så bra ut.
Avocado er fantastisk!

jeg spiser ikke laks,reker eller spekkemat.
ovnstekt laks til middag er greit men ikke på brødskiven eller lignende.

Som sagt er jeg sær

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Guatemole.

Er nok det jeg blir å lage i morgen ja
Av 4 styk. prøvde å spise en i går. Men

I dag skal vi ha noe vi aldri ... risengrynsgrøt og rømmegrøt.
Eller at vi aldri har det blir feil, ungene bruker ofte å spise det på lørdager ,når jeg og mann spiser noe annet til kvelds.
Jeg liker ikke risegrynsgrøt, ikke tåler jeg det heller.For det om jeg bruker laktoseredusert eller fri melk.Det skjer noe i magen som gjør at jeg blir like dårlig som om det skulle ha vært kokt på vanlig melk

Har jeg noen gang nevnt at jeg er sær?

Gammel 18-03-11, 14:57   #569
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dag blir det Burger King...... Ingen favoritt, men vi har for mange ærend etter jobb. I hvertfall to små som blir fornøyde da.

Arona er ikke aktiv  
Gammel 18-03-11, 15:02   #570
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

blå mais tortilla chips til

Huh?

Gammel 18-03-11, 20:33   #571
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

I dag spiste vi fiskepudding i hvit saus med amerikansk blanding i skjell. Og reker på toppen. Ikke akkurat en luksuriøs fredagsmiddag, men jeg fikk midlertidig demens da jeg var i butikken og trengte noe raskt og lettspiselig fordi jeg er alene med barna.

rajraj er ikke aktiv  
Gammel 18-03-11, 21:03   #572
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Huh?

De har det i helsekosten, det er vanlig tortillachips men den er blå/sort. Laget av en spesiell type mais, skikkelig kult å se på. Men den smaker helt likt vanlig tortillachips altså.

Gammel 18-03-11, 21:09   #573
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Er nok det jeg blir å lage i morgen ja

Jeg syntes bare det var et ganske interessant og fænsi ord for "Guacamole".

Jeg liker ikke risegrynsgrøt, ikke tåler jeg det heller.For det om jeg bruker laktoseredusert eller fri melk.Det skjer noe i magen som gjør at jeg blir like dårlig som om det skulle ha vært kokt på vanlig melk

Har jeg noen gang nevnt at jeg er sær?

Jeg bruker jo ikke melkeprodukter, men lager risgrøt på en blanding av soyamelk og kokosmelk, det smaker utrolig likt vanlig risgrøt bare bedre, fyldigere.

Gammel 18-03-11, 21:28   #574
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har hatt kyllingwok.

Sissel er ikke aktiv  
Gammel 18-03-11, 22:29   #575
Nip

Standard

Huh?

Iset har svart

Her er bilde og oppskrift på middagen i dag

Nip er ikke aktiv  
Gammel 18-03-11, 22:38   #576
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg syntes bare det var et ganske interessant og fænsi ord for "Guacamole".

Jeg bruker jo ikke melkeprodukter, men lager risgrøt på en blanding av soyamelk og kokosmelk, det smaker utrolig likt vanlig risgrøt bare bedre, fyldigere.

Haha det så jeg ikke. Satt å snakket i telefon da jeg skrev, men mente at jeg skrev det samme som det sto i en oppskrift,for jeg hadde lest overskriften på den for 2 sekunder siden.
Jaget mitt eget ord Nordnorsk vri

Ok,vi kan ikke bruke soya melk,værtfall ikke den jeg har lest på for den er det sukker i og kokos kan vi heller ikke bruke om turbo skal spise. for den er fuuuuuuuulll av fruktose

Gammel 19-03-11, 09:12   #577
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Åh, det stemmer jo ... Rismelk?

Gammel 19-03-11, 13:18   #578
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her blir det hjemmelaget pepperonipizza med salat og rømme i dag.

Lyppa er aktiv nå  
Gammel 19-03-11, 14:24   #579
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Akkurat spist grøt nå. Gratinerte nachos med dip i kveld.

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv  
Gammel 19-03-11, 15:39   #580
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg skal på middag til mamma i kveld, det blir bønneburgere (som jeg har laget) i grove burgerbrød med all slags tilbehør. Mmmm.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.