|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#541 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Ferdig! Lys tent og mat i gang, snart kommer gjestene! Skal bare skifte før kl 17. God jul!
|
|
|
#542 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Mannen stryker skjorter - jeg sitter i sofaen og venter på at middagen skal lage seg ferdig. Vi kom i mål i år også |
|
|
|
|
|
#543 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Ja, ja... takk og lov for at vi skulle spise borte. Jeg som skulle gjøre diverse etter jobb i går fikk forkjølelsen kastet over meg, med feber på 39 ble det ikke gjort ekstremt mye her. Ikke noe juletre i år... ungene skal jo likevel til faren sin 3. juledag så da... og i morgen skal vi bort.
|
|
|
#544 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Jeg har fortsatt skittent spisestuebord uten duk på, men duken henger over en av stolene, har jeg registrert. Da har mamma låst seg inn med den mens vi var borte i går. Kanskje jeg får lagt den på før gjestene kommer nyttårsaften.
|
|
|
|
#545 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Ha, det ble da jul allikevel, selv om jeg ikke akkurat kan skryte på meg at det er min skyld. Jeg har tilbrakt mesteparten av adventstiden enten på jobb eller i sovende tilstand. Kjøkkenet kan jeg ikke gå inn på, og ingen kan diskutere julemat med meg. Da sier det seg selv at her var det mannen som har ikledt seg superheltkappen og fikset jul. (Jaja, jeg har delegert og kommandert da, men jeg vet ikke om det akkurt var til familiens glede.) Middagen sto på bordet klokka fem, og den smakte som den skulle. Desserten ble en improvisasjon over is, krem og selvplukkede markjordbær og blåbær + kjøpte krumkaker og litt småkaker gutta hadde bakt hos mormor. Det funket så det suste. Guttene var pene og striglede, og gavene ble åpnet i fred og fordragelighet. De fleste til jubel og henrykkelse. Selv ullsokker og votter ble tatt godt imot, men minsten var ikke kar om å holde igjen et skuffet utbrudd over at den spennende pakken fra utlandet inneholdt truser. Jeg tror jammen denne sjuskejulen har vært den fredeligste og mest harmonske noensinne, og jeg tror vi satser på å legge lista lavt neste jul også, selv om min deltakelse nok bør bli på et littegranne høyere nivå da. |
|
|
|
|
|
#546 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?
Det er sånt som hører med. Både trusene og skuffelsen.
|
|
|
#547 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Barna lager julegaver nå |
|
|
|
|
|
#548 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Ja det ble jul, takket være svigermor som kom lille julaften og vasket |
|
|
|
|
|
#549 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Det ble jul her og. Og i dag har jeg ryddet litt, så det er ikke helt slagmark lenger. Eldste er sendt ut i nabolaget for å spore opp minsten og det nye akebrettet hennes, så skal vi kose oss med restemiddag. |
|
|
|
|
|
#550 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Det ble jul her også, selv om det ble en smule strevsomt på slutten. Jeg er visst julesinesjuske helt til lillejulaftens morgen. Etter det er jeg en angrende julesinke, for da vil jeg plutselig at alt skal være på stell og jobber febrilsk med å slette sjuskesporene. |
|
|
|
|
|
#551 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Jeg har pakket inn den siste gaven i dag. Og den største hittil.
|
|
|
#552 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Jeg har nettopp satt fudgen til avkjøling i kjøleskapet, den som skulle være en del av julegavene.
|
|
|
#553 |
|
maler
|
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Jeg har fått etterlysning på kalendere. Det ble aldri noe kalendere for å si det sånn.
|
|
|
#554 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Vet ikke om det er sjuskete nok, men har ihverfall fått beskjed av min søster at jeg nok er litt vimsete i år. Klarte å få ferdig pakkene som skulle sendes til den 15.desember. To store esker med pakker med bl.a masse spennede gaver og godterier til mine niseser og nevøer, som skulle til to ulike adresser på ulik kant av landet. Desverre klarte jeg å bytte navn på eskene, så selv om begge kom frem til jul, måtte de videresendes. Håper de rekker fram til rett plass til nyttår ihvertfall |
|
|
|
|
|
#555 |
|
Tittel og tittel....
|
Å, det minner meg om at jeg har mange gaver å pakke, og de MÅ pakkes i morgen, for på onsdag henter jeg ungene hjem.
|
|
|
|
#556 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Det går sikkert an å trille marsipan fjerde juledag.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#557 |
|
This is normal!
|
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Jeg skulle ønske jeg hadde nok tiltakslyst til å skrive julekort.
|
|
|
|
#558 |
|
Sviiisj!!
|
Pøh. jeg er så sjuskete og ubehøvlet at jeg ikke skriver på dem, jeg bare sender dem ut. Og neste år blir det sikkert med ferdigprintede adresselapper.
|
|
|
#559 |
|
This is normal!
|
Jeg skal også bare sende dem ut.
|
|
|
|
#560 |
|
Sviiisj!!
|
Ja, det er det som er verst, egentlig. Vi har (eller mannen har, heldigvis) lagt inn alle adressene i et excel-ark. Da husker vi også hvem vi pleier å sende til.
|
![]() |
|
|