Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-13, 14:15   #541
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg har også sendt mail. Jeg sendte mail til Norsk Presseforbund også jeg, og spurte hvordan man går fram for å klage på denne sjikaneringen i mediene, av offeret i denne saken hvor overgriperen er dømt skyldig.

Det ligger info om PFU også på deres sider

Flott.
Om han så hadde vært uskyldig i overgrep så er skype samtalene bevis nok for det han står for. Han burde istedet skamme seg og ligge lavt
Dette i seg selv er nok et overgrep mot et barn.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 03-06-13, 14:16   #542
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Då har eg og sendt mail.

Gammel 03-06-13, 14:17   #543
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Send gjerne mail dit dere og - det er sånn egen fyll-i-boks på hjemmesidene deres. Sender nok inn så kanskje de ...gjør noe til slutt?

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 03-06-13, 14:17   #544
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også sendt e-post til Alf Hildrum.

banana er ikke aktiv  
Gammel 03-06-13, 14:19   #545
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Send gjerne mail dit dere og - det er sånn egen fyll-i-boks på hjemmesidene deres. Sender nok inn så kanskje de ...gjør noe til slutt?

Dette skjemaet?

Gammel 03-06-13, 14:21   #546
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg brukte dette http://presse.no/Kontakt-oss

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 03-06-13, 14:23   #547
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg har også sendt e-post til Alf Hildrum.

Jeg og.

Garbella er ikke aktiv  
Gammel 03-06-13, 14:26   #548
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Støtter innlegget av Berit Bertling 100%. Hun setter ord på det jeg har tenkt. Jeg ønsket slik under rettsakene at MYL skulle bli irettesatt av advokatforeningen e.l. for å begå overtramp ved å slippe til vitner som skulle sverte en som var 13 år da "gopraten" begynte.
Selv om hennes klient ønsker en viss måte å føre rettsakene på, så må da hun kunne gi råd? Jeg ønsket at den sverteprosessen skulle gi utslag i strengere straff, isteden ble den mildere.
Hvis en jury med legdommere i gjennomsnitt stemmer mildere enn i Tingretten, så er jeg for å endre juryordningen så en dommer kan sitte og veilede når de debatterer før avstemming. Usikkerhet kan føre til at de lar seg overtale hvis en eller to legdommere har sterke meninger.

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 03-06-13, 14:27   #549
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg brukte dette http://presse.no/Kontakt-oss

Jeg brukte også dette
Jeg spurte hvordan jeg som privatperson kan klage, så hvis de kommer tilbake med et svar om det PFU-skjemaet er det jo greit.

Det står jo også på PFU-skjemaet at "skal brukes til reell klage, ikke synspunkter på medias håndtering av..."
Kanskje jeg like greit kunne brukt det?

Bruke det etter programmet, kanskje

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 03-06-13, 14:28   #550
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

emm: Bra innlegg du fant, og helt enig! Det er dette vi må huske på, ikke Øygards halvkvedede viser og bortforklaringer. Ferdig snakka.

rine er ikke aktiv  
Gammel 03-06-13, 14:28   #551
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Tror nok ikke PFU har noe for seg før et innslag i strid med VVP er sendt.

Anda er ikke aktiv  
Gammel 03-06-13, 14:31   #552
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Dette er jo helt i tråd med den øvrige journalistikken de bedriver i TV2, spør du meg. *Sensasjonspreget-grafse-for-å-spekulere-i-personlige-historier/tragedier-i-beste-sendetid-kanalen*.

Gammel 03-06-13, 14:39   #553
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mange som protesterer på facebook, ser jeg. Det er bra.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 03-06-13, 14:46   #554
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Tror nok ikke PFU har noe for seg før et innslag i strid med VVP er sendt.

Her er svaret fra Norsk Presseforbund

Hei igjen, og takk for din henvendelse til Pressens Faglige Utvalg (PFU).
Det er riktig, som du skriver, at PFU ikke kan behandle en slik klage uten samtykke fra direkte berørt part. Dette skyldes at klagebehandlingen er offentlig, en uttalelse skal offentliggjøres, og dette må direkte berørte parter være inneforstått med.
Det vil jo i dette tilfellet være mulig å kontakte fornærmedes advokat med forespørsel om samtykke til klagebehandling. Vi vil da minne om at utvalget i hovedsak behandler klager over publisert materiale, eventuelt over journalistisk opptreden. Men en klage bør altså relateres til en eller flere konkrete artikler/sendinger.
Din e-post vil uansett legges frem for utvalget ved første anledning.

med vennlig hilsen

xx

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 03-06-13, 14:59   #555
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TV2 har jo gitt Reidun Øygard sendetid allerede, så å knytte det mot en allerede publisert sending er jo ikke noe problem. Dessuten er det allerede i kveld hun skal være med på Sommertid, så det er nok ganske utopisk at det blir endret på.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 03-06-13, 15:15   #556
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

TV2 har jo gitt Reidun Øygard sendetid allerede, så å knytte det mot en allerede publisert sending er jo ikke noe problem. Dessuten er det allerede i kveld hun skal være med på Sommertid, så det er nok ganske utopisk at det blir endret på.

I kveld allerede? Hun blir nok briefet skikkelig nå.
Jeg aner ikke hva slags program Sommertid er, stiller de kritiske spørsmål i det hele tatt, eller er det bare nikkedukker som leder programmet og koseprat?

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 03-06-13, 15:16   #557
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hvis jeg hadde bodd i Oslo skulle jeg vært linselus med plakat i kveld!

banana er ikke aktiv  
Gammel 03-06-13, 15:25   #558
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

"I hele sommer gir Katarina og Øyvind deg direktesendt sommerstemning fra TV 2-taket i Sommertid! Mandag, onsdag og fredag kl. 20:00. Med flotte gjester, spennende innslag og knallgod musikk blir dette en fantastisk sommer.

Mandag, onsdag og fredag sommeren igjennom. Med fokus på den avslappet sommerstemning, god mat, hyggelige gjester og spennende reportasjer."

Hyggelige gjester og sommerstemning?

Gammel 03-06-13, 15:26   #559
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

:spyr:

Gammel 03-06-13, 15:28   #560
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

Skjønner at jeg ikke går glipp av noe.

Jeg har mange uvaner, men tv-titting er ikke en av de. Har sett akkurat 1 program den siste uken - Fader Brown. (krimserie)

Mrs. S er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.