![]() |
#541 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unpopular opinion-trådDet Niobe sier er så viktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#542 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg mener at Oslos tree hugging-galskap har gått for langt. Jeg er helt for en grønn by og opptatt av å bevare biologisk mangfold og alt det der, men når hvert eneste tre er hellig, så blir det litt for religiøst for meg. Man har altså ikke lov til å felle et eneste tre, ikke engang i sin EGEN hage. (Altså, trær som har fått en viss størrelse, men så veldig store trenger de ikke å bli). Etter de har blitt over middels høye, så skal de altså leve til de råtner og blir farlige. Da kan man felle dem. Det gror fullstendig til. Utsikt, lys og "luft" forsvinner. Jeg er en enkel frøken fra landet, og tenker at trær skal røktes. De vokser, man hugger dem, man planter nye.
![]() |
#543 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Unpopular opinion-tråd
Sett denne? https://www.dagbladet.no/nyheter/slo...a-opp/78456109
![]() |
#545 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådOg det er himmelropende umusikalsk når samme parti + etat systematisk ødelegger biologisk mangfold i det store vannprosjektet, der prosjektet har fått gå helt over styr, og der ingen av løftene om bevaring av mangfold på forhånd, har blitt holdt. Det er helt tragisk. Blant annet 13 rødlistede fuglearter, hvorav flere hekkende i området. De gadd ikke engang sende planforslaget til aktuelle instanser som kunne kommet med faglige innsigelser (selv om de skulle fått forslaget på høring automatisk). Jeg tror nærmiljøer over hele byen har fått oppleve hvordan det er å stå i veien for ETATEN når den kommer med bulldoserne sine. Det er fanden meg som en scene fra Hitchhikers guide to the galaxy!
![]() |
#546 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Unpopular opinion-trådMDG, PBE og Bymiljøetaten er noe for seg selv- og det er ikke I positiv mening. MDG lever jo helt i sin egen boble verden.
![]() |
#547 |
Kidding, right?
|
Men ikke sånn helt av deg selv da, du er jo ikke i stand til å vurdere noe som helst. Åhneidu, du må søke Etaten først som sier du må booke og betale en ARBORIST for en konsultasjon og vurdering og rapport om det råtne treet ditt, før du kan kappe det. Hvis Etaten sier ja, da.
![]() |
![]() |
#548 |
Shake it out!
|
Virkelig?!
![]() |
#549 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Jeg har gått en del turer i Østmarka sammen med en venn, og denne vennen unngår ikke å påpeke all den trehogsten som blir foretatt av Oslo kommune rundt turstiene.
![]() |
#550 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Vi hadde en arborist i hagen vår i går. |
![]() |
![]() |
![]() |
#551 |
Lesende
Noe av den hogsten er vel for å lage skigåingsti ved siden av fotturstien/sykkelstien mener jeg. Eller kanskje det bare er i Vikendelen av Østmarka. Nordre Follo delen av Østmarka er privat eid og preparert for lysløype. |
![]() |
![]() |
![]() |
#552 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Men om hele poenget er at man skal plante flere trær, så blir det vel kanskje litt merkelig om man fjerner trær samtidig? Uavhengig av årsaken til at disse fjernes?
![]() |
#553 |
Lesende
![]() Sv: Unpopular opinion-trådDu kan ikke få lysløype for skigåere og tursti for gående uten å fjerne noen trær. Så er det muligens et krav at skogeier må plante nye trær til erstatning for de som fjernes. Det er så mange plusser og minuser og avveininger som skal til at jeg er lykkelig for at jeg hverken er skogeier eller kommunens representant i dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#554 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg synes de som lager terrasseplattings-aktige veier for at folk skal få gå "tørrskodd" opp fjell bare kan slutte med det.
![]() |
#555 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJepp. Disse sherpa-stiene er døden for hoftene mine, for trinnene er ofte mye høyere enn om man måtte fotet seg i terrenget.
![]() |
![]() |
#556 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådMen det å kloppe populære turstier er jo også en måte å beskytte sårbar vegetasjon rundt og unngå ytterligere nedtråkking som fører til svære gjørmehull? Alternativet er å nekte folk ferdsel der. Sist redigert av Heilo : 08-03-23 kl 14:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#557 |
Shake it out!
|
Stemmer. Mange av disse lages for å sikre at folk ikke ødelegger sårbar natur. Det er jo et gedigent problem i områder folk valfarter til.
![]() |
#558 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådNoen av dem er helt klart laget for å gjøre det lettere for cruise-turister i Toms.
![]() |
![]() |
#560 |
Søt og rar
|
Det er ikke det som er problemet i mitt nabolag, jeg lover.
![]() |
|
|