Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-22, 11:03   #541
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ja, den ser veldig fin ut.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 27-08-22, 11:47   #542
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Er det stor forskjell på Monday Sweather og Ingen dikkedarier? Tipper at det er mer finesser på MS siden det er en stund/år siden den ID kom. Og at det er brettet halskant på MS og enkel vrangbordkant på ID.

Jeg har oppskrift på ID men har aldri kommet igang med å strikke den. Jeg har lært meg å hekle i sommer så har ikke strikket noe.

Gammel 27-08-22, 11:56   #543
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om det er veldig stor forskjell på Monday Sweater og Ingen Dikkerdarer. Jeg har strikket IngenDikkedarer-cardigan og jeg synes den var forseggjort og fin. Men i sommer strikket jeg Novice Sweater og kjente veldig på at den var altfor enkel. I den forstand at det at den skulle være enkel å strikke gikk på bekostning av passform og estetikk. Men det var snuppa som hadde bestilt, så jeg holdt meg strengt til oppskriften. Og genseren har vært masse i bruk allerede.

Men til meg selv vil jeg lage noe som sitter bedre på.

Gammel 27-08-22, 12:02   #544
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Takk for svar. Jeg skal finne oppskriften og finne et garn som kan passe med enkel tråd, og uten at jeg koker bort...

Gammel 27-08-22, 12:10   #545
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Monday har flere vendinger som gjør at halsen blir lavere foran enn ingen dikkedarer. I tillegg til dobbel halskant og tre masker mellom raglandøkningene, så er det den vesentlige forskjellen.

Jeg tenkte også at Monday skulle være selskap til serier utover, men valgte helsort garn. Så ikke alt funker sent på kvelden sånn i starten . Jeg strikker den i kun ull uten følgetråd.

Gammel 27-08-22, 15:48   #546
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her tror jeg også at det blir en Monday sweater til meg selv, men jeg har ikke klart å velge farge ennå. Tror jeg vil strikke den i KFO merino og Silk mohair. Jeg har to Ingen Dikkedarer-gensere og har brukt begge mye. Jeg kunne også tenkt meg enda en April Cardigan og kanskje en Hazel sweater. Høsten er en herlig strikke-tid

Akkurat nå strikker jeg Willums selebukse. Hadde helt glemt hvor smått og "knotete" det er å strikke babytøy

Gammel 27-08-22, 16:31   #547
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Jeg holder på med Monday-genser i lys lilla Sunday og silk-mohair til datteren min. Veldig kjekk tv-strikk som flere her har nevnt. Mye mulig jeg skal ha en selv etterhvert også.

Gammel 27-08-22, 16:45   #548
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Begynt på Gia zipper genser (i fargen pistasjis) fra Sandnes garn til nesteldste (ønsker i bursdagsgave). Spent på dobbelstrikk i halsen. Det har jeg ikke gjort før, men en gang må bli den første.

Gammel 28-08-22, 09:50   #549
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Nettopp ferdig med April Cardigan og Ingrid barnegenser, ca str 2 år. Håper mønsteret på Moby barnegenser kommer snart!

1B2A9C7A-2CD7-45A8-BD5D-E4A18459529E.jpg

F021FC65-E59E-4AC0-8B54-632B0CD8667D.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 28-08-22, 10:10   #550
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Hadde planlagt å strikke novice sweater men ble litt i tvil nå når Tjorven skriver at den ikke har så god passform. Skal jeg heller gå for ingen dikkedarier eller monday sweater istedenfor ?
Har noe Dale alpakka garn jeg tenkte å bruke og må finne en tynn tråd å legge til.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 28-08-22, 11:50   #551
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Noen som har bestilt mønster fra Strikkehula og vet om det er pdf fil eller om du får det i posten?

Litt vant til bare mailer med fil, men her kommer frakt på…

Gammel 28-08-22, 12:39   #552
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Noen som har bestilt mønster fra Strikkehula og vet om det er pdf fil eller om du får det i posten?

Litt vant til bare mailer med fil, men her kommer frakt på…

Bestilte garn og mønster derfra, og fikk hefte med garnet ( det var Sandnes garn og hefte). Men som sagt, kjøpte også garn.

Gammel 28-08-22, 18:36   #553
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjempefine begge to, Retz!

Gammel 29-08-22, 05:26   #554
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Tusen takk, Selma!

Retz er ikke aktiv  
Gammel 29-08-22, 07:21   #555
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Hadde planlagt å strikke novice sweater men ble litt i tvil nå når Tjorven skriver at den ikke har så god passform. Skal jeg heller gå for ingen dikkedarier eller monday sweater istedenfor ?
Har noe Dale alpakka garn jeg tenkte å bruke og må finne en tynn tråd å legge til.

Hvis du ikke er nybegynner, ville jeg gått for noe annet enn novice.

Jeg synes det er supert at hun har laget et mønster og en oppskrift så fullstendig tilpasset nybegynnere. Men det går på bekostning av noe. eks: ermene strikkes helt ned uten fellinger, og dermed blir de veldig vide nederst.

Gammel 29-08-22, 07:46   #556
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat det med ermene er jo smak og behag. Jeg syns ofte det er fint med ermer som er vide ned til vrangborden, og det ser jeg på andre oppskrifter som ikke er dro nybegynnere også.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 29-08-22, 08:28   #557
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvis du ikke er nybegynner, ville jeg gått for noe annet enn novice.

Jeg synes det er supert at hun har laget et mønster og en oppskrift så fullstendig tilpasset nybegynnere. Men det går på bekostning av noe. eks: ermene strikkes helt ned uten fellinger, og dermed blir de veldig vide nederst.

Takk for tips. Nei er ikke helt nybegynner men kan ikke slike fancy saker som italiensk opplegg/avfelling etc.
Jeg liker best å lese igjennom oppskriften før jeg bestemmer meg for å kjøpe. Men det går ikke om en bestiller oppskrift på nett. Må innom en strikkebutikk å se om de har oppskrift så får jeg heller utsette prosjektet litt.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 29-08-22, 09:06   #558
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Akkurat det med ermene er jo smak og behag. Jeg syns ofte det er fint med ermer som er vide ned til vrangborden, og det ser jeg på andre oppskrifter som ikke er dro nybegynnere også.

Enig.
Jeg strikket novice Cardigan i sommer, jeg synes den er veldig flott.

007 er ikke aktiv  
Gammel 29-08-22, 12:19   #559
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Enig.
Jeg strikket novice Cardigan i sommer, jeg synes den er veldig flott.

Har også strikket den, og syns den er veldig fin i fasongen.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 29-08-22, 21:48   #560
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Er det noe som har strikket denne boleroen?

Funderer på den sånn utpå høsten en gang.

EC64645B-16F5-4C1B-BD61-B061EF8303FF.jpg

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.