|
|
|
|
#1 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråd #15
Nei, det er ikke så enkelt. Hos oss fikk mannen varsler, ikke jeg. Vi befant oss begge i Oslo, Max 2 km fra hverandre. |
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Varselet som gikk av hos de to var mens vi alle 4 var hjemme. På nøyaktig samme sted. Men de to andre har vært utenfor Oslo fylke i det siste, så jeg lurte på om systemet "husket" tidligere basestasjoner.
|
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Gruffetråd #15Greit at de fikk testet det, og erfart at det ikke fungerer helt etter planen, slik at de kan utbedre systemet til neste gang. Ideelt sett skulle det selvsagt fungert fra første stund. Slik er det dessverre med mange digitale system, de rulles ut og tas i bruk, fulle av feil og mangler, og skaper mye plunder og heft. Det har de fleste erfart som har skiftet ett eller annet datasystem på jobb. Noen ganger er det mest irriterende, andre ganger får det svært alvorlige konsekvenser, slik som Helseplattformen på St.Olavs Hospital. Slike system er det selvsagt ekstra viktig at er gjennomtestet og gjennomtenkt før de settes i gang, siden det går direkte ut over folks liv og helse når det ikke fungerer. Når det gjelder alarmsystem er selvsagt det aller verste hvis folk ikke får varsel når det er en nødsituasjon, det kan jo få fatale konsekvenser. Men det er heller ikke bra med alt for mange falske alarmer, da slutter folk å ta dem alvorlig. Det gjelder nødvarsel på telefonen, på samme måte som brannalarmer og andre typer alarm.
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Gruffetråd #15Jeg lurer bare på hva som har vært årsaken til at noen har fått varsler og andre ikke.
|
|
|
#5 |
|
saftig
|
Dette blir jo omtrent like meningsfylt som å si at fattige i Norge må slutte å klage, for de i Afrika har mindre mat.
|
|
#6 |
|
Borte
|
Det er noe med den sammenligningen som gir meg en følelse av at du selv ikke er fattig eller flomrammet, men ganske irritert over at nødvarsle-systemet ikke fungerer som det skal?
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Gruffetråd #15Jeg er opptatt av beredskap, og syns det er helt KRISE at et så viktig system er så helt koko bananas, og at de ikke har visst det!
|
|
#8 |
|
Shake it out!
|
Dette. Det er jo helt tydelig at systemet ikke virker, så greit med en test så får vi håpe det fikses.
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gruffetråd #15Dette blir jo veldig sånn at det er ingenting man kan klage over hvis man alltid skal se ting i perspektiv. Folk i Norge som mister husene dine må heller være takknemlig for at de gjør det i landet med verdens beste naturkatastrofeforsikring, hvor de får hjelp til evakuering og garanteres et sted å bo til de kan flytte hjem igjen, uansett hvor lang tid det tar.
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Gruffetråd #15Jeg vil gruffe over Plantar Fascitt under foten, selv om et er en filleting i forhold til folk som har kroniske lidelser og kreft og hva har du.
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Det er fint at vi kan gruffe over andre ting
|
|
#12 |
|
Drømmer
|
God bedring. |
|
|
|
|
#13 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Jeg kan medgruffe over plantar fascitt. På grunn av det kan jeg ikke lenger gå barfot og mange fine sko er gitt bort til bedre hjem. |
|
|
|
|
#14 |
|
WF: Sausnebbet
|
Medgruffer. Det er skitvondt, og jeg kjenner meg som en 90-åring hver gang jeg skal reise meg opp eller gåned en trapp. Et problem er at PF-en begrenser mulighetene mine til å trene, noe som er essensielt for å fungere og bli friskere med tre andre plagsomme lidelser/diagnoser. |
|
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Gruffetråd #15Jeg er på ingen måte beroliget av svaret på saken heller. Det er litt sånn oupsideisi, ja, det får vi jo se litt på.
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Håååååper noen tar det litt alvorligere et sted i systemet
|
|
#17 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Jeg tror du kan være ganske trygg på at det ikke er holdningen hos de som jobber med å utvikle, implementere og tilpasse dette systemet.
|
|
#18 |
|
|
Uff, det er veldig lov å klage over. Det er så vondt og så begrensende, og veldig tilfeldig hva som hjelper, om noe i det hele tatt. Jeg har hatt flere runder og er virkelig redd for å få det tilbake. Håper det går over for deg også!
Hvordan gjør man det på iPhone?
|
|
|
#20 |
|
Drømmer
|
Sv: Gruffetråd #15Jeg har fortsatt ikke fått varsel, ville heller hatt ti enn ingen, vi bor et sted hvor svært mange er evakuert, det er en drøss av kjæledyr som ikke får være med på hotellene som er satt opp som steder å evakuere til, og det er ikke bare bare å få plassert de dyrene i tilllegg er selvsagt folk bekymret for husene sine og for eiendelene sine. Det er fryktelig synd varslene ikke fungerer men son sagt ønsker jeg heller mange enn ingen uansett hva det gjelder. |
|
|
![]() |
|
|