Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-07, 10:09   #561
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.325
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Ehm, det ble et par innlegg mellom, men du skjønte vel hva jeg svarte på.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 10:25   #562
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvorfor ikke, Line?

Tja, si det? Tenker på det litt til, jeg.
Litt skummelt med kniver og balltre i grunnen...

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 10:25   #563
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ehm, det ble et par innlegg mellom, men du skjønte vel hva jeg svarte på.

I'm the bright one.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 10:30   #564
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.325
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Tja, si det? Tenker på det litt til, jeg.
Litt skummelt med kniver og balltre i grunnen...

Kniver og balltre? Jeg har da ikke tenkt å ta med det idag. Ble så pinlig sist.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 10:37   #565
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Jeg tar med visa kort jeg. Tror det holder!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 15:16   #566
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Kommer Skremmern?


:våtdrømgårioppfyllelse:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 17:43   #567
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.233
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Kniver og balltre? Jeg har da ikke tenkt å ta med det idag. Ble så pinlig sist.

Du vet, Safran, antrekksangivelsen på invitasjonen står der av en grunn. Ikke overstråle bruden, og alt det der.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 18:40   #568
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Jeg har i løpet av denne tråden debutert som rødprikker, og oppdaget at min terskel for rødprikking er ganske høy, men at grensen går ved usaklige personangrep.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 06:08   #569
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg skal ha med meg balltre, så jeg tror medbragt er greit.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Kniver og balltre? Jeg har da ikke tenkt å ta med det idag. Ble så pinlig sist.

Hvem skal jeg tro på, tro?

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 10:42   #570
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Kommer Skremmern?


:våtdrømgårioppfyllelse:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 10:42   #571
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Hvem skal jeg tro på, tro?

Gud.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 10:43   #572
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Ingen Skremmern.

*fortsetterådrømme*

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 10:54   #573
Elias
Superaktiv
 
Elias sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 317
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Hva er røde og grønne prikker for noe?
Hvordan gir man prikker?
Jeg er ny her og har ikke peiling.

Jeg ser at noen har noen prikker under avataren sin. Noen har lysegrønne prikker, mens andre har lysegrønne og mørkegrønne.

Jeg har visst bare en. Hvordan fikk jeg den?

Er det dette som er grønne prikker? Røde har jeg ikke sett.

Kan noen forklare?

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 11:08   #574
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.888
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Hva er røde og grønne prikker for noe?
Hvordan gir man prikker?
Jeg er ny her og har ikke peiling.

Jeg ser at noen har noen prikker under avataren sin. Noen har lysegrønne prikker, mens andre har lysegrønne og mørkegrønne.

Jeg har visst bare en. Hvordan fikk jeg den?

Er det dette som er grønne prikker? Røde har jeg ikke sett.

Kan noen forklare?

Nederst i feltet under nickene, finner du flere symboler, blant annet en skålvekt. Klikker du på denne vekten får du frem et nytt bilde der du kan skrive en kommentar til den som har skrevet innlegget. Du må merke av om du er positiv eller negativ til innlegget. Du velger positiv for å gi en grønn prikk eller negativ for å gi en rød prikk.

Jo flere grønne prikker man får fra andre brukere, jo flere firkanter får man under nicket. Først mørkegrønne, deretter lysegrønne til man har fått 2000 poeng eller noe sånt. Husker ikke. Du kan se hvor mange poeng du har og hvilke kommentarer du har fått når du går inn på kontrollpanelet ditt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 11:35   #575
Elias
Superaktiv
 
Elias sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 317
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nederst i feltet under nickene, finner du flere symboler, blant annet en skålvekt. Klikker du på denne vekten får du frem et nytt bilde der du kan skrive en kommentar til den som har skrevet innlegget. Du må merke av om du er positiv eller negativ til innlegget. Du velger positiv for å gi en grønn prikk eller negativ for å gi en rød prikk.

Jo flere grønne prikker man får fra andre brukere, jo flere firkanter får man under nicket. Først mørkegrønne, deretter lysegrønne til man har fått 2000 poeng eller noe sånt. Husker ikke. Du kan se hvor mange poeng du har og hvilke kommentarer du har fått når du går inn på kontrollpanelet ditt.

Tusen takk !!
Så morsomt. Nå var jeg inne på kontrollpanelet og så at flere av dere har kommentert mine innlegg der.
Heldigvis ingen negative kommentarer.....hehe, så jeg har klart meg bra, så langt.

Nå må jeg gi dere noen tilbakemldinger. Her er så mye bra som er skrevet.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 19:25   #576
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Underholdende.

Jeg har både gitt og mottatt røde prikker. Hvorfor husker jeg ikke, men de var sikkert slemme.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 08:22   #577
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.380
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Om dere skulle være iherdige rødprikkere, så blir dere selvfølgelig sure på min hjemmelagede teori - men det å like å sette andre på plass, er nå en gang en av de mindre tiltalende egenskapene i min bok.

Å sende en rød prikk er verken saklig eller konstruktivt - det er det samme som om å plutselig utbryte "Din dumming!" i en ellers seriøs diskusjon.
Jeg blir litt lattermild av det.

Men drit nå i hva JEG mener om det - om du er en rødprikker og stolt av det, så la nå ikke mine betraktninger ødelegge gleden ved det hele.

Men helt seriøst - ingen rødprikk ville kunne tilfredsstillt mitt behov om jeg hadde vært opprørt eller dypt uenig med noen i en diskusjon.

Da ville jeg heller brukt irritasjonen på å skrive det jeg mener i tråden.

Og det er ellers ingen fare for at jeg skulle "ta denne rødprikkingen altfor seriøst". Tvert imot. Jeg kan ikke noe for det, men en rød prikk (med unntak av de med en spøkefull vri) får meg til å le litt for meg selv, for jeg klarer ikke å la være å se for meg en dritsur jentunge med flettene på skeive som roper "Dumming!" på andre enden av den prikken. Sorry, men sånn er det for meg.

Og korrigering? Kollleger som kikker demonstrativt på klokka om man kommer ett minutt for sent på møte, svigermødre som lurer på hvordan det er mulig å ha SÅ mange hybelkaniner bak en sofa, og bedrevitere som stiller spørsmålsten ved barneoppdragelsen man bedriver? SPAR MEG! Eller "Pass på deg selv" som jeg sier til elever og egne barn når de ser flisen hos en annen, men ikke bjelken i sitt eget øye, eller hva det nå heter.

Opp med gammel tråd...(får søren ikke sove...) men her sa Zoe så mye som jeg er fullstendig enig i. Har også irritert meg over "sette på plass" rødprikkene mine, men aksepterer de jeg har fått for å ha gått over streken....(?) Har verken motatt eller gitt så mange røde, men noen av dem oppfatter jeg altså som veldig provoserende. Å ha en kronisk trang til å "irettesette" andre, ser jeg på som noe helt annet enn å diskutere heftig. Jeg setter pris på at andre er uenig med meg!
Får vel mest trolig en rød prikk for å dra opp gamle tråder også...
Men Zoe får en grønning, lenge siden jeg har vært så enig med noen her inne.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 08:40   #578
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.380
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg har prøvd å uttrykke meg på en tydelig og litt bestemt måte i denne tråden - og da er det ikke rom for så mange nyanser.

Selvfølgelig finnes det situasjoner hvor en høflig korrigering er på sin plass.
Om jeg sier noe som er feil, er det selvfølgelig både greit å ønskelig at noen som vet bedre sier ifra.

Jeg har kanskje ikke vært tydelig på hva jeg mener med korrigering.

Jeg tenker på den korrigeringen som har en aura av ovenfra- og ned holdning over seg. Den som utføres av bedrevitere, mennesker som liker at det er en ubalanse mellom seg selv og andre - i egen favør.

Jepp! Du sier det samme som jeg har prøvd å få fram i flere diskusjoner her inne, (ikke bare ang.prikker)men på en mye bedre måte.
(Egentlig føler jeg meg ikke så veldig smart som blir engasjert i en gamme diskusjon mens de fleste andre sover, men men...)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 10:42   #579
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Zoë, se! Fiiine tråden!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 12:03   #580
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Jeg gir prikker om noen er direkte ufine og ekle, har hevn-prikket 1 gang, og legger mindre i prikkene jeg får nå enn da jeg var fersking.

Jeg bryr meg mindre om prikker som jeg får fra de som sender røde i ett eneste renn,enn de som gir en i beste mening, om du skjønner.

Men, den vondeste prikken jeg har fått var grønn, så det er ikke fargen det kommer ann på, men kommentaren. Men, så teit jeg var der, så burde det vært ett helt lass med røde. :ærlig:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, rødprikking


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no