Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-12-11, 16:59   #541
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Ferdig! Lys tent og mat i gang, snart kommer gjestene! Skal bare skifte før kl 17. God jul!

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 17:00   #542
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Mannen stryker skjorter - jeg sitter i sofaen og venter på at middagen skal lage seg ferdig. Vi kom i mål i år også

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 23:33   #543
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Ja, ja... takk og lov for at vi skulle spise borte. Jeg som skulle gjøre diverse etter jobb i går fikk forkjølelsen kastet over meg, med feber på 39 ble det ikke gjort ekstremt mye her. Ikke noe juletre i år... ungene skal jo likevel til faren sin 3. juledag så da... og i morgen skal vi bort.

Jeg er tett i pappen, snørra renner, jeg nyser ustanselig og har feber fortsatt. Et under at jeg klarte å frakte oss til og fra middag/gaver osv i det hele tatt.

Nå straksens senga.

Gammel 25-12-11, 12:56   #544
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fortsatt skittent spisestuebord uten duk på, men duken henger over en av stolene, har jeg registrert. Da har mamma låst seg inn med den mens vi var borte i går. Kanskje jeg får lagt den på før gjestene kommer nyttårsaften.

Gammel 25-12-11, 14:22   #545
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Ha, det ble da jul allikevel, selv om jeg ikke akkurat kan skryte på meg at det er min skyld. Jeg har tilbrakt mesteparten av adventstiden enten på jobb eller i sovende tilstand. Kjøkkenet kan jeg ikke gå inn på, og ingen kan diskutere julemat med meg. Da sier det seg selv at her var det mannen som har ikledt seg superheltkappen og fikset jul. (Jaja, jeg har delegert og kommandert da, men jeg vet ikke om det akkurt var til familiens glede.) Middagen sto på bordet klokka fem, og den smakte som den skulle. Desserten ble en improvisasjon over is, krem og selvplukkede markjordbær og blåbær + kjøpte krumkaker og litt småkaker gutta hadde bakt hos mormor. Det funket så det suste. Guttene var pene og striglede, og gavene ble åpnet i fred og fordragelighet. De fleste til jubel og henrykkelse. Selv ullsokker og votter ble tatt godt imot, men minsten var ikke kar om å holde igjen et skuffet utbrudd over at den spennende pakken fra utlandet inneholdt truser. Jeg tror jammen denne sjuskejulen har vært den fredeligste og mest harmonske noensinne, og jeg tror vi satser på å legge lista lavt neste jul også, selv om min deltakelse nok bør bli på et littegranne høyere nivå da.

God jul, medsjusker!

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 14:46   #546
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

men minsten var ikke kar om å holde igjen et skuffet utbrudd over at den spennende pakken fra utlandet inneholdt truser.

Det er sånt som hører med. Både trusene og skuffelsen. God sjuskefredjul!

Vi kom i havn med jula, vi også, selv om jeg ble syk lille julaften. Jeg fikk slappet av på formiddagen i går mens de andre var på lunsjbesøk, og fikk faktisk tatt et tak med dekking av bord og til og med litt nødpussing av de verste vinduene ved siden av spisebordet vårt. Det betyr vel at jeg blir bannlyst fra denne tråden for all fremtid.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 15:17   #547
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Barna lager julegaver nå

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 19:21   #548
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Ja det ble jul, takket være svigermor som kom lille julaften og vasket Og skrelte potetene, mannen skrelte gulerøttene og jeg delte blomkål og broccoli. Alt stod ferdig på ovnen til jeg satte på varmen kl16.00 på julaften. Samtidig med at fjøsnissen viste seg på tunet og la igjen en sekk med en pakke til hver av guttene. Selv strømpene var fylt på julaften med godteri og pakke. Jeg så tre julefilmer innen gjestene kom, men rakk å støvsuge og vaske gulver i god tid. Klærne var strøket kvelden føre, men under dekking av bord fant jeg ut at juleduken var en meter for kort, så det måtte strykes en hvit flekkete duk (den eneste jeg trodde jeg hadde, inntil jeg tittet i skapet i går...). Men jeg kjøpte meg faktisk juleserviset på Europris tidligere i uken, fant en akutt mangel på like tallerker til alle...
Forresten så mislyktes jeg totalt med risengrynsgrøten som svigermor gledet seg til å få servert på lille julaften etter vaskingen, så mannen måtte skynde seg ned til butikken og kjøpe en ferdigpakke til riskremen.
Jeg har dog en liten bekjennelse å komme med, juletreet ble pyntet torsdag enda jeg har stått steil i at det ikke skal pyntes før lille julaften. Men det ble litt sånn, gjøre det bare for å få det unna. Og kun minsten var interessert
Min påkledning fant jeg i tørketrommelen en time før gjestene kom, en sort bukse jeg har brukt hele uka...men nå var den ren og tørr. Gravde frem en tunika fra skapet så da var jeg klar. Minsten hadde kun en skjorte til å pynte seg med, så han fikk en snekkerbukse på seg over, går jo bare ull og fleece nå, så stort penere kledd blir han ikke før 17. mai...
Det ble en koselig sen kveld og noen travle barn i dag, med å bygge playmo og lego og spille spill. Herlig første dag Ribbe har jeg stekt i dag til og med (siden svigermor kommer med ferdistekt ribbe julaften...)

Julekortene dog ligger på høytaleren her...fikk delt ut noen igår da...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 20:32   #549
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det ble jul her og. Og i dag har jeg ryddet litt, så det er ikke helt slagmark lenger. Eldste er sendt ut i nabolaget for å spore opp minsten og det nye akebrettet hennes, så skal vi kose oss med restemiddag.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 14:07   #550
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Det ble jul her også, selv om det ble en smule strevsomt på slutten. Jeg er visst julesinesjuske helt til lillejulaftens morgen. Etter det er jeg en angrende julesinke, for da vil jeg plutselig at alt skal være på stell og jobber febrilsk med å slette sjuskesporene.

Jeje, neste år skal jeg være tidligere ute med ALT.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 14:16   #551
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har pakket inn den siste gaven i dag. Og den største hittil.

Snuppa kommer i dag, og skal få åpne sine pakker. Her ligger noen små under treet, og en stooor står oppe på soverommet vårt. Mannen mener den skal få stå der. Jeg syns det er dårlig gjort. Det er flere som har vært med å spleiset på den, så det er ikke veldig mange pakker under treet. Snuppa kommer til å bli over seg av glede for den store som inneholder en 32" flatskjerm.

Edit. Jeg har visst tre små pakker igjen som ikke er pakket inn. Hadde visst ikke tid til å få de levert i tide i år.

Neste år skal jeg ikke være med i denne tråden i hvertfall.

Gammel 26-12-11, 14:30   #552
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har nettopp satt fudgen til avkjøling i kjøleskapet, den som skulle være en del av julegavene.
Jaja, mer til meg. Vurderer å ta med en krukke seigbiter til selskapet i dag da, for det ble litt mange sånne i kjøleskapet.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 14:32   #553
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått etterlysning på kalendere. Det ble aldri noe kalendere for å si det sånn. Får bli romjulsprosjekt.

Gammel 26-12-11, 14:32   #554
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Vet ikke om det er sjuskete nok, men har ihverfall fått beskjed av min søster at jeg nok er litt vimsete i år. Klarte å få ferdig pakkene som skulle sendes til den 15.desember. To store esker med pakker med bl.a masse spennede gaver og godterier til mine niseser og nevøer, som skulle til to ulike adresser på ulik kant av landet. Desverre klarte jeg å bytte navn på eskene, så selv om begge kom frem til jul, måtte de videresendes. Håper de rekker fram til rett plass til nyttår ihvertfall

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 19:26   #555
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg har pakket inn den siste gaven i dag. Og den største hittil.

Snuppa kommer i dag, og skal få åpne sine pakker. Her ligger noen små under treet, og en stooor står oppe på soverommet vårt. Mannen mener den skal få stå der. Jeg syns det er dårlig gjort. Det er flere som har vært med å spleiset på den, så det er ikke veldig mange pakker under treet. Snuppa kommer til å bli over seg av glede for den store som inneholder en 32" flatskjerm.

Edit. Jeg har visst tre små pakker igjen som ikke er pakket inn. Hadde visst ikke tid til å få de levert i tide i år.

Neste år skal jeg ikke være med i denne tråden i hvertfall.

Å, det minner meg om at jeg har mange gaver å pakke, og de MÅ pakkes i morgen, for på onsdag henter jeg ungene hjem.

Gammel 28-12-11, 10:42   #556
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Det går sikkert an å trille marsipan fjerde juledag.

Eller evt smugspise den fra bollen i kjøleskapet.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 10:44   #557
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle ønske jeg hadde nok tiltakslyst til å skrive julekort.

Gammel 28-12-11, 11:34   #558
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg skulle ønske jeg hadde nok tiltakslyst til å skrive julekort.

Pøh. jeg er så sjuskete og ubehøvlet at jeg ikke skriver på dem, jeg bare sender dem ut. Og neste år blir det sikkert med ferdigprintede adresselapper.

Gammel 28-12-11, 11:41   #559
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Pøh. jeg er så sjuskete og ubehøvlet at jeg ikke skriver på dem, jeg bare sender dem ut. Og neste år blir det sikkert med ferdigprintede adresselapper.

Jeg skal også bare sende dem ut. Men det er det med adresser som skal finnes fram og skrives på som gjør prosjektet uoverkommelig.

Gammel 28-12-11, 11:50   #560
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg skal også bare sende dem ut. Men det er det med adresser som skal finnes fram og skrives på som gjør prosjektet uoverkommelig.

Ja, det er det som er verst, egentlig. Vi har (eller mannen har, heldigvis) lagt inn alle adressene i et excel-ark. Da husker vi også hvem vi pleier å sende til.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.