Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Unpopular opinion-tråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-23, 13:10   #541
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Det Niobe sier er så viktig.

Selv blir jeg psykisk uggen hvis jeg er inaktiv fysisk en hel dag eller mer. Det er ikke massiv trening jeg driver med, bare litt styrke på stuegulvet et par ganger i uka, pluss at jeg går når jeg har muligheten, heller enn å busse/toge/kjøre/ta heis. Ja, og så linjedanser jeg noen timer i uka, det er gøy det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-23, 14:14   #542
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener at Oslos tree hugging-galskap har gått for langt. Jeg er helt for en grønn by og opptatt av å bevare biologisk mangfold og alt det der, men når hvert eneste tre er hellig, så blir det litt for religiøst for meg. Man har altså ikke lov til å felle et eneste tre, ikke engang i sin EGEN hage. (Altså, trær som har fått en viss størrelse, men så veldig store trenger de ikke å bli). Etter de har blitt over middels høye, så skal de altså leve til de råtner og blir farlige. Da kan man felle dem. Det gror fullstendig til. Utsikt, lys og "luft" forsvinner. Jeg er en enkel frøken fra landet, og tenker at trær skal røktes. De vokser, man hugger dem, man planter nye.

Gammel 07-03-23, 14:28   #543
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg mener at Oslos tree hugging-galskap har gått for langt. Jeg er helt for en grønn by og opptatt av å bevare biologisk mangfold og alt det der, men når hvert eneste tre er hellig, så blir det litt for religiøst for meg. Man har altså ikke lov til å felle et eneste tre, ikke engang i sin EGEN hage. (Altså, trær som har fått en viss størrelse, men så veldig store trenger de ikke å bli). Etter de har blitt over middels høye, så skal de altså leve til de råtner og blir farlige. Da kan man felle dem. Det gror fullstendig til. Utsikt, lys og "luft" forsvinner. Jeg er en enkel frøken fra landet, og tenker at trær skal røktes. De vokser, man hugger dem, man planter nye.

Sett denne? https://www.dagbladet.no/nyheter/slo...a-opp/78456109

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-23, 14:35   #544
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, nei! Men er ikke forbauset på en flekk!

Gammel 07-03-23, 14:43   #545
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Og det er himmelropende umusikalsk når samme parti + etat systematisk ødelegger biologisk mangfold i det store vannprosjektet, der prosjektet har fått gå helt over styr, og der ingen av løftene om bevaring av mangfold på forhånd, har blitt holdt. Det er helt tragisk. Blant annet 13 rødlistede fuglearter, hvorav flere hekkende i området. De gadd ikke engang sende planforslaget til aktuelle instanser som kunne kommet med faglige innsigelser (selv om de skulle fått forslaget på høring automatisk). Jeg tror nærmiljøer over hele byen har fått oppleve hvordan det er å stå i veien for ETATEN når den kommer med bulldoserne sine. Det er fanden meg som en scene fra Hitchhikers guide to the galaxy!

(Og jeg elsker parkmenneskene i etaten! De gjør så nydelig arbeid! Så jeg har et virkelig elsk-hat-forhold der)

Gammel 07-03-23, 17:47   #546
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

MDG, PBE og Bymiljøetaten er noe for seg selv- og det er ikke I positiv mening. MDG lever jo helt i sin egen boble verden.

Gammel 07-03-23, 18:10   #547
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter de har blitt over middels høye, så skal de altså leve til de råtner og blir farlige. Da kan man felle dem.

Men ikke sånn helt av deg selv da, du er jo ikke i stand til å vurdere noe som helst. Åhneidu, du må søke Etaten først som sier du må booke og betale en ARBORIST for en konsultasjon og vurdering og rapport om det råtne treet ditt, før du kan kappe det. Hvis Etaten sier ja, da.

Arborister går gode tider i møte.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-23, 18:40   #548
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men ikke sånn helt av deg selv da, du er jo ikke i stand til å vurdere noe som helst. Åhneidu, du må søke Etaten først som sier du må booke og betale en ARBORIST for en konsultasjon og vurdering og rapport om det råtne treet ditt, før du kan kappe det. Hvis Etaten sier ja, da.

Virkelig?! Det er jo sysselsetting da.

Gammel 08-03-23, 07:34   #549
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Og det er himmelropende umusikalsk når samme parti + etat systematisk ødelegger biologisk mangfold i det store vannprosjektet, der prosjektet har fått gå helt over styr, og der ingen av løftene om bevaring av mangfold på forhånd, har blitt holdt. Det er helt tragisk. Blant annet 13 rødlistede fuglearter, hvorav flere hekkende i området.

Jeg har gått en del turer i Østmarka sammen med en venn, og denne vennen unngår ikke å påpeke all den trehogsten som blir foretatt av Oslo kommune rundt turstiene.

Kanskje kommunen snur litt, og tenker at de først kan felle 100.000 trær, før de deretter planter dem på nytt?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-23, 08:24   #550
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Vi hadde en arborist i hagen vår i går.

Vi har veldig mange trær. Hagen er 3600 m2 og det er ikke slik at det er skog hos oss, bare litt smått her og der og ganske mange store høye bjerker eller furuer. Vi kommer i hvert fall ta alle trær som nærmer seg 90 cm omkrets en meter over bakken.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-23, 08:31   #551
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg har gått en del turer i Østmarka sammen med en venn, og denne vennen unngår ikke å påpeke all den trehogsten som blir foretatt av Oslo kommune rundt turstiene.(...)

Noe av den hogsten er vel for å lage skigåingsti ved siden av fotturstien/sykkelstien mener jeg. Eller kanskje det bare er i Vikendelen av Østmarka. Nordre Follo delen av Østmarka er privat eid og preparert for lysløype.

Gammel 08-03-23, 08:46   #552
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Noe av den hogsten er vel for å lage skigåingsti ved siden av fotturstien/sykkelstien mener jeg. Eller kanskje det bare er i Vikendelen av Østmarka. Nordre Follo delen av Østmarka er privat eid og preparert for lysløype.

Men om hele poenget er at man skal plante flere trær, så blir det vel kanskje litt merkelig om man fjerner trær samtidig? Uavhengig av årsaken til at disse fjernes?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-23, 09:41   #553
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Du kan ikke få lysløype for skigåere og tursti for gående uten å fjerne noen trær. Så er det muligens et krav at skogeier må plante nye trær til erstatning for de som fjernes. Det er så mange plusser og minuser og avveininger som skal til at jeg er lykkelig for at jeg hverken er skogeier eller kommunens representant i dette.

Gammel 08-03-23, 14:01   #554
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes de som lager terrasseplattings-aktige veier for at folk skal få gå "tørrskodd" opp fjell bare kan slutte med det.

Det er stygt, de ødelegger traseen min, og materialene er livsfarlige i fuktig vær. Folk som ikke kan gå på natursti eller ekte fjell kan vel bygge seg en platting i hagen, eller gå på Fløyen

Gammel 08-03-23, 14:03   #555
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Disse sherpa-stiene er døden for hoftene mine, for trinnene er ofte mye høyere enn om man måtte fotet seg i terrenget.

Gammel 08-03-23, 14:17   #556
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Men det å kloppe populære turstier er jo også en måte å beskytte sårbar vegetasjon rundt og unngå ytterligere nedtråkking som fører til svære gjørmehull? Alternativet er å nekte folk ferdsel der.

Sist redigert av Heilo : 08-03-23 kl 14:49.
Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-23, 14:30   #557
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Men det å kloppe populære turstier er jo også en måte å beskytte sårbar vegetasjon rundt og unngå ytterligere nedtråkking som fører til svære gjørmehuøø? Alternativet er å nekte folk ferdsel der.

Stemmer. Mange av disse lages for å sikre at folk ikke ødelegger sårbar natur. Det er jo et gedigent problem i områder folk valfarter til.

Gammel 08-03-23, 14:33   #558
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen av dem er helt klart laget for å gjøre det lettere for cruise-turister i Toms. Preikestolen, for eksempel.

Gammel 08-03-23, 14:51   #559
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Ja, og noe er vel også litt universell utforming og tilgang til folk med redusert førlighet også.

Gammel 08-03-23, 14:53   #560
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Men det å kloppe populære turstier er jo også en måte å beskytte sårbar vegetasjon rundt og unngå ytterligere nedtråkking som fører til svære gjørmehull? Alternativet er å nekte folk ferdsel der.

Det er ikke det som er problemet i mitt nabolag, jeg lover.

Sherpa-stier har jeg mindre imot, siden stein tross alt er stein og ikke trykkimpregnert materiale.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.