|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Bytt ut vanlig pasta med Dreamfield sin cora, så sparer du ganske mye tror jeg. Hvis antagelsene mine stemmer så gir en porsjon 5 karbohydrater. De smaker og ser nøyaktig likt ut som vanlig lys pasta.
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Idag: skyr, hjemmelagd grønnsakssuppe til lunsj, nøtter og rosiner, tortilla til middag med masse grønnsaker og hjemmelagde lavkarbotortillas, og kyllingvinger med dip til kvelds |
|
|
|
|
#3 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?
Tør du spise rosiner på lavkarbo? Er det lov?
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: 3 spinat og fetamuffins. Dvs. jeg måtte dele med minstemann, så fikk vel 1,5 selv. Spiste 3 tynne skiver med kokt, røkt skinke ved siden av. |
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Jeg har gjort noen blemmer i forhold til hva jeg har spist skjønner jeg, for løk f.eks? Det er litt karber i det, mer enn jeg har tenkt over. |
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Jeg lurer egentlig på om jeg er en blanding av Skaldeman og vanlig lavkarbo. Så ekstremt som Skaldeman orker jeg ikke, for trenger noe som er brødliknende, men det er jo fellestrekk med midtklassen hans. |
|
|
#7 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: 1/2 boks cc med nøtter og bringebær |
|
|
|
|
#9 |
|
Ekvilist
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?
Oppskriften er fra denne boka, antar jeg. (Har den selv.) Mannen min sikler skikkelig på den oppskriften.
|
|
#10 |
|
Teller ned
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? |
|
|
|
|
#11 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Irma- hvor kjøper du dreamfields ? |
|
|
|
|
#12 |
|
Ekvilist
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Jeg kjøper fra Netrition gnuri. Men så fikk jeg med meg at de selges i en norsk nettbutikk også, men husker dessverre ikke hvilken. Tipper det blir rimeligst å bestille fra Norge.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 30-03-10 kl 23:39. |
|
|
|
|
#13 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Ok- jeg har også bestilt fra Netrition, men de er jo så treige.... |
|
|
|
|
#14 |
|
Ekvilist
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?De har spaghetti og penne på Proteinbutikken til 45,- per pakke. Hos Netrition koster en pakke 14,92 i følge min valutakalkulator. Der har de en god del mere utvalg enn Proteinbutikken (pastaplater, skruer++). Som regel betaler jeg en solid proto når jeg bestiller pasta, så jeg tipper at det ikke blir så stor forskjell. Hvis ikke Proteinbutikken har høy portokostnad.
|
|
#16 |
|
Teller ned
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Håhåhå, nå har jeg prøvesmakt ribba og en ørliten bit bounty. Ribba er stekt på lav temp i 6 1/2 time og det er bare så snadder. Aldri mer steke ribbe på tradisjonelt vis. svoren blir sprø og kjøttet er mykt som romtemperert smør. Bountyen ble også knallgod, ikke like seig inni som vanlig, men smaken var nesten bedre. |
|
|
|
|
#17 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Jeg vil tro det nesten blir billigere fra Netrition likevel. Frakten på to pakker med pasta er 85 kroner fra proteinbutikken.... |
|
|
|
|
#18 |
|
Ekvilist
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Hørtes digg ut Benzo!
|
|
#19 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Sjugger- jeg har lest på lavkarbo.no at løk ikke regnes med i karbetellingen av en eller annen grunn? |
|
|
|
|
#20 |
|
Ekvilist
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Løk har forholdsvis mye karbohydrater i følge matvaretabellen iallefall. Jeg finregnet på en biff- og løkgryte vi spiste tidligere i uka, og ble overrasket over hvor mye karber det ble. Nesten like mye på ett måltid som det jeg spiser på hele dager ellers.
![]() |
|
|